کتاب Building AR Apps with ARCore and ARKit: Master Augmented Reality App Development with ARCore and ARKit for Immersive and Interactive AR Experiences (ساخت برنامههای AR با ARCore و ARKit: آموزش جامع توسعه برنامههای واقعیت افزوده با ARCore و ARKit برای تجربههای AR فراگیر و تعاملی) آموزش جامع توسعه برنامههای واقعیت افزوده با ARCore و ARKit برای تجربههای AR فراگیر و تعاملی” یک راهنمای جامع برای توسعهدهندگانی است که میخواهند برنامههای واقعیت افزوده (AR) را برای پلتفرمهای اندروید و iOS بسازند.
کتاب Building AR Apps with ARCore and ARKit، به آموزش استفاده از فریمورکهای ARCore گوگل و ARKit اپل میپردازد و با ارائه مثالهای عملی و پروژههای کاربردی، خوانندگان را با مفاهیم کلیدی، تکنیکها و بهترین شیوههای توسعه برنامههای AR تعاملی و فراگیر آشنا میکند.
در ادامه مقدمهای از کتاب Building AR Apps with ARCore and ARKit را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.
مقدمهای بر کتاب Building AR Apps with ARCore and ARKit:
واقعیت افزوده (AR) روش تعامل ما با محتوای دیجیتال را متحول میکند و با ترکیب دنیای مجازی و فیزیکی، تجربههای فراگیر ایجاد میکند. ARCore و ARKit دو فناوری پیشرو در این نوآوری هستند که توسعهدهندگان را قادر میسازند برنامههای AR پویا برای دستگاههای اندروید و iOS بسازند. این کتاب به منظور راهنمایی شما در کل مسیر توسعه AR، از درک اصول اولیه AR تا ایجاد تجربههای تعاملی پیشرفته، طراحی شده است.
چه توسعهدهنده، دانشجو یا علاقهمند به فناوری باشید، این کتاب دانش نظری و تمرین عملی را برای کمک به شما در تسلط بر توسعه AR ارائه میدهد. با تمرکز بر پروژهها و مثالهای دنیای واقعی، تجربه عملی در ساخت برنامههایی مانند یک برنامه مبلمان AR تعاملی و یک بازی AR کسب خواهید کرد. هدف این است که شما را به ابزارها و تکنیکهای مورد نیاز برای ایجاد برنامههای AR جذاب و با کارایی بالا مجهز کنیم.
ما با بررسی مبانی واقعیت افزوده، از جمله تاریخچه، مفاهیم اصلی و کاربردهای آن در صنایع مختلف، شروع میکنیم. از آنجا، با تنظیم محیط توسعه خود و پیکربندی ابزارهای ضروری مانند Unity، Android Studio و Xcode آشنا خواهید شد. با پیشرفت در فصلهای کتاب Building AR Apps with ARCore and ARKit، با ویژگیهای خاص سکو به صورت عمیق و نیز با بخشهای جداگانه اختصاص داده شده به ARCore و ARKit، به طور اختصاصی آشنا خواهید شد. این فصلها مفاهیم اساسی شامل ردیابی حرکت، درک محیط و تخمین نور را پوشش میدهند و به دنبال آن راهنمای گام به گام برای ساخت اولین برنامههای AR شما ارائه میشود.
بیشتر بخوانید: کتاب iOS 18 Programming for Beginners
علاوه بر مبانی، کتاب Building AR Apps with ARCore and ARKit بر ویژگیهای پیشرفتهای مانند ردیابی فضایی، انسداد افراد، ردیابی چهره و جلسات AR مشارکتی تأکید دارد. همچنین یاد میگیرید که چگونه عملکرد را بهینه کنید و برنامههای خود را در پلتفرمهای تلفن همراه مستقر کنید. علاوه بر این، مفاهیم نوآورانهای مانند استفاده از هوش مصنوعی مولد برای بهبود توسعه AR را معرفی میکنیم و بینشهایی در مورد چگونگی سادهسازی گردش کار و بهبود عملکرد برنامه توسط هوش مصنوعی ارائه میدهیم.
در پایان کتاب Building AR Apps with ARCore and ARKit، شما قادر خواهید بود برنامههای AR قوی بسازید که تجربههای کاربری یکپارچه و واقعگرایانه ارائه میدهند. شما مهارتهای اساسی در ردیابی فضایی، قرار دادن اشیاء و طراحی تعامل را توسعه دادهاید و در عین حال تجربه مدیریت پروژههای AR در مقیاس بزرگ را نیز کسب کردهاید.
کتاب Building AR Apps with ARCore and ARKit به ده فصل تقسیم شده است که هر فصل بر جنبه خاصی از توسعه AR تمرکز دارد. بیایید نگاهی مختصر به فصلها و محتوای آنها بیندازیم:
- فصل 1. درک واقعیت افزوده: تاریخچه، کاربردها و مفاهیم اساسی فناوری AR، همراه با مروری بر ARCore و ARKit را بررسی کنید.
- فصل 2. تنظیم محیط توسعه شما: یاد بگیرید که ابزارهای لازم برای توسعه AR، از جمله Unity، Android Studio و Xcode را نصب و پیکربندی کنید.
- فصل 3. شروع کار با ARCore: با مثالهای عملی، در ویژگیهای کلیدی ARCore مانند ردیابی حرکت، درک محیط و تخمین نور غوطه ور شوید.
- فصل 4. ساخت اولین برنامه ARCore شما: یک راهنمای مفصل برای ایجاد یک برنامه ARCore اساسی، شامل تشخیص صفحه، قرار دادن اشیاء و تعامل کاربر را دنبال کنید.
- فصل 5. ویژگیهای پیشرفته ARCore: قابلیتهای پیشرفته ARCore مانند تصاویر افزوده، لنگرهای ابری برای تجربههای مشترک و تکنیکهای بهینهسازی عملکرد را کشف کنید.
- فصل 6. شروع کار با ARKit: ویژگیهای اصلی، تنظیمات و قابلیتهای ARKit را با مثالهایی برای کمک به شما در شروع توسعه برنامههای AR برای دستگاههای iOS درک کنید.
- فصل 7. ساخت اولین برنامه ARKit شما: یاد بگیرید که چگونه یک برنامه ARKit اساسی بسازید، با تمرکز بر تشخیص صفحه، قرار دادن اشیاء و تعامل با استفاده از Unity.
- فصل 8. ویژگیهای پیشرفته ARKit: تکنیکهای پیشرفته ARKit، از جمله تشخیص تصویر و ردیابی چهره، همراه با بهترین شیوهها برای بهینهسازی عملکرد را بررسی کنید.
- فصل 9. ساخت یک برنامه مبلمان AR: یک برنامه کاربردی مبلمان AR با ویژگیهایی مانند ردیابی فضایی، قرار دادن مدل و تعاملات کاربری پیشرفته ایجاد کنید.
- فصل 10. توسعه یک بازی AR: یک بازی AR را طراحی و توسعه دهید، مکانیکهای بازی، بازخورد کاربر و فرآیندهای استقرار برای هر دو پلتفرم ARCore و ARKit را بیاموزید.
با این راهنمای جامع، شما به خوبی برای استفاده از قدرت واقعیت افزوده و ایجاد برنامههایی که تجربههای جذاب و معنادار ارائه میدهند، آماده خواهید بود. بیایید این سفر هیجانانگیز به دنیای AR را آغاز کنیم!
سرفصلهای کتاب Building AR Apps with ARCore and ARKit:
- 1Understanding Augmented Reality
- Setting Up Your Development Environment
- Getting Started with ARCore
- Building Your First ARCore App
- Advanced ARCore Features
- Getting Started with ARKit
- Building Your First ARKit App
- Advanced ARKit Features
- Building an AR Furniture App
- Developing an AR Game
Index
جهت دانلود کتاب Building AR Apps with ARCore and ARKit میتوانید پس از پرداخت، دریافت کنید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.