کتاب Learning Analytics یک منبع بسیار عالی برای رویکردهای تحلیلی و استفاده از آنها برای کاربردهای تجاری میباشد. این کتاب در 13 قسمت به شرح مقدمات تا مفاهیم مهم و پیشرفتهی تحلیل جهت به کارگیری در سازمانهای بزرگ میپردازد.
ارزیابی و اندازهگیری مؤثر ابتکارات یادگیری و توسعه برای به حداکثر رساندن تأثیر آموزش، شناسایی شکافهای بهبود و اطمینان از همسویی تلاشها با نیازهای کسبوکار حیاتی است. کتاب Learning Analytics چگونگی پاسخگویی رویکردهای تحلیلی به این چالشها، انواع و مزایای راهحلهای فنآوری و نحوه پرسیدن سؤالات درست از دادههای سازمانی را به منظور ایجاد سازمان یادگیرنده که عملکرد و مزیت رقابتی را افزایش میدهد، تشریح میکند.
با تکیه بر مطالعات موردی از سازمانهایی که از چنین رویکردهایی مانند The Gap، دانشگاه هیلتون در سراسر جهان و فناوری سیگیت استفاده کردهاند، کتاب Learning Analytics به افرادی که درگیر یادگیری و توسعه هستند، این امکان را میدهد تا برای فعالیتهای خود موردی را برای کسبوکار مطرح کنند و خدمات مبتنی بر شواهد را به آنها ارائه دهند. سازمان های. در کنار فصول به روز شده در مورد یادگیری ابزارهای فناوری و حرکت فراتر از تجزیه و تحلیل یادگیری به تجزیه و تحلیل مدیریت استعداد، این ویرایش دوم همچنین دارای محتوای جدیدی در مورد سنجش یادگیری غیررسمی، افزایش سواد داده، و چارچوببندی مشارکت L&D از طریق رویکرد ارزیابی پورتفولیو است.
در ادامه مقدمهای از کتاب Learning Analytics را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.
مقدمهای بر کتاب Learning Analytics:
چرا این کتاب را بخوانید؟
یک سؤال منطقی برای پرسیدن این است: چرا باید این کتاب را بخوانم؟ در اینجا به شش دلیل مهم اشاره می کنیم.
1 نویسندگان دیدگاهی تازه را با رویکردی صحیح ارائه میکنند و بسیاری از ایدههای جدید و توصیههای صحیح را در طول مسیر ادغام میکنند.
2 کتاب به خوبی تحقیق شده و به روشی قابل فهم و قانعکننده نوشته شده است. این باعث میشود خوانندگان بخواهند اقدام کنند.
3 مملو از مثالها و مطالعات موردی است که آنچه را که در کتاب Learning Analytics مورد بحث قرار گرفته است، تشریح و تقویت میکند.
4 کتاب Learning Analytics بر استفاده از فناوری برای کمک به ارزیابی تاکید دارد. این به تمرینکنندگان کمک میکند منابع را مدیریت کنند و بخشی از درد را از چالش ارزیابی دور کنند. فناوری بسیار مهم است، به خصوص اگر عملکرد یادگیری بزرگی دارید.
5 نویسندگان تجربیات ارزشمندی را با پیشینه گسترده در این زمینه به ارمغان میآورند. آنها مبتدیان مبتدی نیستند، بلکه در این زمینه کهنه کار هستند.
6 نویسندگان هر کدام در نقش پزشک داخلی و همچنین مشاور خارجی خدمت کردهاند. آنها میدانند که اندازهگیری، ارزیابی و تجزیه و تحلیل در یک سازمان چه چیزی لازم است و چگونه میتوانند از چالشها عبور کنند و از فرصتها استفاده کنند.
فراخوانی برای اقدام
فقط خواندن کتاب چیزی نیست که لازم باشد. مانند هر دانش دیگری، باید عملی شود. نکته اصلی این است که تشخیص دهید که تغییر لازم است. هر کجا که در طول دوره بلوغ ارزیابی باشید، جای پیشرفت وجود دارد. وقتی نوبت به الزامات پاسخگویی میرسد، تغییر اجتنابناپذیر است، اما پیشرفت اختیاری است.
کتاب Learning Analytics چندین گزینه، رویکردها و اقداماتی را ارائه می دهد که باید در نقاط مختلف انجام شوند. برای اجرای مراحل اقدام هوشمند برنامهریزی کنید و پیشرفت خود را بررسی کنید. در حین خواندن بخشها یا فصلهای خاصی از این کتاب، یک گروه بحث با همکاران در نظر بگیرید.
استراتژی خود را دوباره برنامهریزی کنید و در صورت نیاز تنظیم کنید. در صورت لزوم برای تقویت، توضیح و کمک اضافی با نویسندگان تماس بگیرید. فقط به یاد داشته باشید، وقتی نوبت به نشان دادن ارزش برنامههای شما میرسد، امید یک استراتژی نیست، شانس یک عامل نیست، و انجام هیچ کاری یک گزینه نیست. پیشقدم شوید و از این کتاب برای اجرای آن استفاده کنید. در سفرتان موفق باشید.
چگونه این کتاب را بخوانیم؟
برخلاف رمان، برای درک مفاهیمی که در فصلهای 1 تا 3 به آن پرداختهایم، مجبور نیستید فصلها را پشت سر هم بخوانید. برای ارائه دیدگاهی جامع از یک موضوع خاص، به راحتی به فصلهای مربوطه بروید.
برای مثال، پس از خواندن فصل 3 و کسب اطلاعات بیشتر در مورد سازمان یادگیرنده ارزش محور، ممکن است بخواهید به فصل 8 بروید که در مورد چگونگی استفاده از فناوری بحث می کند. فصل 4 که بر مدل پورتفولیو تمرکز دارد، پیوندی طبیعی با فصل 7 دارد که به شما کمک میکند اقداماتی را که در هر پورتفولیو جمعآوری میکنید به گزارشهای معنادار تبدیل کنید. یا ممکن است بخواهید به فصل 10 بروید که همسویی استراتژیک و تاکتیکی را به طور عمیق مورد بحث قرار میدهد. نقشه راه زیر عنوان هر فصل و فصلهای همراهی را که ممکن است بخواهید در ادامه بررسی کنید ارائه میکند.
بیشتر بخوانید: کتاب Business Trends in Practice
سرفصلهای کتاب Learning Analytics:
- List of figures and tables
- About the authors
- Foreword
- How to read this book
- Acknowledgements
- PART ONE The L&D value gap and how to close it
- 01 The rise of learning analytics
- 02 What is learning analytics?
- 03 The value-centred learning organization: A new evaluation paradigm
- PART TWO Establishing sound measurement practices
- 04 Aligning L&D’s value with the C-suite: The Four Value Drivers and Portfolio Evaluation
- 05 Linking learning to business impact
- 06 The new leading indicators of success and how to manage them
- 07 Developing a sustainable reporting strategy
- 08 Technology’s role in learning measurement
- 09 Benchmarks
- PART THREE Refine the strategy: Evolution, ongoing transformation and innovation
- 10 Driving alignment from strategy through execution
- 11 Optimizing investments in learning
- 12 Measuring informal learning outcomes
- 13 Beyond learning analytics to talent management analytics
- Index
فایل کتاب Learning Analytics را میتوانید پس از پرداخت، دریافت کنید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.