کتاب Strategic Writing for UX

کتاب Strategic Writing for UX ویرایش دوم

خرید کتاب Strategic Writing for UX:

۳۶,۰۰۰ تومان

  • نسخه کتاب فعلی به زبان لاتین می‌باشد.
  • کتاب به صورت فایل می‌باشد و پس از خرید بلافاصله در دسترس شما قرار می‌گیرد.
  • در صورت هرگونه سؤال با ایمیل و یا شماره پشتیبانی سایت در تماس باشید.

کتاب Strategic Writing for UX: Drive Engagement, Conversion, and Retention with Every Word (نوشتن راهبردی برای تجربه کاربری (UX): افزایش مشارکت، نرخ تبدیل و حفظ کاربر با هر کلمه» (ویرایش دوم)) راهنمایی جامع و عملی برای طراحان، نویسندگان، و متخصصان محصول است تا با استفاده از کلمات مناسب، تجربه‌ی کاربری بهتری خلق کنند. این کتاب توضیح می‌دهد که چطور انتخاب کلمات صحیح در رابط کاربری، می‌تواند به صورت مستقیم بر میزان تعامل کاربر، افزایش فروش و وفاداری او تأثیر بگذارد.

با تمرکز بر اصول نوشتن استراتژیک، این ویرایش جدید، روش‌های به‌روزشده‌ای را برای نوشتن محتوای موثر و کاربرمحور در محصولات دیجیتال، از اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها گرفته تا ایمیل‌ها و اطلاعیه‌ها، ارائه می‌دهد.

در ادامه مقدمه‌ای از کتاب Strategic Writing for UX را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.

مقدمه‌ای بر کتاب Strategic Writing for UX:

مقدمه

هر روز، هزاران تصمیم می‌گیریم: خرید بلیط یک رویداد، انجام یک بازی، یا استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی. در حالت ایدئال، به قدری به‌آسانی در این فرآیندها هدایت می‌شویم که حتی متوجه نمی‌شویم داریم تصمیم می‌گیریم. این تصمیمات تحت تأثیر متنی قرار دارند که برای کمک به ما نوشته شده است: طراحی محتوا.

طراحی محتوا فرآیند ایجاد کلمات در تجربه‌های کاربری (UX) است: عنوان‌ها، دکمه‌ها، برچسب‌ها، دستورالعمل‌ها، توضیحات، اعلان‌ها، هشدارها و کنترل‌هایی که مردم می‌بینند. همچنین شامل اطلاعات راه‌اندازی، تجربه اولین استفاده و محتوای “چگونه” است که به افراد اطمینان می‌دهد تا گام بعدی را بردارند.

زمانی که یک سازمان به افراد وابسته است تا رفتارهای خاصی را انجام دهند، مانند خرید بلیط، انجام یک بازی یا استفاده از حمل‌ونقل عمومی، کلمات همه‌جا حاضر و بسیار ارزشمند هستند. این کلمات را می‌توان روی صفحه نمایش، تابلوها، پوسترها و مقالات دید و یا از طریق دستگاه‌ها و ویدیوها شنید. ممکن است متن حداقل باشد، اما ارزش بسیار زیادی دارد.

اما این کلمات چه کاری انجام می‌دهند، چگونه آن‌ها را انتخاب می‌کنیم و از کجا می‌فهمیم که اثربخش هستند؟ این کتاب استراتژی‌هایی برای استفاده از طراحی محتوا ارائه می‌دهد تا به افراد کمک کند به اهدافشان برسند، در حالی که سازمان‌ها نیز به سمت جذب، درگیر کردن، پشتیبانی و بازگرداندن این افراد پیش می‌روند.

برای رسیدن به این اهداف، ما لحن خود را در سراسر محتوا به گونه‌ای ساختاربندی می‌کنیم که برند برای مخاطبش قابل تشخیص باشد. ما از الگوهای رایج متن UX استفاده می‌کنیم تا کار نوشتن را آسان و فراگیر کنیم، اثربخشی محتوای UX را ارزیابی می‌کنیم و بر اساس یافته‌هایمان آن را بهبود می‌بخشیم.


چه کسانی باید کتاب Strategic Writing for UX را بخوانند؟

کتاب Strategic Writing for UX برای هر کسی است که علاقه‌مند به خلق، ترویج، ارزیابی یا درک اهمیت استراتژیک محتوای ایجاد شده برای تجربه‌های تعاملی است.

اگر مجبور هستید علاوه بر کار معمول خود، محتوای UX بنویسید، کتاب Strategic Writing for UX برای کمک به شما طراحی شده است. ممکن است یک متخصص بازاریابی، نویسنده فنی، طراح UX، مالک محصول یا مهندس نرم‌افزار باشید. این کتاب شما را با دانش مورد نیاز در مورد اهدافی که محتوای UX می‌تواند به آن‌ها برسد، چارچوب‌هایی برای نوشتن آن و روش‌هایی برای تحقیق در مورد آن، مجهز می‌کند.

اگر طراح محتوا هستید یا خواهید بود (به یادداشت مربوط به عناوین شغلی در صفحه XI مراجعه کنید)، یا اگر یک مدیر یا رهبر هستید که می‌خواهید از یک طراح محتوا در تیم خود پشتیبانی کنید، این کتاب همچنین روش‌هایی را برای نشان دادن ارزش طراحی محتوا و تأثیری که ایجاد می‌کند، به شما ارائه می‌دهد.

در کتاب Strategic Writing for UX، فرآیندها و ابزارهایی برای انجام کار نوشتن و همچنین همکاری سالم، خلاقانه و مقیاس‌پذیر با تیم‌های طراحی، کسب‌وکار، حقوقی، مهندسی، محصول و سایر ذی‌نفعان پیدا خواهید کرد.


ساختار کتاب Strategic Writing for UX

  • فصل ۱: توضیح می‌دهد که چرا محتوای UX اهمیت دارد و چگونه با چرخه عمر توسعه نرم‌افزار ادغام می‌شود.
  • فصل ۲: چارچوبی برای لحن تجربه ارائه می‌دهد تا محتوای UX با اصول محصول هماهنگ شود.
  • فصل ۳: فرآیند طراحی محتوا-محور برای متن UX را که ریشه در مکالمه دارد، شرح می‌دهد.

فصل 3 کتاب Strategic Writing for UX ویرایش دوم

  • فصل ۴: یازده الگوی مختلف برای متن UX را معرفی کرده و نشان می‌دهد که چگونه در لحن چهار تجربه نمونه مختلف عمل می‌کنند.
  • فصل ۵: ملاحظات مربوط به متن UX در مورد گنجاندن مدل‌های زبانی بزرگ (LLMs) و محتوای تولید شده پویا آن‌ها در تجربه‌ها را معرفی می‌کند.
  • فصل ۶: یک فرآیند چهار مرحله‌ای برای ویرایش متن UX برای هدفمند، مختصر، مکالمه‌ای و واضح بودن را ارائه می‌دهد.
  • فصل ۷: سه روش برای اندازه‌گیری تأثیر و کیفیت محتوای UX را تشریح می‌کند: اندازه‌گیری مستقیم، تحقیقات UX و تحلیل هیوریستیک.

فصل 7 کتاب Strategic Writing for UX ویرایش دوم

  • فصل ۸: ابزارها و فرآیندهایی را برای طراحی محتوا، از جمله پیش‌نویس متن، مدیریت بررسی محتوا و پیگیری کار، توصیه می‌کند.
  • فصل ۹: برنامه ۳۰/۶۰/۹۰ روزه نویسنده برای رشد و موفقیت به عنوان اولین متخصص محتوای UX در یک تیم را به اشتراک می‌گذارد.
  • فصل ۱۰: با توصیه‌هایی در مورد دفاع از کار طراحی محتوا به پایان می‌رسد.

فصل 10 کتاب Strategic Writing for UX ویرایش دوم


نمونه‌های موجود در کتاب Strategic Writing for UX

نمونه‌های ارائه شده در این کتاب از چهار سازمان و تجربه تخیلی گرفته شده‌اند. این نمونه‌ها از جهات مختلفی مانند مخاطب، هدف و محیط کاربر انتخاب شده‌اند تا تنوع لازم را داشته باشند و شما بتوانید ببینید که چگونه توصیه‌های مربوط به محتوای UX در شرایط متفاوت به کار می‌روند:

  • اپلیکیشن The Sturgeon Club: برای اعضای یک باشگاه اجتماعی.
  • ’appee: یک بازی اجتماعی که در آن بازیکنان با آپلود تصاویر با یکدیگر رقابت می‌کنند.
  • TAPP: یک اپلیکیشن برای افرادی که از یک سیستم حمل‌ونقل عمومی منطقه‌ای استفاده می‌کنند.
  • LitMop: نرم‌افزار مدیریت عملکرد برای کارمندانی که اهداف و مسئولیت‌های کاری خود را پیگیری می‌کنند.

اصطلاحات و عناوین کتاب Strategic Writing for UX

برای شفافیت، سعی کرده‌ام برای مهم‌ترین مفاهیم این کتاب، از مجموعه‌ای از اصطلاحات ثابت استفاده کنم.

  • طراح محتوا (Content designer): عنوانی عمومی است که برای عضو تیم مسئول محتوای UX به کار می‌برم. سایر عناوین رایج در صنعت شامل استراتژیست محتوای UX، نویسنده UX، توسعه‌دهنده محتوا، خالق محتوا و کپی‌رایتر هستند، اما عناوین بسیار دیگری نیز وجود دارد. مانند بسیاری از نقش‌های مرتبط با محتوا، تقریباً به اندازه سازمان‌هایی که ما را استخدام می‌کنند، عنوان شغلی وجود دارد.
  • محتوای UX (UX content): خروجی کار طراح محتوا است که مستقیماً به افراد در استفاده از یک تجربه کمک می‌کند. متن UX (UX text) زیرمجموعه‌ای از محتوای UX است که شامل کلماتی است که در رابط کاربری استفاده می‌شوند. نام‌های دیگر در صنعت برای متن UX شامل میکروکپی، ادیتوریال، متن رابط کاربری (UI text) و رشته‌ها (strings) هستند.
  • تجربه (Experience): اپلیکیشن، نرم‌افزار یا هر تعامل طراحی‌شده دیگری است که سازمان در حال ساخت آن است و طراح محتوا برای آن محتوای UX ایجاد می‌کند.
  • سازمان (Organization): نهاد مدنی، مؤسسه عمومی، شرکت خصوصی یا هر موجودیت دیگری است که تجربه را می‌سازد یا سفارش می‌دهد.
  • تیم (Team): گروهی از افرادی است که طراح محتوا با آن‌ها همکاری می‌کند، از جمله سایر متخصصان UX، مدیران محصول، مهندسان، وکلای حقوقی و غیره.
  • افراد (People): انسان‌هایی هستند که از تجربه‌ها استفاده می‌کنند. اصطلاحات خاص برای افراد به نوع تجربه بستگی دارد: افرادی که از The Sturgeon Club استفاده می‌کنند اعضا هستند، افرادی که از ’appee استفاده می‌کنند بازیکنان هستند، و افرادی که از TAPP استفاده می‌کنند مسافران هستند. در LitMop، کارمندانی که از این تجربه استفاده می‌کنند با مشتریانی که آن را خریداری می‌کنند متفاوت هستند.

چرا کتاب Strategic Writing for UX را نوشتم؟

محتوای UX از سال ۲۰۱۰ تمرکز حرفه‌ای من بوده است. کارم را به عنوان یک طراح محتوا برای Xbox شروع کردم و تجربه‌هایی برای میلیون‌ها نفر که روی کنسول Xbox 360، Xbox Live و Xbox One بازی می‌کردند، ساختم. سپس، روی نحوه ورود و مدیریت هویت و حساب کاربری مایکروسافت کار کردم و اولین طراح محتوا برای Microsoft Family و Microsoft Education بودم. همچنین اولین طراح محتوا و استراتژیست محتوا برای بازار اینترنتی OfferUp.com بودم که به میلیون‌ها نفر برای خرید و فروش در جوامع خود کمک می‌کند. پس از آن، اولین استراتژیست محتوای UX برای چهار تیم در گوگل بودم و روی تجربه‌های مربوط به اندازه‌گیری تبلیغات، استراتژی تبلیغات، مدیریت ابری و فعال‌سازی پشتیبانی مشتریان کار می‌کردم.

ایده اولیه کتاب Strategic Writing for UX زمانی شکل گرفت که متوجه شدم تا زمانی که ایده‌های اساسی مشترکی نداشته باشیم، نمی‌توانیم جامعه یا یک رشته مستقل از طراحی محتوا داشته باشیم. در سراسر صنعت فناوری، ما نیاز داریم که انتظارات مشترکی از اینکه محتوای UX چه کارهایی می‌تواند انجام دهد، بهترین روش‌ها برای رسیدن به این اهداف و روش‌های اندازه‌گیری تأثیر آن را به اشتراک بگذاریم.

کتاب Strategic Writing for UX را نوشتم تا چارچوب‌ها، ابزارها و روش‌هایم را برای ایجاد محتوای UX مؤثر به اشتراک بگذارم و شور و اشتیاقم را برای استفاده از محتوای UX جهت کمک به افراد و سازمان‌ها برای رسیدن به اهدافشان، منتقل کنم.

قبل از انتشار ویرایش اول کتاب Strategic Writing for UX، ما طراحان محتوا مجموعه‌ای مشترک از چارچوب‌ها، ابزارها یا روش‌هایی نداشتیم که به چالش‌های منحصر به فرد محتوای UX بپردازد. سازمان‌ها و مدیرانی که می‌خواهند ما را استخدام کنند ممکن است بدانند که با یک “مشکل کلمات” روبرو هستند، اما در پیدا کردن فرد مناسب برای استخدام، نحوه حمایت از ما و انتظارات از تأثیر کارمان با مشکل مواجه‌اند.

در عین حال، گرایش ما به انجام چندین “کار” در نقشمان، جدا کردن بخش طراحی محتوا از کارمان را دشوار می‌کند. کتاب Strategic Writing for UX به شناسایی و بیان ارزش طراحی محتوا در سازمان‌های ما کمک خواهد کرد.

من عاشق ساخت تجربه‌هایی هستم که به مردم کمک می‌کنند. از نظر من، این کار شامل ساختن تجربه‌هایی است که به افراد کمک می‌کند تا به طراح محتوا تبدیل شوند. من همکاران بیشتری می‌خواهم، طراحان محتوای بیشتری که روش‌های حتی بهتری برای خلق تجربه‌های عالی توسعه می‌دهند. و البته، می‌خواهم به سازمان‌ها کمک کنم تا تجربه مشتریان خود را بهبود ببخشند.

به همین دلیل بود که Catbird Content را تأسیس کردم (که نامش از پرنده gray catbird روی جلد کتاب Strategic Writing for UX گرفته شده است) تا خدمات طراحی محتوا، استراتژی UX و آموزش را به سازمان‌هایی ارائه دهم که می‌خواهند از طریق تجربه‌های کاربری مثبت، مشتریان را جذب و حفظ کنند.

ما با مسلح شدن به یک زبان مشترک و درک اصول و بهترین روش‌ها، می‌توانیم دنیای دیجیتال را به مکانی بهتر برای همه تبدیل کنیم.

سرفصل‌های کتاب Strategic Writing for UX:

  • [ Preface ]
  • Chapter 1. Why: Meet the Goals of People and the Organization
  • Chapter 2. Voice: They Recognize You
  • Chapter 3. Conversation for Content-First Design
  • Chapter 4. Apply UX Text Patterns
  • Chapter 5. Content Design for LLM-Based Experiences
  • Chapter 6. Edit, Because They Didn’t Come Here to Read
  • Chapter 7. Researching UX Content Effectiveness
  • Chapter 8. Tools and Processes
  • Chapter 9. A 30/60/90-Day Plan
  • Chapter 10. Advocate for Content Design
  • [ Index ]

جهت دانلود کتاب Strategic Writing for UX می‌توانید پس از پرداخت، دریافت کنید.

فرمت کتاب

epub, PDF

ویرایش

First

ISBN

978-1-098-17433-0

تعداد صفحات

214

انتشارات

سال انتشار

حجم

14.23 مگابایت, 15.14 مگابایت

نویسنده

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “کتاب Strategic Writing for UX”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید کتاب Strategic Writing for UX:

۳۶,۰۰۰ تومان

  • نسخه کتاب فعلی به زبان لاتین می‌باشد.
  • کتاب به صورت فایل می‌باشد و پس از خرید بلافاصله در دسترس شما قرار می‌گیرد.
  • قبل از خرید، قسمت توضیحات تکمیلی مربوط به هر کتاب را مطالعه کنید.
  • در صورت هرگونه سؤال با ایمیل و یا شماره پشتیبانی سایت در تماس باشید.
  • درگاه پرداخت رمزارز نیز برای هموطنان خارج از کشور فعال است.
دسته‌یندی کتاب‌ها:
سبد خرید
به بالا بروید