کتاب Learn WinUI 3: Leverage WinUI and the Windows App SDK to create modern Windows applications with C# and XAML, 2nd Edition (WinUI 3 را یاد بگیرید: از WinUI و Windows App SDK برای ایجاد برنامههای مدرن ویندوز با C# و XAML استفاده کنید، نسخه دوم) شرح کاملی بر WinUI نسخه 3 به همراه برنامهنویسی C# و XAML را در 3 بخش مختلف را به همراه دارد.
در ادامه مقدمهای از کتاب Learn WinUI 3 را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.
مقدمهای بر کتاب Learn WinUI 3:
WinUI 3 جدیدترین فریمورک رابط کاربری دسکتاپ برای توسعه برنامه کاربردی ویندوز است. این بخشی از Windows App SDK مایکرؤسافت است که ابزارهایی را در اختیار توسعهدهندگان قرار میدهد تا برنامههای زیبا را با سیستم طراحی Fluent طراحی کنند. این کتاب به سرعت شما را با WinUI برای ساخت برنامههای جدید ویندوز و ساخت برنامهها در سکوها با فناوریهایی مانند Blazor و Uno Platform آشنا میکند.
کتاب Learn WinUI 3 با کاوش در تاریخچه چارچوبهای توسعه رابط کاربری ویندوز شروع میشود تا درک کنید که چگونه فریمورکهای قبلی بر WinUI امروزی تأثیر گذاشتهاند. این مبانی توسعه UI مبتنی بر XAML را پوشش میدهد و کنترلهای موجود در WinUI را قبل از حرکت به بررسی الگوها و بهترین شیوهها برای توسعهدهندگان WinUI بررسی میکند. برای کمک به تقویت این مفاهیم، فصلهای اولیه کتاب با ایجاد یک برنامه کاربردی برای سازماندهی مجموعهای از کتابها، موسیقی و فیلمها، مهارتهای عملی را ایجاد میکند. هر فصل برنامه را با کنترلها و مفاهیم جدید مورد بحث قرار میدهد.
فصلهای بعدی کتاب Learn WinUI 3 به بررسی این موضوع میپردازد که چگونه توسعهدهندگان میتوانند از دانش WinUI خود برای استفاده از ابزارهای منبع باز، ادغام محتوای وب در برنامههای ویندوز، و انتقال برنامههای WinUI به Android، iOS و وب استفاده کنند.
کتاب Learn WinUI 3 با آموزش برخی از تکنیکهای ضروری اشکالزدایی ویژوال استودیو و بحث در مورد گزینههای استقرار برنامه به پایان میرسد تا برنامههای شما در دست مصرفکنندگان و کاربران سازمانی قرار گیرد.
در پایان هر فصل از کتاب Learn WinUI 3، من مجموعهای از سؤالات را برای شما قرار دادهام که میتوانید به تنهایی تلاش کنید تا سطح درک خود را بسنجید. بیاموزید که چگونه WinUI میتواند به شما در ساخت و استقرار برنامههای کاربردی مدرن و قوی کمک کند!
کتاب Learn WinUI 3 برای چه کسی است؟
این کتاب برای کسانی است که میخواهند برنامههای کاربردی ویندوز را با تجربه کاربری مدرن (UX) توسعه دهند. اگر با Windows Forms، UWP یا WPF آشنایی دارید و به دنبال به روزرسانی دانش خود در مورد توسعه ویندوز یا مدرنسازی برنامههای موجود هستید، کتاب Learn WinUI 3 برای شما مناسب است. اگر به تازگی توسعه داتنت را یاد میگیرید، میتوانید از این کتاب برای یادگیری اصول اولیه توسعه XAML به موازات سفر سی شارپ و داتنت خود بهره ببرید.
بیشتر بخوانید: کتاب C# 12 Pocket Reference
آنچه کتاب Learn WinUI 3 پوشش میدهد:
فصل 1، مقدمهای بر WinUI، تاریخچه فریم ورکهای UI در ویندوز و ریشههای WinUI را بررسی میکند و شما اولین پروژه WinUI ۳ خود را در ویژوال استودیو ایجاد خواهید کرد.
فصل 2، پیکربندی محیط توسعه و ایجاد پروژه، نحوه نصب و پیکربندی ویژوال استودیو برای توسعه WinUI، اصول XAML و C# را توضیح میدهد، و شروع به کار با پروژهای میکند که در طول کتاب بهبود مییابد.
فصل 3، MVVM برای قابلیت نگهداری و آزمایشپذیری، اصول اولیه الگوی Model-View-ViewModel (MVVM) را معرفی میکند، که یکی از مهمترین الگوهای طراحی در هنگام ساخت برنامههای کاربردی مبتنی بر XAML است.
فصل 4، مفاهیم پیشرفته MVVM، بر اساس اصولی است که در مورد الگوی MVVM در برنامههای WinUI آموختهاید تا تکنیکهای پیشرفتهتری را مدیریت کند. شما یاد خواهید گرفت که چگونه هنگام افزودن وابستگیهای جدید به پروژههای خود، کامپوننتها را به صورت ضعیف و قابل آزمایش نگه دارید.
فصل 5، بررسی کنترلهای WinUI، برخی از کنترلها و APIهای بسیاری را که WinUI برای توسعهدهندگان برنامههای کاربردی ویندوز ارائه میدهد، بررسی میکند. این فصل به بررسی کنترلهای کاملاً جدید و کنترلهای بهروزشدهای میپردازد که قبلاً در WinUI ۲ و UWP موجود بودند.
فصل 6، بهرهبرداری از دادهها و خدمات، به مدیریت دادهها، که بخش اصلی توسعه نرمافزار است، میپردازد. این فصل برخی از مفاهیم کلیدی مدیریت داده، از جمله مدیریت وضعیت و الگوی مکان یاب خدمات را پوشش میدهد.
فصل 7، سیستم طراحی روان برای برنامههای کاربردی ویندوز، اصول سیستم طراحی فلوئنت مایکرؤسافت و نحوه پیادهسازی آنها در برنامههای WinUI را توضیح میدهد.
فصل 8، افزودن اعلانهای ویندوز به برنامههای WinUI، نحوه استفاده از Windows App SDK برای پشتیبانی از اعلانهای فشار و اعلانهای برنامه در برنامههای WinUI را پوشش میدهد.
فصل 9، بهبود برنامهها با ابزارهای جامعه ویندوز، مجموعه ابزارهای جامعه ویندوز و جعبه ابزار داتنت را معرفی میکند – مجموعهای از کتابخانههای منبع باز برای توسعهدهندگان ویندوز. شما یاد خواهید گرفت که چگونه از کنترلها و کمکهای ابزارهای پروژههای WinUI خود استفاده کنید.
فصل 10، تسریع توسعه برنامه با استودیوی قالب، نشان میدهد که چگونه میتوان از Template Studio برای ایجاد یک پروژه WinUI جدید استفاده کرد، که میتواند کار دلهرهآوری باشد که بر اساس بهترین الگوها و شیوههای توسعه ویندوز ساخته شده است.
فصل 11، اشکالزدایی برنامههای کاربردی WinUI با ویژوال استودیو، نشان میدهد که چگونه از ابزارهای اشکال زدایی XAML در ویژوال استودیو برای ردیابی اشکالات مزاحم پروژه WinUI خود استفاده کنید – مهارتهای اشکال زدایی خوب برای توسعهدهندگان ضروری است.
فصل 12، میزبانی یک برنامه Blazor در WinUI، به کنترل WebView۲ در WinUI و استفاده از آن برای میزبانی یک برنامه Blazor که از داخل برنامه ویندوز شما در فضای ابری مستقر شده است، میپردازد.
فصل 13، برنامه خود را با سکوی Uno بگیرید، نحوه انتقال پروژه WinUI به سکوی Uno را توضیح میدهد که به توسعهدهندگان اجازه میدهد کدهای XAML و C# را در یک پایه کد بنویسند و آن را بر روی هر سکویی اجرا کنند.
فصل 14، بستهبندی و استقرار برنامههای کاربردی WinUI، برخی از گزینههای متعدد توسعهدهندگان WinUI را برای بستهبندی و استقرار برنامههای WinUI، بررسی استقرار از طریق فروشگاه مایکرؤسافت، WinGet و برنامههای بارگذاری جانبی بررسی میکند.
سرفصلهای کتاب Learn WinUI 3:
- Learn WinUI 3
- Contributors
- About the author
- About the reviewer
- Preface
- Part 1:Introduction to WinUI and Windows Applications
- Chapter 1: Introduction to WinUI
- Chapter 2: Configuring the Development Environment and Creating the Project
- Chapter 3: MVVM for Maintainability and Testability
- Chapter 4: Advanced MVVM Concepts
- Chapter 5: Exploring WinUI Controls
- Chapter 6: Leveraging Data and Services
- Part 2:Extending WinUI and Modernizing Applications
- Chapter 7: Fluent Design System for Windows Applications
- Chapter 8: Adding Windows Notifications to WinUI Applications
- Chapter 9: Enhancing Applications with Community Toolkits
- Chapter 10: Accelerating App Development with Template Studio
- Part 3:Build and Deploy on Windows and Beyond
- Chapter 11: Debugging WinUI Applications with Visual Studio
- Chapter 12: Hosting a Blazor Application in WinUI
- Chapter 13: Take Your App Cross-Platform with Uno Platform
- Chapter 14: Packaging and Deploying WinUI Applications
- Index
- Other Books You May Enjoy
جهت دانلود کتاب Learn WinUI 3 میتوانید پس از پرداخت، دریافت کنید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.