کتاب Python Programming for Students: Explore Python in multiple dimensions with project-oriented approach (برنامه نویسی پایتون برای دانش آموزان: پایتون را در ابعاد چندگانه با رویکرد پروژه محور کاوش کنید) مفاهیم زبان پایتون را هم به صورت تئوری و هم عملی شرح میدهد.
در ادامه مقدمهای از کتاب Python Programming for Students را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.
مقدمهای بر کتاب Python Programming for Students:
پایتون یک زبان برنامهنویسی قدرتمند و همه کاره است. پایتون با سینتکس ساده و طیف وسیعی از برنامههای کاربردی، زبانهای برنامهنویسی دیگر مانند جاوا، سی شارپ و غیره را به چالش میکشد.
پایتون یک زبان برنامهنویسی بسیارامیدوارکننده در چشم انداز تکنولوژیکی در حال تحول امروزی است که به لطف کاربرد آن در طیف گستردهای از حوزهها، از جمله برنامههای پایتون اختصاصی، برنامههای رابط کاربری گرافیکی مستقل، ایجاد وب سایتهای پایدار، ایجاد بازیهای تعاملی، تجزیه و تحلیل دادهها و یادگیری ماشینی، مصنوعی است. هوش و غیره
کتاب Python Programming for Students به خوانندگان این فرصت را میدهد تا با استفاده از مثالهای واضح و جذاب، کدهای عملی، نمونههایی از پروژههای تکمیل شده و تمرینهای مبتنی بر تکالیف حل نشده، تمام جنبههای برنامهنویسی پایتون را بیاموزند.
هر پروژه ارائه شده در کتاب Python Programming for Students طعم یک رویکرد دنیای واقعی برای حل مسأله را ارائه میدهد و در عین حال مزایای یادگیری تجربی را ارائه میدهد، که به خوانندگان اجازه میدهد تا با انجام کار یاد بگیرند. خوانندگان از یادگیری پایتون به لطف فراوانی مثالها، تصاویر برنامهنویسی و تکالیف پروژه مرتبط لذت خواهند برد.
فصل ۱: شروع به برنامهنویسی در پایتون – این بخش به خوانندگان کمک میکند تا برنامهنویسی پایتون را به روشی سریع و آسان از طریق یک سری مثالهای ساده و جالب یاد بگیرند. در این فصل فرآیند راهاندازی محیط توسعه پایتون با اسکرین شاتهای توضیحی مورد بحث قرار میگیرد. علاوه بر این، خوانندگان همچنین یاد خواهند گرفت که چگونه متغیرها، کلمات کلیدی، کلمات کلیدی و نظرات را در پایتون بنویسند. زبانآموزان همچنین بینش عمیقی در مورد انواع مختلف داده، فرآیند ورودی-خروجی، انواع عملگرها، تبدیل نوع و فضای نام در پایتون خواهند داشت.
فصل ۲: مفاهیم کنترل جریان – این فصل از کتاب Python Programming for Students، مخاطب را با مفاهیم اصلی کنترل جریان و انواع آن در پایتون آشنا میکند. خوانندگان نمونههای کاری مختلفی از کنترل جریان تصمیمگیری شرطی را با استفاده از عبارت if…else و کنترل جریان تکرار شونده با استفاده از حلقهها در پایتون بررسی خواهند کرد. این فصل یک پایه محکم برای توسعه رویکردهای حل مسأله در حین نوشتن برنامههای کاربردی پیچیدهتر در پایتون ایجاد میکند.
فصل ۳: ساختارها و الگوریتمهای داده – این فصل یک نمای کلی از ساختارهای داده و الگوریتمهای مرتبط ارائه میدهد. در اینجا خوانندگان یک نمای کلی از ساختارهای داده اساسی پشتیبانی شده در پایتون مانند List، Tuple، Set، Dictionary و Comprehensions دریافت خواهند کرد. بخشهای بعدی این فصل، الگوریتمهای مرتبسازی و جستجوی مختلف پیادهسازی شده در پایتون را شرح میدهند. در پایان این واحد، خوانندگان قادر خواهند بود از رویکردهای الگوریتمی مختلف برای حل مسائل بلادرنگ در دست استفاده کنند.
فصل ۴: توابع در پایتون – این فصل بر اساس ایجاد، فراخوانی و مدیریت توابع در پایتون است. خوانندگان با توابع از پیش تعریف شده در پایتون آشنا میشوند و توابع تعریف شده توسط کاربر قابل تنظیم برای یک عملکرد خاص ایجاد میکنند. در اینجا، فراگیران همچنین با رویکرد بازگشتی توابع نوشتاری آشنا خواهند شد. بخش بعدی این فصل به ایجاد و مدیریت ماژولها و بستهها در پایتون میپردازد.
فصل ۵: مفاهیم برنامهنویسی شی گرا – این بخش بر روی مفاهیم اصلی رویکرد برنامهنویسی شی گرا از جمله کلاس و شی، پنهان کردن دادهها، انتزاع دادهها، وراثت و انواع آن، چند شکلی و اصول بارگذاری بیش از حد با استفاده از پایتون تمرکز دارد. این فصل از کتاب Python Programming for Students، کاربران را به سمت مسیر توسعه پروژه بلادرنگ هدایت میکند.
فصل ۶: برنامهنویسی لاک پشت در پایتون – این بخش به ایجاد گرافیک با استفاده از کتابخانه Turtle در پایتون میپردازد. پس از خواندن این فصل، زبانآموزان قادر خواهند بود با استفاده از کتابخانه پایتون و لاک پشت، اشکال مختلف بکشند، رنگها را پر کنند و طرحهای جذابی ایجاد کنند. علاوه بر این، زبانآموزان نگاهی اجمالی به ایجاد گرافیکهای متحرک لاک پشت در پایتون خواهند داشت.
فصل ۷: مدیریت پایگاه داده با استفاده از SQLite – این بخش به ایجاد و مدیریت دادهها با استفاده از پایگاه داده SQLite با پایتون میپردازد. در اینجا تمرکز بر ادغام ماژول SQLite۳ با پایتون برای توسعه برنامههای کاربردی پایگاه داده بلادرنگ خواهد بود. در پایان این فصل از کتاب Python Programming for Students، خوانندگان میتوانند برنامههای CRUD را در پایتون با استفاده از پایگاه داده SQLite توسعه دهند.
فصل ۸: توسعه برنامههای رابط کاربری گرافیکی با استفاده از Tkinter – این واحد با توسعه برنامههای رابط کاربری گرافیکی (GUI) با استفاده از کتابخانه Tkinter سروکار دارد. پایتون به طور مشترک با Tkinter یک راه سریع و آسان برای ایجاد برنامههای رابط کاربری گرافیکی ارائه میدهد. در سراسر این واحد، خوانندگان نمونههای متعددی از توسعه برنامههای کاربردی دسکتاپ مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی استاندارد را بررسی خواهند کرد.
فصل ۹: توسعه بازی با PyGame – این بخش ما را به دنیای جذاب توسعه بازی با استفاده از کتابخانه PyGame میبرد. این فصل از کتاب Python Programming for Students، به خوانندگان کمک میکند تا کتابخانه PyGame را از ابتدایی تا پیشرفته با کمک مثالهای ساده و واضح یاد بگیرند. پس از مطالعه این بخش، خوانندگان میتوانند بازیهای سادهای را در پایتون توسعه دهند.
فصل ۱۰: توسعه اپلیکیشن موبایل با کیوی – این بخش به ایجاد اپلیکیشنهای ساده موبایل در پایتون با استفاده از کتابخانه Kivy در پایتون میپردازد. در اینجا خوانندگان با ایجاد برنامههای کاربردی ساده و ایجاد فایلهای apk. برای همان برنامههای کاربردی تلفن همراه، اصول اولیه آن را خواهند آموخت. این فایلهای apk. ایجاد شده به کاربران کمک میکند تا برنامههای تلفن همراه را در تلفنهای اندرویدی مستقر کرده و از آن استفاده کنند.
فصل ۱۱: پردازش تصویر و ویدئو با پایتون – این فصل از کتاب Python Programming for Students، تکنیکهای دستکاری تصاویر و فریمهای ویدئویی را نشان میدهد. پس از مطالعه این واحد، خوانندگان قادر خواهند بود تصاویر و ویدئوها را به راحتی تغییر دهند. پردازش تصویر و ویدئو در چندین برنامه چند رسانهای ضروری است. بنابراین، این فصل کاربران را قادر میسازد تا تصاویر و فیلمها را برای چنین برنامههایی دستکاری کنند.
سرفصلهای کتاب Python Programming for Students:
- Cover
- Title Page
- Copyright Page
- Dedication Page
- About the Author
- About the Reviewer
- Acknowledgement
- Preface
- Table of Contents
- 1. Getting Started with Programming in Python
- 2. Flow Control Concepts
- 3. Data Structures and Algorithms
- 4. Functions in Python
- 5. Object-oriented Programming Concepts
- 6. Turtle Programming in Python
- 7. Database Handling Using SQLite
- 8. GUI Application Development Using Tkinter
- 9. Game Development with PyGame
- 10. Mobile App Development with Kivy
- 11. Image and Video Processing with Python
- Appendix
- Index
جهت دانلود کتاب Python Programming for Students میتوانید پس از پرداخت، دریافت کنید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.