کتاب Learning DevOps

  • کتاب Learning DevOps
کتاب Learning DevOps

خرید کتاب Learning DevOps:

۲۴,۰۰۰ تومان

  • نسخه کتاب فعلی به زبان لاتین می‌باشد.
  • کتاب به صورت فایل می‌باشد و پس از خرید بلافاصله در دسترس شما قرار می‌گیرد.
  • در صورت هرگونه سؤال با ایمیل و یا شماره پشتیبانی سایت در تماس باشید.

کتاب Learning DevOps یا یادگیری DevOps نسخه دوم از این کتاب بسیار مفید برای یادگیری مبانی DevOps و پیاده‌سازی آن می‌باشد. این کتاب در 17 فصل به آموزش مقدماتی تا بیان نکات پیشرفته‌ی این مبحث خواهد پرداخت.

در ادامه مقدمه‌ای از کتاب Learning DevOps را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.

مقدمه‌ای بر کتاب Learning DevOps:

امروزه، با تکامل فناوری‌ها و رقابت فزاینده، شرکت‌ها با چالشی واقعی برای طراحی و ارائه سریع‌تر محصولات روبرو هستند – همه این‌ها در عین حفظ رضایت کاربر.

یکی از راه حل‌های این چالش، معرفی (به شرکت‌ها) فرهنگ همکاری بین تیم‌های مختلف، مانند توسعه و عملیات، آزمایش‌کننده‌ها و تیم امنیتی است. این فرهنگ که قبلاً اثبات شده است و فرهنگ DevOps نامیده می‌شود، می‌تواند تضمین کند که تیم‌ها و شیوه‌های خاص از طریق این همکاری زمان ورود به بازار شرکت‌ها را کاهش می‌دهند – با چرخه‌های کوتاه‌تر استقرار برنامه‌ها و با ارزش واقعی برای محصولات و برنامه‌های شرکت.

علاوه بر این، با تغییر عمده شرکت‌ها به سمت فضای ابری، زیرساخت‌های اپلیکیشن در حال تکامل هستند و فرهنگ DevOps به مقیاس‌پذیری و عملکرد بهتر برنامه‌ها اجازه می‌دهد، در نتیجه سود مالی برای شرکت‌ها ایجاد می‌کند.

اگر می‌خواهید درباره فرهنگ DevOps بیشتر بدانید و شیوه‌های آن را در پروژه‌های خود به کار ببرید، این کتاب اصول اولیه شیوه‌های DevOps را از طریق ابزارها و آزمایشگاه‌های مختلف معرفی می‌کند.

در کتاب Learning DevOps، مبانی فرهنگ و شیوه‌های DevOps را مورد بحث قرار می‌دهیم و سپس آزمایشگاه‌های مختلف مورد استفاده برای اجرای شیوه‌های DevOps مانند IaC، با استفاده از خطوط لوله Git و CI/CD، اتوماسیون تست، تجزیه و تحلیل کد و DevSecOps، همراه با افزودن امنیت به فرآیندهای شما.

بیشتر بخوانید: کتاب Learning DevSecOps

بخشی از این کتاب نیز با پوشش استفاده ساده از Docker و مدیریت کانتینرها در Kubernetes به کانتینری‌سازی برنامه‌ها اختصاص دارد. این شامل موضوعات کاهش خرابی در طول استقرار و تمرین‌های DevOps در پروژه‌های منبع باز است.

این کتاب با فصلی به برخی از روش‌های DevOps که می‌توانند در طول چرخه عمر پروژه‌های شما پیاده‌سازی شوند، به پایان می‌رسد.

در این نسخه دوم، همه ابزارها ارتقا یافته‌اند و ما در مورد Vagrant از HashiCorp و موارد بیشتری در مورد استقرار Kubernetes خواهیم آموخت.

هدف این کتاب این است که شما را از طریق اجرای گام‌به‌گام شیوه‌های DevOps با استفاده از ابزارهای مختلف که عمدتاً منبع باز هستند یا در بازار پیشرو هستند، راهنمایی کند.

هدف من از نوشتن این کتاب این است که تجربیات روزانه‌ام را با شما به اشتراک بگذارم. امیدوارم برای شما مفید باشد و در پروژه‌های شما به کار گرفته شود.

کتاب Learning DevOps برای چه کسی است؟

این کتاب برای هر کسی است که می‌خواهد اجرای DevOps را آغاز کند. هیچ دانش خاصی از توسعه یا عملیات سیستم مورد نیاز نیست.

آنچه این کتاب پوشش می‌دهد:

فصل 1، فرهنگ و زیرساخت DevOps به عنوان رویه‌های کد، اهداف فرهنگ DevOps را توضیح می‌دهد و روش‌های مختلف DevOps – خطوط لوله IaC و CI/CD – را توضیح می‌دهد که در سراسر این کتاب دیده خواهند شد.

فصل 2، تهیه زیرساخت ابری با Terraform، جزئیات تهیه زیرساخت ابری با IaC با استفاده از Terraform، از جمله نصب، خط فرمان، چرخه عمر آن، استفاده عملی برای تهیه نمونه زیرساخت‌های Azure، و حفاظت از فایل‌های حالت Terraform با پشتیبان‌های راه دور. .

فصل 3 کتاب Learning DevOps، استفاده از Ansible برای پیکربندی زیرساخت IaaS، به پیکربندی ماشین‌های مجازی با Ansible، از جمله نصب Ansible، خطوط فرمان، تنظیم نقش‌ها برای موجودی و یک کتاب بازی، استفاده از آن در پیکربندی ماشین‌های مجازی در Azure، حفاظت از داده‌ها با Ansible Vault و استفاده از موجودی پویا

فصل 4 کتاب Learning DevOps، بهینه سازی استقرار زیرساخت با Packer، استفاده از Packer برای ایجاد تصاویر VM، از جمله نصب آن و نحوه استفاده از آن برای ایجاد تصاویر در Azure را پوشش می‌دهد.

فصل 5 کتاب Learning DevOps، تالیف محیط توسعه با Vagrant، نحوه ایجاد یک محیط توسعه محلی با استفاده از IaC و Vagrant را توضیح می‌دهد.

فصل 6، مدیریت کد منبع خود با Git، به بررسی استفاده از Git، از جمله نصب، خطوط فرمان اصلی، گردش کار، مروری بر سیستم شعبه، و نمونه‌ای از گردش کار با GitFlow می‌پردازد.

فصل 6 کتاب Learning DevOps

فصل 7 کتاب Learning DevOps، یکپارچه‌سازی مداوم و تحویل مداوم، ایجاد یک خط لوله CI/CD سرتاسر را با استفاده از سه ابزار مختلف نشان می‌دهد: Jenkins، GitLab CI، و Azure Pipelines. برای هر یک از این ابزارها، ویژگی‌های آن‌ها را به تفصیل توضیح خواهیم داد.

فصل 8، استقرار زیرساخت به عنوان کد با خط لوله CI/CD، استفاده از خطوط لوله CI/CD با خطوط لوله Azure برای اجرای خودکار Packer، Terraform و Ansible را مورد بحث قرار می‌دهد.

فصل 9، Containerizing Application خود با Docker، استفاده از Docker را شامل نصب محلی آن، مروری بر رجیستری Docker Hub، نوشتن یک Dockerfile و نمایش نحوه استفاده از آن را پوشش می‌دهد. نمونه‌ای از یک برنامه کاربردی، به صورت محلی اجرا می‌شود، و سپس در یک نمونه کانتینر Azure از طریق خط لوله CI/CD مستقر می‌شود.

فصل 10 کتاب Learning DevOps، مدیریت موثر کانتینرها با Kubernetes، کاربرد اصلی Kubernetes، از جمله نصب محلی و استقرار برنامه کاربردی، و سپس نمونه‌ای از Kubernetes مدیریت شده با Azure Kubernetes Services را توضیح می‌دهد.

فصل 11، آزمایش APIها با Postman، جزئیات استفاده از Postman برای آزمایش نمونه‌ای از API، از جمله استفاده محلی و اتوماسیون آن در خط لوله CI/CD با خطوط لوله نیومن و لاجورد را شرح می‌دهد.

فصل 12 کتاب Learning DevOps، تجزیه و تحلیل کد استاتیک با SonarQube، استفاده از SonarQube برای تجزیه و تحلیل کد استاتیک در یک برنامه کاربردی، از جمله نصب آن، تجزیه و تحلیل بلادرنگ با ابزار SonarLint، و ادغام SonarQube در خط لوله CI در Azure Pipelines را توضیح می‌دهد.

فصل 12 کتاب Learning DevOps

فصل 13، تست‌های امنیت و عملکرد، امنیت و عملکرد برنامه‌های کاربردی وب را مورد بحث قرار می‌دهد، از جمله نحوه استفاده از ابزار ZAP برای آزمایش قوانین OWASP و Postman برای آزمایش عملکرد API.

فصل 14، امنیت در فرآیند DevOps با DevSecOps، نحوه استفاده از یکپارچه سازی امنیتی در فرآیند DevOps را از طریق آزمایش انطباق زیرساخت با Inspec، و استفاده از Vault برای محافظت از داده‌های حساس توضیح می‌دهد.

فصل 15 کتاب Learning DevOps، کاهش زمان توقف استقرار، کاهش زمان توقف استقرار با Terraform، مفاهیم و الگوهای استقرار سبز-آبی و نحوه اعمال آنها در Azure را ارائه می‌دهد. تمرکز قابل توجهی نیز به استفاده از پرچم‌های ویژگی در یک برنامه داده شده است.

فصل 16، DevOps برای پروژه‌های منبع باز، به منبع باز اختصاص داده شده است. این جزئیات ابزارها، فرآیندها و شیوه‌های پروژه‌های منبع باز با همکاری در GitHub، درخواست‌های کششی، فایل‌های تغییرات، اشتراک‌گذاری باینری در نسخه‌های GitHub و نمونه‌ای سرتاسری از خط لوله CI در Travis CI و GitHub Actions است. تجزیه و تحلیل کد منبع باز و امنیت نیز با SonarCloud و WhiteSource Bolt مورد بحث قرار گرفته است.

فصل 17، بهترین روش‌های DevOps، فهرستی از اقدامات خوب DevOps را در مورد اتوماسیون، IaC، خطوط لوله CI/CD، تست، امنیت، نظارت و مدیریت پروژه بررسی می‌کند.

فصل 17 کتاب Learning DevOps

سرفصل‌های کتاب Learning DevOps:

  • Contributors
  • About the author
  • About the reviewers
  • Preface
  • Section 1: DevOps and Infrastructure as Code
  • Chapter 1: The DevOps Culture and Infrastructure as Code Practices
  • Chapter 2: Provisioning Cloud Infrastructure with Terraform
  • Chapter 3: Using Ansible for Configuring IaaS Infrastructure
  • Chapter 4: Optimizing Infrastructure Deployment with Packer
  • Chapter 5: Authoring the Development Environment with Vagrant
  • Section 2: DevOps CI/CD Pipeline
  • Chapter 6: Managing Your Source Code with Git
  • Chapter 7: Continuous Integration and Continuous Delivery
  • Chapter 8: Deploying Infrastructure as Code with CI/CD Pipelines
  • Section 3: Containerized Microservices with Docker and Kubernetes
  • Chapter 9: Containerizing Your Application with Docker
  • Chapter 10: Managing Containers Effectively with Kubernetes
  • Section 4: Testing Your Application
  • Chapter 11: Testing APIs with Postman
  • Chapter 12: Static Code Analysis with SonarQube
  • Chapter 13: Security and Performance Tests
  • Section 5: Taking DevOps Further/More on DevOps
  • Chapter 14: Security in the DevOps Process with DevSecOps
  • Chapter 15: Reducing Deployment Downtime
  • Chapter 16: DevOps for Open Source Projects
  • Chapter 17: DevOps Best Practices
  • Assessments

فایل کتاب Learning DevOps را می‌توانید پس از پرداخت، دریافت کنید.

فرمت کتاب

PDF

ویرایش

Second

ISBN

978-1-80181-896-4

تعداد صفحات

560

انتشارات

سال انتشار

حجم

18.26 مگابایت

نویسنده

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب Learning DevOps”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید کتاب Learning DevOps:

۲۴,۰۰۰ تومان

  • نسخه کتاب فعلی به زبان لاتین می‌باشد.
  • کتاب به صورت فایل می‌باشد و پس از خرید بلافاصله در دسترس شما قرار می‌گیرد.
  • در صورت هرگونه سؤال با ایمیل و یا شماره پشتیبانی سایت در تماس باشید.
دسته‌بندی کتاب‌ها:
سبد خرید
پیمایش به بالا