کتاب Hands-On Unity 2021 Game Development از کاملترین منابع آموزشی نرمافزار بازیسازی قدرتمند Unity میباشد. این کتاب آخرین متدها و ترفندهای بازیسازی مدرن سهبعدی را به صورت کامل و شفاف توضیح داده است. برنامهنویسی سیشارپ و کاربرد آن در بازیسازی و همچنین طراحی سناریوها و گرافیک بازی در این کتاب با مثالهای مختلف توضیح داده شده است. در ادامه مقدمهای از این کتاب را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.
مقدمهای بر کتاب Hands-On Unity 2021 Game Development:
فصل 1، طراحی یک بازی از صفر
فصل اول کتاب Hands-On Unity 2021 Game Development، جزئیات بازی را که قرار است قبل از باز کردن Unity برای اولینبار در کتاب ایجاد کنیم، توضیح میدهد و ویژگیهای Unity را برای استفاده توضیح میدهد.
فصل 2، راهاندازی یونیتی
به شما آموزش میدهد که چگونه یونیتی را در رایانه خود نصب و راهاندازی کنید، و همچنین نحوه ایجاد اولین پروژه خود در این فصل شرح داده شده است.
فصل 3، کار با صحنهها و اشیاء بازی
مفاهیم Scenes و GameObjects را به شما میآموزد، روش Unity برای توصیف آنچه دنیای بازی شما از آن تشکیل شده است.
فصل 4، Grayboxing with Terrain و ProBuilder
فصل چهارم کتاب Hands-On Unity 2021 Game Development، جایی است که ما طرح اولیه سطح خود را ایجاد میکنیم و نمونه اولیه آن را با ویژگیهای Terrain و ProBuilder Unity ایجاد میکنیم.
فصل 5، وارد کردن و ادغام داراییها
به شما میآموزد که چگونه میتوانید با وارد کردن گرافیک به Unity گرافیک هنری خود را بهبود بخشید، زیرا Unity یک ابزار برای ایجاد گرافیک نیست بلکه برای نمایش آنها است.
فصل 6، مواد و جلوه ها با URP و Shader Graph
فصل ششم کتاب Hands-On Unity 2021 Game Development، نحوه استفاده از یکی از جدیدترین Unity Render Systems (Universal Render Pipeline) و نحوه ایجاد جلوهها با ویژگی Shader Graph را نشان میدهد.
فصل 7، جلوه های بصری با سیستمهای ذرات و نمودار جلوههای بصری
به شما میآموزد که چگونه با استفاده از دو ابزار اصلی Unity برای انجام این کار، Particle Systems و VFX Graph جلوههای بصری مانند آب و آتش ایجاد کنید.
فصل 8، نورپردازی با استفاده از خط لوله Render Univeral
فصل هشتم کتاب Hands-On Unity 2021 Game Development، به روشنایی نگاه میکند، که مفهومی به اندازه کافی بزرگ است تا فصل خاص خود را داشته باشد. در اینجا، ما دانش خود را درباره خط لوله Universal Render، به ویژه قابلیتهای روشنایی آن، عمیقتر میکنیم.
فصل 9، جلوههای تمام صفحه با پسپردازش
به شما میآموزد که چگونه با استفاده از ویژگی Postprocessing خط لوله رندر یونیورسال، لایهای از جلوهها را بر روی گرافیک صحنه خود اضافه کنید تا جلوه فیلم را در اکثر بازیهای مدرن بدست آورید.
فصل 10، ادغام صدا و موسیقی
فصل دهم کتاب Hands-On Unity 2021 Game Development، موضوعی را پوشش میدهد که اکثر توسعهدهندگان مبتدی آن را دست کم گرفتهاند. در اینجا ما نحوه صحیح افزودن صدا و موسیقی به بازی خود را با در نظر گرفتن تأثیر آن بر عملکرد یاد میگیریم.
فصل 11، طراحی رابط کاربری
به رابط کاربری (UI) نگاه میکند. در میان همه روشهای گرافیکی برای انتقال اطلاعات به کاربر، رابط کاربری مستقیمترین روش است. ما نحوه نمایش اطلاعات در قالب متن، تصاویر و نوارهای زندگی با استفاده از سیستم رابط کاربری Unity را یاد خواهیم گرفت.
فصل 12، ایجاد UI با UI Toolkit
فصل دوازدهم کتاب Hands-On Unity 2021 Game Development، به UI Tookit نگاه میکند، که از زمان Unity 2021، جانشین Canvas است، سیستم UI که در فصل 11، طراحی رابط کاربری با آن آشنا شدیم. ما آن را بررسی میکنیم تا پیش برویم و برای استفاده یونیتی از این مجموعه ابزار مبتنی بر HTML در آینده آماده باشیم.
فصل 13، ایجاد انیمیشن با Animator ،Cinemachine و Timeline
فصل سیزدهم ما را از صحنه ایستایی که تا کنون ایجاد کردهایم، فراتر میبرد. در این فصل، ما حرکت شخصیتهای خود و ایجاد کات سین با جدیدترین ویژگیهای Unity را برای این کار آغاز میکنیم.
فصل 14، مقدمه ای بر C# و Visual Scripting
اولین فصل برنامهنویسی کتاب است. ما یاد میگیریم که چگونه اولین اسکریپت خود را با استفاده از C# به روش Unity ایجاد کنیم، و سپس نحوه انجام این کار را با Visual Scripting، زبان برنامهنویسی جدید Unity مبتنی بر گره، بررسی خواهیم کرد. بقیه فصلهای برنامهنویسی نحوه کدگذاری بازی به هر دو زبان را نشان میدهد.
فصل 15، پیادهسازی حرکت و تولید
به شما میآموزد که چگونه حرکت اجسام خود را برنامهریزی کرده و چگونه آنها را تولید کنید. دانش عمومی برنامهنویسی از این پس فرض میشود.
فصل 16، برخورد فیزیک و سیستم سلامت
فصل شانزدهم کتاب Hands-On Unity 2021 Game Development، به شما میآموزد که چگونه تنظیمات فیزیک اجسام را پیکربندی کنید تا هنگام برخورد دو قطعه از آنها تشخیص داده شود و در برخورد با آنها واکنش نشان دهد و در این حالت یک سیستم بهداشتی ایجاد کند.
فصل 17، شرایط برد و باخت
نحوه تشخیص زمان پایان بازی را مشخص میکند، چه در زمان برنده شدن و چه باختن بازیکن.
فصل 18، Scripting UI ،Sounds و Graphics
نحوه ایجاد رابط کاربری را نشان میدهد تا اطلاعات فعلی بازی، مانند سلامت و امتیاز بازیکن را نشان دهد. همچنین، در صورت لزوم صداها پخش میشوند و جلوههای بصری عملکردهای پخشکننده را منعکس میکند.
فصل 19، پیادهسازی AI بازی برای ساخت دشمنان
ایجاد یک هوش مصنوعی اساسی با استفاده از چندین ویژگی Unity را برای ایجاد دشمنان چالش برانگیز در بازی ما پوشش میدهد.
فصل 20، بهینهسازی عملکرد صحنه
فصل بیستم کتاب Hands-On Unity 2021 Game Development، بحث میکند که چگونه عملکرد خوب بازی ما کار سادهای نیست، اما مطمئناً برای انتشار آن لازم است. در اینجا، ما یاد میگیریم که چگونه عملکرد بازی خود را نمایان کنیم و با رایجترین مسائل مربوط به عملکرد مقابله کنیم.
فصل 21، ساخت پروژه
به شما میآموزد که چگونه پروژه Unity خود را به یک قالب اجرایی تبدیل کنید تا در بین افراد دیگر توزیع شده و بدون نصب Unity اجرا شود.
فصل 22، تکمیل لمس
به طور خلاصه در مورد چگونگی پیشرفت بازی پس از اتمام این کتاب، بحث میکند، موضوعاتی مانند نحوه تکرار و انتشار بازی را مورد بحث قرار میدهد.
فصل 23، واقعیت افزوده در Unity
فصل آخر کتاب Hands-On Unity 2021 Game Development، به شما میآموزد که چگونه یک برنامه AR با بسته AR Foundation Unity ایجاد کنید، یکی از جدیدترین روشهای ایجاد برنامههای AR با Unity.
همچنین شما میتوانید برای یادگیری تخصصی زبان سیشارپ از کتاب Programming C# 8.0 نیز استفاده نمائید.
سرفصلهای کتاب Hands-On Unity 2021 Game Development:
- Preface
- Section 1 – Our First Level
- Chapter 1: Designing a Game from Scratch
- Chapter 2: Setting Up Unity
- Chapter 3: Working with Scenes and Game Objects
- Chapter 4: Grayboxing with Terrain and ProBuilder
- Chapter 5: Importing and Integrating Assets
- Section 2 – Improving Graphics and Sound
- Chapter 6: Materials and Effects with URP and Shader Graph
- Chapter 7: Visual Effects with Particle Systems and Visual Effect Graph
- Chapter 8: Lighting Using the Universal Render Pipeline
- Chapter 9: Fullscreen Effects with Postprocessing
- Chapter 10: Sound and Music Integration
- Chapter 11: User Interface Design
- Chapter 12: Creating a UI with the UI Toolkit
- Chapter 13: Creating Animations with Animator, Cinemachine, and Timeline
- Section 3 – Scripting Level Interactivity with C#
- Chapter 14: Introduction to C# and Visual Scripting
- Chapter 15: Implementing Movement and Spawning
- Chapter 16: Physics Collisions and Health System
- Chapter 17: Win and Lose Condition
- Chapter 18: Scripting the UI, Sounds, and Graphics
- Chapter 19: Implementing Game AI for Building Enemies
- Chapter 20: Scene Performance Optimization
- Section 4 – Releasing Your Game
- Chapter 21: Building the Project
- Chapter 22: Finishing Touches
- Chapter 23: Augmented Reality in Unity
فایل کتاب Hands-On Unity 2021 Game Development را میتوانید پس از پرداخت، دریافت کنید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.