کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform

  • کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform
  • بخش 1 کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform
  • بخش 2 کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform
  • بخش 3 کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform
کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform

خرید کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform:

۳۰,۰۰۰ تومان

  • نسخه کتاب فعلی به زبان لاتین می‌باشد.
  • کتاب به صورت فایل می‌باشد و پس از خرید بلافاصله در دسترس شما قرار می‌گیرد.
  • در صورت هرگونه سؤال با ایمیل و یا شماره پشتیبانی سایت در تماس باشید.

کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform: Build, deploy, and secure low-code solutions on Power Platform using Azure DevOps and GitHub (تسلط بر DevOps در Microsoft Power Platform: با استفاده از Azure DevOps و GitHub راه‌حل‌های کم‌کد را در Power Platform بسازید، استقرار و ایمن کنید) یک راهنمای جامع برای توسعه‌دهندگان و مهندسان نرم‌افزاری است که می‌خواهند از بهترین روش‌های DevOps برای ساخت و مدیریت برنامه‌های کم‌کد خود در پلتفرم قدرتمند Microsoft Power Platform استفاده کنند.

در ادامه مقدمه‌ای از کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.

مقدمه‌ای بر کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform:

پلتفرم Microsoft Power Platform پیشرو جهانی در پلتفرم بدون کد، کم کد است – یک زمان اجرای مدرن برنامه که تعداد نامحدودی از راهکارهای تجاری را امکان‌پذیر می‌کند.

هرچه این سناریوها پیچیده‌تر و تجاری‌تر شوند، نیاز بیشتری به فرآیندهای DevOps حرفه‌ای وجود دارد. این کتاب بر شیوه‌های شناخته‌شده پروژه‌های توسعه نرم‌افزار سفارشی و نگاشت این فعالیت‌های رایج به مجموعه ابزارهای Microsoft Power Platform تمرکز دارد.

ما هر مرحله از چرخه عمر توسعه نرم‌افزار و ابزارها و قابلیت‌هایی که این محصول نرم‌افزار به‌عنوان‌سرویس (SaaS) ارائه می‌دهد را بررسی می‌کنیم تا به طور دقیق به فعالیت‌های معمول DevOps مانند بسته‌بندی، ساخت، استقرار، آزمایش و انتشار راهکارها بپردازیم.

علاوه بر این، ما به طور عمیق به فرآیندهای DevSecOps پرداخته و شیوه‌های توسعه تزریق‌شده با امنیت در Microsoft Power Platform را معرفی می‌کنیم.

شما در مورد ابزارهای مدرن DevOps مانند Azure DevOps Services و GitHub و روش‌های مختلف پیاده‌سازی فرآیندهای DevOps برای Microsoft Power Platform یاد خواهید گرفت. با اجرای صحیح DevOps، راهکارهای ما می‌توانند در صنایع با مقررات بالا به صورت کنترل‌شده و مدیریت‌شده اجرا شوند.

ما به شدت معتقدیم که کم کد برای توسعه‌دهندگان حرفه‌ای است. Microsoft Power Platform یکی از فریمورک‌های توسعه سریع برنامه‌ها و تنها فریمورکی است که یک رابط کاربری برای توسعه‌دهندگان شهروند (سازندگان) ارائه می‌دهد. این پلتفرم برای توسعه‌دهندگان حرفه‌ای و تیم‌های مهندسی ایجاد شد تا زمان ورود به بازار برنامه‌های تجاری را کاهش دهد. اما این فقط در صورتی کار می‌کند که توسط فرآیندهای حرفه‌ای DevOps پشتیبانی شود.

به عنوان یک رویکرد منحصر به فرد، این کتاب این دو دنیای متعامد را با هم ترکیب می‌کند: علاقه‌مندان کم کد/بدون کد که می‌توانند راهکارهای پیچیده‌ای را در یک طرف بسازند و توسعه‌دهندگان حرفه‌ای که در مورد DevOps و مدیریت چرخه عمر برنامه در طرف دیگر می‌دانند.

این دانش یک فرصت منحصر به فرد برای شما، خواننده عزیز، است تا مهارت‌هایی را ایجاد کنید که به شما یک مزیت قانع‌کننده در بازار کار می‌دهد.

به عنوان یک فکر نهایی، با ظهور راهکارهای هوش مصنوعی مولد، کار توسعه‌دهندگان به طور قابل‌توجهی تغییر خواهد کرد و تمرکز به مهندسی سریع و بلوک‌های ساختمانی بزرگ‌تر منتقل خواهد شد.

از آنجایی که عامل‌های هوش مصنوعی می‌توانند در نقش‌های مختلف (به عنوان توسعه‌دهندگان، آزمایش‌کنندگان یا مدیران پروژه) عمل کنند و می‌توانند برنامه‌ها را به تنهایی با تنها فراهم کردن سریع بسازند، به جای نوشتن خطوط کد، ما اجزا را می‌سازیم.

این اجزا می‌توانند با بلوک‌های ساختمانی ارائه شده توسط Power Platform مطابقت داشته باشند. با توجه به Copilots برای Power Platform، نوعی عصر جدید ساخت برنامه آغاز شده است که فقط در صورتی می‌تواند موفق باشد که فرآیندهای DevOps به همان روشی که در مورد پروژه‌های توسعه سفارشی انجام می‌شود، پیاده‌سازی شوند.

کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform برای چه کسانی است؟

این کتاب برای حرفه‌ای‌ها در زمینه توسعه نرم‌افزار و عملیات فناوری اطلاعات طراحی شده است که علاقه‌مند به یادگیری در مورد مدیریت چرخه عمر برنامه (ALM) و فرآیندهای DevOps به ویژه برای Microsoft Power Platform هستند. این کتاب برای افراد زیر مناسب است:

  • توسعه‌دهندگان نرم‌افزار
  • مهندسان DevOps
  • معماران ابری
  • مهندسان قابلیت اطمینان سایت
  • آزمایش‌کنندگان
  • مهندسان کم کد

کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform برای کسانی که قبلاً درک اساسی از فرآیندهای توسعه نرم‌افزار و ابزارهای استفاده‌شده در چرخه‌های عمر توسعه نرم‌افزار دارند، به ویژه مفید خواهد بود. علاوه بر این، این کتاب یک منبع عالی برای توسعه‌دهندگان حرفه‌ای است که کنجکاو در مورد جنبه‌های ALM و DevOps Power Platform هستند.

کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform چه موضوعاتی را پوشش می‌دهد؟

فصل 1، تسلط بر DevOps و ALM برای توسعه کارآمد نرم‌افزار، مروری بر مهم‌ترین پیشرفت‌ها در صنعت توسعه نرم‌افزار، مانند Agile، Lean و DevOps، و توضیح فرآیندها و الگوهای توسعه برنامه پیشرفته و شیوه‌های پیشرفته DevOps و ALM را ارائه می‌دهد.

فصل 2، شروع با Microsoft Power Platform، با معرفی رویکرد توسعه کم کد/بدون کد آغاز می‌شود، مروری بر خدمات Microsoft Power Platform ارائه می‌دهد و نحوه انطباق پلتفرم با استانداردهای مختلف حاکمیت و انطباق را شرح می‌دهد و آن را به یک پلتفرم توسعه آماده برای سازمان تبدیل می‌کند.

این نشان می‌دهد که چگونه یک محیط آزمایشی را فراهم کنیم که بتوان از آن برای کار همراه با مثال‌های ارائه شده در کتاب استفاده کرد. همچنین به ابزارهای مدیریت Power Platform و گزینه‌های شروع ساخت برنامه‌های تجاری می‌پردازد.

فصل 3، بررسی ALM و DevOps در Microsoft Power Platform، بر ایجاد ارتباط بین ALM و DevOps با Power Platform کار می‌کند.

این فصل از کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform، مقدمه‌ای کوتاه بر Azure DevOps و GitHub ارائه می‌دهد.

برای کمک به سازمان‌ها در درک اینکه چگونه Power Platform می‌تواند در برابر یک مجموعه برنامه موجود استفاده شود، این فصل از کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform، در مورد گزینه‌های مدرن‌سازی برنامه صحبت می‌کند.

این فصل با اتصال شاخص مدل بلوغ قابلیت (CMMI) و مدل بلوغ پذیرش Power Platform، به سازمان‌ها کمک می‌کند تا برنامه‌ای برای افزایش بلوغ در حوزه‌های مختلف ایجاد کنند.

فصل 4، درک محیط‌ها و راهکارهای Power Platform، بلوک‌های ساختمانی اساسی Power Platform: محیط‌ها و راهکارها را پوشش می‌دهد. همچنین استراتژی‌های محیط، محیط‌های مدیریت‌شده و خطوط لوله Power Platform را مورد بحث قرار می‌دهد.

این فصل از کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform، با یک آزمایش عملی به پایان می‌رسد که ما را در ساخت اولین خط لوله ادغام مداوم و تحویل مداوم با کمک خطوط لوله Power Platform راهنمایی می‌کند.

فصل 5، ساده‌سازی توسعه Power Platform با ابزارهای DevOps، یک گام به جلو برداشته و ابزارهایی فراتر از خطوط لوله Power Platform را آزاد می‌کند.

این فصل از کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform، در مورد Git، PAC CLI و خطوط لوله Azure DevOps Services با وظایف ساخت خاص Power Platform و اقدامات GitHub برای ادغام مداوم و تحویل مداوم راهکارهای ما در محیط‌های مختلف صحبت می‌کند. در نهایت، نتایج خط لوله مدیریت‌شده Power Platform را از فصل قبلی با ابزارهای حرفه‌ای DevOps ترکیب می‌کند و به ادغام کنترل نسخه مستقیماً از خطوط لوله مدیریت‌شده نگاه می‌کند.

فصل 6، بررسی عمیق خطوط لوله ادغام مداوم/تحویل مداوم (CI/CD)، الگوهای پیشرفته فرآیندهای CI/CD DevOps مانند استراتژی‌های انشعاب Git، فریمورک‌های آزمایش خودکار برای Power Platform و کاتالوگ Power Platform برای مدیریت بسته را شرح می‌دهد.

این فصل از کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform، از طریق خطوط لوله YAML در Azure DevOps و گردش کارهای GitHub که به طور خودکار شاخه‌های توسعه‌دهنده و محیط‌های توسعه‌دهنده را با استفاده از دستورات مختلف PAC CLI، اقدامات GitHub و وظایف ساخت Azure DevOps چرخش می‌کنند، قدم می‌زند.

علاوه بر این، در مورد شتاب‌دهنده ALM برای Power Platform و نحوه استفاده این راهکار از الگوهای خط لوله، استراتژی‌های انشعاب و مدیریت محیط به طور کلی به‌عنوان راهکارهای قابل استفاده مجدد برای پروژه‌های ما صحبت می‌کند.

فصل 7، مروری بر DevSecOps در Power Platform، از نظریه DevSecOps در پروژه‌های توسعه نرم‌افزار عبور می‌کند و سپس فعالیت‌های مرتبط با امنیت را به فرآیندهای DevOps پروژه‌های Power Platform ما نگاشت می‌کند. این فصل به GitHub Advanced Security و CodeQL برای آزمایش امنیت کاربردی استاتیک می‌پردازد.

این فصل از کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform، یک بررسی کننده راهکار را معرفی می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه پروژه‌های DevSecOps را در مقیاس با گروه‌های Entra ID، سرویس‌های اصلی و سایر محافظ‌های امنیتی در محل چرخش کنیم. این فصل با یک حمله سطحی و تحلیل ریسک فرآیندهای تثبیت‌شده و توصیه‌هایی برای مدیریت راهکارها در سراسر مستأجران به پایان می‌رسد.

فصل 8، نمایش پیاده‌سازی ALM و DevOps، به طور عمیق به کاربرد عملی اصول DevOps و ALM می‌پردازد. این فصل از کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform، تمرین‌های عملی در مورد یک مثال دنیای واقعی – برنامه Kudos از مخزن عمومی الگوی سازمانی Power Platform – از استراتژی‌های انشعاب Git تا خطوط لوله CI و CD از طریق آزمایش خودکار، مدیریت بک‌لاگ و نظارت بر برنامه‌ها در تولید ارائه می‌دهد. در نهایت، این فصل پرچم‌های ویژگی را برای کنترل استقرار ویژگی معرفی می‌کند.

فصل 9، پیاده‌سازی رویکرد توسعه فیوژن، بر اهمیت ساخت تیم‌های فیوژن که به سازمان‌ها کمک می‌کنند به اهداف خود برسند تأکید دارد.

این فصل از کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform، مثال‌هایی از رویکرد توسعه فیوژن را نشان می‌دهد و در مورد اهمیت تمرین InnerSource صحبت می‌کند. سپس، با امکانات حول ادغام با خدمات ابری Microsoft Azure ادامه می‌دهد. در نهایت، با نشان دادن یک سناریوی ادغام رایج Azure و Power Platform به پایان می‌رسد.

فصل 10، فعال‌سازی قابلیت توسعه Pro-Dev در Power Platform، به توضیح امکاناتی که توسعه‌دهندگان حرفه‌ای هنگام توسعه برای Power Platform دارند ادامه می‌دهد. این فصل قدرت کانکتورها برای سناریوهای ادغام و گزینه‌ها در مورد جدا کردن پیکربندی از برنامه را پوشش می‌دهد.

این فصل از کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform، به اجزای قابل استفاده مجدد و قدرت اجزای کد سفارشی می‌پردازد. این فصل نشان می‌دهد که چگونه اجزای کد می‌توانند توسعه داده شوند و چگونه شیوه‌های ALM می‌توانند بر اجزای کد اعمال شوند. این فصل با بررسی مدیریت چرخه عمر برنامه برای Power Pages به پایان می‌رسد.

فصل 11، مدیریت چرخه عمر محیط با بهترین شیوه‌های طراحی، بر بهترین شیوه‌های طراحی بنا شده است. این فصل در مورد Power Platform Well-Architected و Power Platform Landing Zones صحبت می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانند به سازمان‌ها در ساخت بار کاری برنامه‌هایی که از بهترین شیوه‌ها پیروی می‌کنند و در محیط‌های مدیریت‌شده و ایمن مستقر می‌شوند، کمک کنند.

این فصل از کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform، سپس به مدیریت چرخه عمر محیط منتقل می‌شود و در مورد مدیریت خودکار محیط با رویکردهای مختلف، از جمله زیرساخت به‌عنوان‌کد و Terraform صحبت می‌کند.

در نهایت، این فصل از کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform، را با بررسی مرکز تعالی Power Platform و نحوه کمک CoE starter kit به سازمان‌ها در مدیریت مستأجران Power Platform به پایان می‌رسانیم.

فصل 12، نگاه به جلو با Copilots، ChatOps و برنامه‌های تزریق‌شده با هوش مصنوعی، آخرین فصل این کتاب است و به بررسی نحوه کمک هوش مصنوعی به سازمان‌ها در غنی‌سازی برنامه‌های خود می‌پردازد.

این فصل از کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform، به درک نحوه استفاده از Copilots مختلف برای بهبود بهره‌وری سازندگان و نحوه مدرن‌سازی فرآیندهای تجاری موجود با AI Builder یا Azure OpenAI کمک می‌کند.

این فصل و کتاب را با صحبت در مورد Copilot Studio و توانایی آن در ایجاد Copilots سفارشی که می‌توانند به سازمان‌ها در خودکارسازی فرآیندهای DevOps با استفاده از دستیاران AI ساخته‌شده سفارشی کمک کنند، به پایان می‌رسانیم.

سرفصل‌های کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform:

  • Mastering DevOps on Microsoft Power Platform
  • Contributors
  • About the authors
  • About the reviewers
  • Preface
  • Part 1: Understanding DevOps on Microsoft Power Platform
    • Chapter 1: Mastering DevOps and ALM for Efficient Software Development
    • Chapter 2: Getting Started with Microsoft Power Platform
    • Chapter 3: Exploring ALM and DevOps in Microsoft Power Platform
  • Part 2: Implementing DevOps on Microsoft Power Platform
    • Chapter 4: Understanding Power Platform Environments and Solutions
    • Chapter 5: Streamlining Power Platform Development with DevOps Tooling
    • Chapter 6: A Deep Dive into Continuous Integration/Continuous Deployment (CI/CD) Pipelines
    • Chapter 7: An Overview of DevSecOps in Power Platform
    • Chapter 8: Demonstrating ALM and DevOps Implementation
  • Part 3: Exploring DevOps Best Practices and the Road Ahead
    • Chapter 9: Implementing the Fusion Development Approach
    • Chapter 10: Enabling Pro-Dev Extensibility in Power Platform
    • Chapter 11: Managing the Environment Life Cycle with Design Best Practices
    • Chapter 12: Looking Ahead with Copilots, ChatOps, and Al-Infused Applications
  • Index
  • Other Books You May Enjoy

جهت دانلود کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform می‌توانید پس از پرداخت، دریافت کنید.

فرمت کتاب

epub

ویرایش

First

ISBN

978-1-83588-084-5

تعداد صفحات

445

انتشارات

سال انتشار

حجم

18.83 مگابایت

نویسنده

,

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید کتاب Mastering DevOps on Microsoft Power Platform:

۳۰,۰۰۰ تومان

  • نسخه کتاب فعلی به زبان لاتین می‌باشد.
  • کتاب به صورت فایل می‌باشد و پس از خرید بلافاصله در دسترس شما قرار می‌گیرد.
  • در صورت هرگونه سؤال با ایمیل و یا شماره پشتیبانی سایت در تماس باشید.
دسته‌یندی کتاب‌ها:
سبد خرید
اسکرول به بالا