کتاب Think Like a Software Engineering Manager

  • کتاب Think Like a Software Engineering Manager
کتاب Think Like a Software Engineering Manager

خرید کتاب Think Like a Software Engineering Manager:

۳۰,۰۰۰ تومان

  • نسخه کتاب فعلی به زبان لاتین می‌باشد.
  • کتاب به صورت فایل می‌باشد و پس از خرید بلافاصله در دسترس شما قرار می‌گیرد.
  • در صورت هرگونه سؤال با ایمیل و یا شماره پشتیبانی سایت در تماس باشید.

کتاب Think Like a Software Engineering Manager (مانند یک مدیر مهندسی نرم افزار فکر کنید) به شما می‌آموزد که چگونه یک تیم توسعه موفق را استخدام کنید، آموزش دهید و رهبری کنید. شما با ایجاد و مدیریت تیم خود برای به حداکثر رساندن عملکرد شروع خواهید کرد. سپس به سرعت به سمت استراتژی‌هایی برای ارائه پروژه‌های در مقیاس بزرگ، پرورش برتری در پروژه‌های خود و مدیریت تغییرات پیشرفت خواهید کرد.

در ادامه مقدمه‌ای از کتاب Think Like a Software Engineering Manager را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.

مقدمه‌ای بر کتاب Think Like a Software Engineering Manager:

من به عنوان کسی که همیشه به سمت مهندسی نرم‌افزار کشیده شده‌ام، مدت‌هاست که علاقه شدیدی به انتقال از نقش مهندس نرم‌افزار به مدیریت، به‌ویژه مدیریت مهندسی (EM) داشته‌ام. این آرزو ناشی از تحسین من نسبت به پدرم بود که در همین زمینه فعالیت می‌کرد.

بیایید با دلایلی شروع کنیم که چرا یک نقش EM برای یک مهندس نرم‌افزار هیجان‌انگیز یا حتی مطلوب است. این نقش اصول مهندسی و مدیریت را برای رهبری و ارائه پروژه‌های مهندسی ترکیب می‌کند.

به این ترتیب، این موقعیت مستلزم اشتیاق واقعی برای رهبری، استراتژی، ذهنیت اول مردم و بسیاری از مهارت‌های مدیریتی دیگر است. به عنوان یک EM، از شما در موقعیت‌های دشواری قرار می‌گیرد و از شما خواسته می‌شود تا خطرات را شناسایی و کاهش دهید.

تصمیم‌گیری آگاهانه، گاهی اوقات با اطلاعات محدود. کمک به برنامه‌ریزی استراتژی‌ها برای سازمان و شرکت؛ ترویج فرهنگ بهبود مستمر؛ رسیدگی به تخصیص منابع در پروژه‌ها؛ ارتباط با رهبری؛ ایجاد شفافیت؛ و به افراد در پیشرفت شغلی کمک کند.

چه یک EM باتجربه باشید، چه یک تازه وارد در نقشی باشید که به جای یک سلف قرار می‌گیرد، یا یک مهندس نرم‌افزار که به فکر انتقال به یک نقش EM است، این موقعیت فراتر از چیزی که به چشم می‌آید را شامل می‌شود. صرف نظر از مقیاس شرکت، دامنه مسئولیت گسترده است.

خوشبختانه، هر زمان که به عنوان یک مهندس نرم‌افزار حرکت حرفه‌ای انجام دادم، کتاب‌ها و منابع فراوانی برای آموزش، حمایت و کمک در آمادگی‌هایم یافتم. پس از گذراندن چندین سال به عنوان یک مهندس نرم‌افزار و جدی شدن در مورد کاوش در مسیر شغلی در مدیریت مهندسی، با چالش مهمی روبرو شدم.

هدف کتاب Think Like a Software Engineering Manager این است که به شما کمک کند تعیین کنید که آیا نقش EM برای شما مناسب است یا خیر، شما را در آماده شدن برای موقعیت راهنمایی کند، و بینش‌هایی در مورد چگونگی پیشرفت در هنگام قبول این نقش ارائه دهد.

شما متوجه خواهید شد که این نقش شامل چه مواردی می‌شود، چالش‌های پیش روی EM بودن را بررسی خواهید کرد و چارچوب‌هایی را معرفی خواهید کرد که می‌توانند در مسئولیت‌های روزانه شما ارزشمند باشند.

من عواملی را که باید در هنگام تصمیم‌گیری در سطح شرکت در نظر داشته باشید به اشتراک می‌گذارم، به خصوص که اکثر تصمیمات می‌توانند عواقبی داشته باشند که بسیار فراتر از دوره تصدی شما در این نقش است.

از طریق تمرین‌های تفکر برانگیز در پایان هر فصل کتاب Think Like a Software Engineering Manager، شما تشویق می‌شوید تا در مورد اینکه چگونه محتوا با شغل، نقش و کار خودتان هم‌خوانی دارد، فکر کنید.
برای بررسی هر سؤال و تأمل در مورد آن وقت بگذارید.

این سؤالات به شما در نقش فعلی کمک می‌کند و همچنین شما را برای نقش‌های چالش برانگیز آینده آماده می‌کند. هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد – فقط فرصت‌هایی برای بررسی و تأمل وجود دارد.

در نهایت، هر فصل کتاب Think Like a Software Engineering Manager دیدگاه‌های دیگر رهبران صنعت را که در زمینه خود متخصص هستند، در بر می‌گیرد. این نقل قول‌های تحریک‌آمیز برای افزایش درک شما از موضوعات مورد بحث در اینجا آمده است. باز هم، هیچ نظر درست یا نادرستی وجود ندارد. این رهبران به سادگی دیدگاه‌های خود را به اشتراک می‌گذارند و نشان می‌دهند که افراد مختلف در مورد موقعیت‌هایی که با یک EM مواجه می‌شوند چگونه فکر می‌کنند.

چه کسی باید کتاب Think Like a Software Engineering Manager را بخواند؟

ابتدا اجازه دهید به این سؤال اساسی بپردازیم که چه کسی باید این کتاب را بخواند. اگر هر یک از دسته‌های زیر شما را توصیف می‌کند، در کتاب مناسب قرار گرفته‌اید:

  • مهندسی که به EM به عنوان حرکت شغلی بالقوه بعدی شما فکر می‌کند
  • یک EM که تازه وارد این نقش شده است
  • یک EM با تجربه که به دنبال یادگیری و رشد در نقش است
  • یک EM که در حال تغییر شغل است و تیمی از یک EM قبلی را به عهده خواهد گرفت
  • یک EM که EM‌های جدید زیر خود خواهد داشت یا به آی سی‌ها کمک می‌کند تا از انتقال EM عبور کنند

نحوه سازماندهی کتاب Think Like a Software Engineering Manager: نقشه راه

این کتاب شامل ۱۵ فصل است که در سه بخش به مبانی نقش EM (افراد، محصول و فرآیند) می‌پردازد:

■ قسمت ۱، از مردم شروع کنید—این بخش از کتاب Think Like a Software Engineering Manager زمینه را برای سفر شما به سمت EM بودن یا تبدیل شدن به یک EM، با تمرکز بر جنبه‌های افراد شغل، آماده می‌کند.

بخش 1 کتاب Think Like a Software Engineering Manager

فصل ۱ اصول مدیریت، نقش‌ها و مسئولیت‌های یک EM را معرفی می‌کند و در مورد رهبری در مقابل مدیریت و سبک‌های رهبری بحث می‌کند.

فصل ۲ در مورد تفاوت‌های بین IC و EM است، به برخی تصورات غلط رایج در مورد نقش، انگیزه‌های EM بودن و رویکرد سه مرحله‌ای برای حرکت از IC به EM می‌پردازد.

فصل ۳ به اهمیت مدیریت افراد، تیم شما و خودتان، و همچنین توسعه شغلی، حل تعارض، و فرصت‌هایی برای یادگیری و رشد به عنوان یک EM می‌پردازد.

فصل ۴ در مورد مدیریت عملکرد، از جمله بهترین شیوه‌ها برای بررسی عملکرد و مدیریت عملکرد بالا و عملکرد ضعیف صحبت می‌کند.

فصل ۵ به مفهوم تفویض می‌پردازد و در مورد تفاوت‌های بین تفویض، جایگزینی و تخصیص بحث می‌کند. این فصل از کتاب Think Like a Software Engineering Manager، همچنین چارچوبی برای اعمال تفویض اختیار و آموزش آن به دیگران برای ایجاد یک اثر چند برابری ارائه می‌دهد.

فصل ۶ در مورد شناخت است: نقش آن در توسعه تیم، شناسایی مؤثر و نحوه رسیدگی به تشخیص در همه سطوح.

فصل ۷ به بررسی استخدام می‌پردازد. موضوعات تحت پوشش عبارتند از استفاده از چارچوبی برای استخدام، ایجاد تیم از ابتدا در مقابل استخدام افراد برای یک تیم موجود، استخدام خارجی در مقابل داخلی، ایجاد خط لوله استخدام، و ایجاد برنامه‌های استخدام برای تقویت مثبت.

فصل ۸ ساییدگی، اثرات آن، و راه‌های پیشی گرفتن از آن را بررسی می‌کند.

■ قسمت ۲ کتاب Think Like a Software Engineering Manager، پروژه‌ها و دنیای چندکارکردی – در اینجا، پروژه‌ها و مشارکت‌ها را بررسی می‌کنیم.

بخش 2 کتاب Think Like a Software Engineering Manager

فصل ۹ اهمیت همکاری متقابل کارکردی را نشان می‌دهد و چالش‌های مشترک و همچنین راه‌های همکاری و برقراری ارتباط مؤثر در یک محیط متقابل را مورد بحث قرار می‌دهد.

فصل ۱۰ به چرخه عمر پروژه و نقشی که EM‌ها ایفا می‌کنند می‌پردازد. این مراحل چرخه عمر پروژه را پوشش می‌دهد: پیش برنامه‌ریزی، برنامه‌ریزی، اجرا و پس از اجرا.

فصل ۱۱ به اهمیت تنظیم و مدیریت انتظارات، پرداختن به چالش‌های رایج در مدیریت انتظارات و چارچوبی برای مدیریت انتظارات می‌پردازد.

■ قسمت ۳ کتاب Think Like a Software Engineering Manager، فرآیند را بیاموزید — در این بخش، بهترین شیوه‌ها را برای مدیریت چالش‌های حیاتی که با آن مواجه خواهید شد، یاد می‌گیرید.

بخش 3 کتاب Think Like a Software Engineering Manager

فصل ۱۲ اهمیت مهندسی و برتری عملیاتی را برای EM‌ها و همچنین ابزار‌هایی برای شروع کار و کمک به تمرکز بر فرآیند تکراری را آموزش می‌دهد.

فصل ۱۳ بینش‌هایی را در مورد سازماندهی مجدد به اشتراک می‌گذارد. چارچوبی برای مدیریت تغییر سازمانی فراهم می‌کند و نحوه مدیریت تغییرات در رهبری را نشان می‌دهد.

فصل ۱۴ به اهمیت مدیریت زمان برای EM‌ها می‌پردازد و نکاتی در مورد برنامه‌ریزی زمان و استفاده از ابزار‌هایی مانند ماتریس آیزنهاور ارائه می‌دهد.

فصل ۱۵ بینش‌هایی را در مورد یادگیری مستمر به اشتراک می‌گذارد، نکات و استراتژی‌هایی را برای پرورش خودسازی ارائه می‌دهد.

لازم نیست تمام فصل‌های کتاب Think Like a Software Engineering Manager، را به ترتیب خاصی بخوانید، زیرا ممکن است برخی از آن‌ها بلافاصله برای نقش فعلی شما اعمال نشوند.

اما من قویاً پیشنهاد می‌کنم حتی آن فصل‌ها را مرور کنید تا بینش‌هایی در مورد آنچه می‌توانید در موقعیت EM انتظار داشته باشید به دست‌آورید یا ببینید اگر قبلاً در این نقش هستید چگونه با موقعیت‌ها بهتر برخورد کنید.

کتاب Think Like a Software Engineering Manager درک جامعی از نقش را از زوایای مختلف به شما ارائه می‌دهد که شامل دیدگاه‌های افراد، محصول و فرآیند می‌شود. علاوه بر این، با آشنایی با این موضوعات، برای همدلی با افرادی که در حال‌گذار مشابه هستند، آمادگی بیشتری خواهید داشت.

سرفصل‌های کتاب Think Like a Software Engineering Manager:

  • Think Like a Software Engineering Manager
  • brief contents
  • contents
  • preface
  • acknowledgments
  • about this book
  • about the author
  • about the cover illustration
  • Part 1-Start with the people
    • 1 Exploring the engineering manager role
    • 2 Individual contributor to engineering manager
    • 3 Managing people, teams, and yourself
    • 4 Managing performance
    • 5 Delegation: Learn to let go
    • 6 Rewards and recognition
    • 7 Hiring
  • 8 Handling attrition
    • Part 2-Projects and the cross-functional world
    • 9 Working with cross-functional partners
    • 10 Project management, execution, and delivery
    • 11 Managing expectations
  • Part 3-Learn the process
    • 12 Engineering and operational excellence
    • 13 Organizational change management
    • 14 Time management
    • 15 Beyond this book: Grow yourself
  • index

جهت دانلود کتاب Think Like a Software Engineering Manager می‌توانید پس از پرداخت، دریافت کنید.

فرمت کتاب

PDF

ویرایش

First

ISBN

9781633438439

تعداد صفحات

353

انتشارات

سال انتشار

نویسنده

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “کتاب Think Like a Software Engineering Manager”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید کتاب Think Like a Software Engineering Manager:

۳۰,۰۰۰ تومان

  • نسخه کتاب فعلی به زبان لاتین می‌باشد.
  • کتاب به صورت فایل می‌باشد و پس از خرید بلافاصله در دسترس شما قرار می‌گیرد.
  • در صورت هرگونه سؤال با ایمیل و یا شماره پشتیبانی سایت در تماس باشید.
دسته‌یندی کتاب‌ها:
سبد خرید
اسکرول به بالا