کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0

  • کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0
  • قسمت 1 کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0
  • قسمت 2 کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0
  • قسمت 3 کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0
کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0

خرید کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0:

۲۷,۰۰۰ تومان

  • نسخه کتاب فعلی به زبان لاتین می‌باشد.
  • کتاب به صورت فایل می‌باشد و پس از خرید بلافاصله در دسترس شما قرار می‌گیرد.
  • در صورت هرگونه سؤال با ایمیل و یا شماره پشتیبانی سایت در تماس باشید.

کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0: Harness the power of Godot Engine’s GDScript network API to connect players in multiplayer games (راهنمای اساسی برای ایجاد بازی های چند نفره با Godot 4.0: از قدرت API شبکه GDScript Godot Engine برای اتصال بازیکنان در بازی های چند نفره استفاده کنید) 

در ادامه مقدمه‌ای از کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0 را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.

مقدمه‌ای بر کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0:

The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot ۴. ۰ راهنمای عملی نهایی برای درک نحوه ساخت بازی‌های چند نفره آنلاین با استفاده از موتور متن باز Godot است.

در نسخه چهارم، Godot Engine یک API شبکه سطح بالا را معرفی می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا روی ایجاد مکانیک‌های جالب و خنده دار تمرکز کنند و در عین حال به موتور اجازه انجام کار‌های سنگین را می‌دهند.

از طریق کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0، شما اصول شبکه‌ها، از جمله پروتکل‌های UDP، TCP و HTTP را یاد خواهید گرفت. خواهید دید که چگونه Godot Engine از پیاده‌سازی کتابخانه ENet خود برای ادغام یکپارچه این پروتکل‌ها در گردش کار توسعه بازی خود استفاده می‌کند.

از طریق نه پروژه، از جمله پنج بازی، یکی از آن‌ها یک بازی ماجراجویی چند نفره آنلاین، شما تمام آنچه را که برای اتصال بازیکنان به یکدیگر در تجربیات مشترک شگفت‌انگیز نیاز دارید، یاد خواهید گرفت.

بیشتر بخوانید: کتاب Godot 4 Game Development Cookbook

کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0 برای چه کسی است؟

این کتاب برای کاربران واسط Godot Engine، افرادی که از قبل نحوه عملکرد Godot Engine، فلسفه طراحی، ویرایشگر، مستندات و ویژگی‌های اصلی آن را می‌دانند، ساخته شده است. این کاربران قبلاً بازی‌هایی را با استفاده از موتور Godot ساخته‌اند. آن‌ها به دنبال چیزی هستند که پروژه بعدی خود را متمایز کند، و افزودن ویژگی‌های چند نفره آنلاین همین چیز است.

بیشتر بخوانید: کتاب Godot 4 Game Development Projects

آنچه کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0 پوشش می‌دهد:

فصل ۱، راه‌اندازی یک سرور، توضیح می‌دهد که یک شبکه چیست و چگونه موتور Godot ویژگی‌های شبکه را از طریق اجرای کتابخانه ENet خود پیاده‌سازی می‌کند. شما یاد خواهید گرفت که چگونه اولین دست دادن خود را برای اتصال مؤثر یک سرور و یک ماشین مشتری انجام دهید.

فصل ۲، ارسال و دریافت داده، پایه و اساس یک شبکه را مورد بحث قرار می‌دهد، که برای رایانه‌های متعدد برای تبادل داده‌ها با یکدیگر است. در این فصل از کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0، یاد خواهید گرفت که ما از ساختار داده‌ای به نام بسته‌ها استفاده می‌کنیم و داده‌ها را سریال‌سازی می‌کنیم تا حالت‌های بازی را در شبکه بازسازی کنیم. برای این کار از پروتکل UDP استفاده می‌کنیم. در پایان، ما یک صفحه ورود به سیستم خواهیم داشت که به طور مؤثر داده‌ها را از سرور بازیابی می‌کند.

فصل ۳، ایجاد یک لابی برای گردآوری بازیکنان با هم، توضیح می‌دهد که چگونه موتور گودو فرآیند سریال‌سازی و تبادل داده‌ها را با استفاده از پروتکل استاندارد صنعتی UDP با ارائه تماس‌های رویه از راه دور (RPCs) آسان می‌کند و به ما امکان می‌دهد اساساً با روش‌های موجود در‌اشیاء راه دور تماس برقرار کنیم.. در پایان این فصل از کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0، صفحه ورود به سیستم را به یک لابی گسترش می‌دهیم، کلاینت دیگری را به معادله اضافه می‌کنیم و سه کامپیوتر را به هم متصل می‌کنیم.

فصل ۴، ایجاد یک چت آنلاین، توضیح می‌دهد که با قدرت RPC، اکنون می‌توانیم وضعیت‌اشیا را از راه دور به راحتی تغییر دهیم. در این فصل از کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0، یاد می‌گیریم که چگونه از RPC‌ها برای اجازه دادن به بازیکنان برای تبادل پیام در یک چت استفاده می‌کنیم. ما در مورد اینکه چگونه می‌توانیم از RPC‌ها و کانال‌ها برای جلوگیری از تنگنا‌های شبکه استفاده کنیم بحث می‌کنیم. با آن، ما خود را برای پیاده‌سازی ویژگی‌های واقعی بازی آماده می‌کنیم. تا پایان فصل، یک چت کاملاً کاربردی خواهیم داشت.

فصل ۵، ساخت یک بازی مسابقه آنلاین، توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانیم حالت‌های بازی بازیکنان را بر اساس حالت کلی بازی همگام‌سازی کنیم. ما سروری راه‌اندازی می‌کنیم که به تعاملات بازیکنان واکنش نشان می‌دهد و وضعیت بازی را از انتظار برای پاسخ به پردازش یک برنده مسابقه، اعلام برنده، شروع مسابقه جدید و رسیدن به پایان سؤالات مسابقه موجود تغییر می‌دهد و عملاً بازی را به پایان می‌رساند.

در پایان فصل پنجم کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0، یک بازی مسابقه آنلاین خواهیم داشت که در آن بازیکنان متعددی برای پاسخ صحیح به بیشتر سؤالات با هم رقابت می‌کنند.

فصل ۶، ساخت یک بازی آنلاین چکرز، به اجرای یک بازی آنلاین چند نفره نوبتی می‌رود و هیچ چیز بهتر از چکرز‌های کلاسیک برای آن نیست. در این فصل از کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0، ما یاد خواهیم گرفت که چگونه از RPC‌های خود بیشترین بهره را ببریم و در عین حال پردازش سنگین را روی دستگاه‌های بازیکنان حفظ کنیم.

ما همچنین MultiplayerSynchronizer را مورد بحث قرار خواهیم داد، گره‌ای که به ما امکان می‌دهد به راحتی ویژگی‌های گره‌ها را از راه دور همگام‌سازی کنیم. ما همچنین یاد خواهیم گرفت که Multiplayer Authority چیست، که مانع از درهم‌رفتن بازیکنان با‌اشیاء دیگر بازیکنان می‌شود. تا پایان فصل، یک بازی چکرز آنلاین کاملاً کاربردی خواهیم داشت.

فصل ۷ کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0، توسعه یک بازی آنلاین پنگ، انتقال از نوبتی به عمل را آغاز می‌کند. بازی‌های اکشن به شدت به زمان واکنش بازیکنان متکی هستند و دنیای بازی باید به سرعت وضعیت خود را به‌روزرسانی کند تا به بازیکنان اجازه دهد تجربه‌ای روان داشته باشند.

در اینجا، ما یک بازی آنلاین پنگ را توسعه خواهیم داد و از گره MultiplayerSynchronizer برای همگام‌سازی پارو‌های بازیکنان و توپ استفاده می‌کنیم. همچنین خواهیم آموخت که برخی از ویژگی‌ها باید از فرآیند‌های همگام‌سازی متفاوتی استفاده کنند.

ما حتی عمیق‌تر به قلمرو Multiplayer Authority می‌رویم تا از تداخل ورودی یک بازیکن با حرکت دست و پا زدن بازیکن دیگر جلوگیری کنیم. در پایان فصل، ما یک بازی چند نفره آنلاین پنگ قابل بازی داریم.

فصل 8 کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0، طراحی یک پلتفرم Co-Op آنلاین، جایی است که قدم‌های کودک ما متوقف می‌شود و ما شروع به پیاده سازی ویژگی‌های جالب برای یک بازی سفارشی می‌کنیم. ما یک بازی پلتفرمر پازل فیزیک را نمونه اولیه خواهیم کرد که در آن بازیکنان جعبه‌ها را گرفته و حرکت می‌دهند تا بر موانع غلبه کنند و به هدف سطح برسند.

با استفاده از همه چیزهایی که در فصل‌های قبلی آموخته‌ایم، استفاده از MultiplayerSynchronizer را با همگام سازی انیمیشن‌ها در بالای موقعیت اشیا گسترش خواهیم داد. تا پایان فصل، نمونه اولیه یک بازی پلتفرمر همکاری پازل فیزیک را خواهیم داشت.

اگر صادق باشیم، فصل 9 کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0، ایجاد یک نمونه اولیه ماجراجویی آنلاین، همان چیزی است که در سراسر این کتاب به دنبال آن بوده‌اید. در اینجا، ما از تمام مهارت‌های خود برای ایجاد یک بازی ماجراجویی آنلاین چند نفره استفاده خواهیم کرد.

بازیکنان می‌توانند در هر زمان بپیوندند و ترک کنند و جهان پایدار است و پیشرفت بازیکنان را در کوئست‌ها حفظ می‌کند. ما در مورد اصول ساخت یک بازی MMORPG، ذخیره و بازیابی پیشرفت جستجوی بازیکنان در یک پایگاه داده، همگام سازی سفینه‌های فضایی و گلوله‌های بازیکنان و تأثیرگذاری اقدامات آنها بر تجربیات بازیکنان دیگر بحث خواهیم کرد. در پایان فصل، نمونه اولیه یک بازی ماجراجویی فضایی تیراندازی چند نفره آنلاین را خواهیم داشت.

فصل 10 کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0، اشکال‌زدایی و پروفایل شبکه، از پیاده‌سازی ویژگی‌های چندنفره آنلاین در نمونه اولیه ماجراجویی تیراندازی فضایی از بالا به پایین می‌گذرد. اکنون باید راه را برای هزاران بازیکن هموار کنیم تا بازی ما را به طور همزمان انجام دهند.

برای آن، ما از ابزارهای اشکال زدایی و پروفایل داخلی Godot Engine برای ارزیابی مناطق بالقوه برای بهبود در بازی خود استفاده خواهیم کرد. ما بر روی نمایه ساز شبکه و ابزارهای اشکال زدایی مانیتور تمرکز خواهیم کرد تا راه حل‌های بالقوه‌ای را برای تنگناهایی که در نمونه اولیه خود پیدا می‌کنیم، ارزیابی و پیشنهاد کنیم. در پایان فصل، دو مورد از قوی‌ترین و ضروری‌ترین مهارت‌هایی که یک توسعه‌دهنده می‌تواند داشته باشد را خواهیم داشت: توانایی اشکال زدایی و بهینه‌سازی یک بازی.

فصل 11، بهینه‌سازی درخواست‌های داده، مبتنی بر درک ابزارهایی است که در اختیار داریم تا اطلاعاتی را که برای کشف مناطق بالقوه برای بهبود نیاز داریم، ارزیابی کنیم. حالا وقت آن است که دستمان را کثیف کنیم.

در طول این فصل از کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0، نحوه ایجاد مانیتورهای سفارشی برای جمع‌آوری داده‌های مربوط به ویژگی‌های خاص بازی و تصمیم‌گیری بهترین استراتژی برای بهینه‌سازی آنها را خواهیم آموخت.

در پایان فصل، ماجراجویی تیراندازی فضایی از بالا به پایین را بازسازی خواهیم کرد، پهنای باند و تعداد RPCهایی را که می‌سازیم کاهش می‌دهیم و به طور موثر مصرف شبکه‌مان را بسیار سبک‌تر می‌کنیم. ما همچنین چندین تکنیک را برای کاهش بار شبکه پیاده‌سازی خواهیم کرد و هر بهبود را با نمایه‌گر شبکه و مانیتورهای سفارشی ارزیابی می‌کنیم تا ببینیم بازی چقدر بهتر می‌شود.

فصل 12 کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0، پیاده‌سازی جبران تاخیر، به این موضوع می‌پردازد که به دلیل بهبودهای انجام شده برای کاهش استفاده از شبکه، ممکن است بازی ما به اشتباه روی ماشین‌های بازیکنان تکرار شود. با RPC های کمتر و همگام‌سازی پراکنده‌تر، بازی ممکن است در بین بازیکنان ناهمزمان شود.

تأخیر و از دست دادن بسته‌ها را به آن اضافه کنید و عملاً تجربه بازیکنان را بدتر می‌کنید. هیچکس لگ را در بازی خود دوست ندارد. در این فصل از کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0، ما یاد خواهیم گرفت که چگونه از Tweens برای پیاده سازی درون یابی، پیش بینی و برون یابی برای جبران همه این مسائل استفاده کنیم. تا پایان فصل، نسخه‌ای از نمونه اولیه ماجراجویی تیراندازی فضایی از بالا به پایین با تأخیر جعلی و راه‌حل‌هایی برای این مشکل شکسته‌کننده بازی خواهیم داشت.

فصل 13 کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0، ذخیره داده‌ها برای کاهش پهنای باند، به یک مسئله مهم رسیدگی می‌کند: در طول تلاش‌های مهندسی شبکه، ما آموخته ایم که پهنای باند منبع اصلی ما است و همیشه باید به دنبال بهینه سازی استفاده از آن باشیم.

در این فصل، ما یاد خواهیم گرفت که چگونه از HTTP برای دانلود برخی از داده‌ها و ذخیره آن‌ها در دستگاه‌های پخش کننده استفاده کنیم تا بتوانیم در صورت لزوم از آن‌ها استفاده مجدد کنیم. در پایان فصل، ما یک ویژگی را اجرا خواهیم کرد که به بازیکنان اجازه می‌دهد از تصاویر سفارشی برای سفینه‌های فضایی خود استفاده کنند و این تصویر جدید در تمام نمونه‌های دیگر بازیکنان بازی تکرار خواهد شد. برای صرفه جویی در پهنای باند، ما کش را با استفاده از پوشه داده‌های کاربر پیاده‌سازی می‌کنیم.

سرفصل‌های کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0:

  • Cover
  • Title Page
  • Copyright and Credits
  • Dedications
  • Foreword
  • Contributors
  • Table of Contents
  • Preface
  • Part 1: Handshaking and Networking
    • Chapter 1: Setting up a Server
    • Chapter 2: Sending and Receiving Data
    • Chapter 3: Making a Lobby to Gather Players Together
    • Chapter 4: Creating an Online Chat
  • Part 2: Creating Online Multiplayer Mechanics
    • Chapter 5: Making an Online Quiz Game
    • Chapter 6: Building an Online Checkers Game
    • Chapter 7: Developing an Online Pong Game
    • Chapter 8: Creating an Online Co-op Platformer Prototype
    • Chapter 9: Creating an Online Adventure Prototype
  • Part 3: Optimizing the Online Experience
    • Chapter 10: Debugging and Profiling the Network
    • Chapter 11: Optimizing Data Requests
    • Chapter 12: Implementing Lag Compensation
    • Chapter 13: Caching Data to Decrease Bandwidth
  • Index
  • Other Books You May Enjoy

جهت دانلود کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0 می‌توانید پس از پرداخت، دریافت کنید.

فرمت کتاب

PDF

ویرایش

First

ISBN

978-1-80323-261-4

تعداد صفحات

326

انتشارات

سال انتشار

حجم

22.08 مگابایت

نویسنده

,

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید کتاب The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0:

۲۷,۰۰۰ تومان

  • نسخه کتاب فعلی به زبان لاتین می‌باشد.
  • کتاب به صورت فایل می‌باشد و پس از خرید بلافاصله در دسترس شما قرار می‌گیرد.
  • در صورت هرگونه سؤال با ایمیل و یا شماره پشتیبانی سایت در تماس باشید.
دسته‌یندی کتاب‌ها:
سبد خرید
به بالا بروید