کتاب Observability Engineering

  • کتاب Observability Engineering
کتاب Observability Engineering

خرید کتاب Observability Engineering:

۲۴,۰۰۰ تومان

  • نسخه کتاب فعلی به زبان لاتین می‌باشد.
  • کتاب به صورت فایل می‌باشد و پس از خرید بلافاصله در دسترس شما قرار می‌گیرد.
  • در صورت هرگونه سؤال با ایمیل و یا شماره پشتیبانی سایت در تماس باشید.

کتاب Observability Engineering نسخه Early Release Raw & Unedited یک کتاب فوق‌العاده برای یادگیری مهندسی مشاهده‌پذیری و درک مفاهیم آن است. این مفهوم در مهندسی نرم‌افزار رایج است و این کتاب نیز به صورت مفصل به آن پرداخته است. علاوه بر آن نیز اسپانسر این کتاب یعنی Honeycomb نیز یک ابزار مدرن در جهت کمک به افراد برای پیاده‌سازی Observability Engineering در برنامه‌های خود، در این برنامه شرح داده شده است.

در ادامه مقدمه‌ای از کتاب Observability Engineering را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.

مقدمه‌ای بر کتاب Observability Engineering:

از شما برای انتخاب کتاب ما در مورد مهندسی مشاهده‌پذیری برای سیستم‌های نرم‌افزاری مدرن متشکریم. هدف ما این است که به شما کمک کنیم تا درک کنید که چگونه می‌توانید یک عمل مشاهده‌پذیری را در سازمان مهندسی خود توسعه دهید. این کتاب بر اساس تجربیات ما به‌عنوان متخصصان مشاهده‌پذیری و سازندگان ابزارهای مشاهده‌پذیری برای کاربرانی است که می‌خواهند شیوه‌های مشاهده‌پذیری خود را بهبود بخشند.

به عنوان مدافعان صریح برای هدایت شیوه‌های مشاهده‌پذیری در مهندسی نرم‌افزار، امید ما این است که این کتاب بتواند رکورد واضحی از معنای مشاهده‌پذیری در زمینه سیستم‌های نرم‌افزاری مدرن را ثبت کند. اصطلاح “مشاهده‌پذیری” اخیراً در اکوسیستم توسعه نرم‌افزار مورد استفاده قرار گرفته است. این کتاب قصد دارد با ارائه تجزیه و تحلیل عمیق از موارد زیر به شما کمک کند تا حقایق را از موارد اشتباه جدا کنید:

  • مشاهده‌پذیری در زمینه تحویل و عملیات نرم‌افزار به چه معناست؟
  • چگونه مؤلفه‌های اساسی بسازید که به شما در دستیابی به قابلیت مشاهده کمک می‌کند؟
  • مشاهده‌پذیری تأثیر بر پویایی تیم دارد.
  • ملاحظات برای مشاهده‌پذیری در مقیاس.
  • روش‌های عملی برای ایجاد فرهنگ مشاهده‌پذیری در سازمان شما.

کتاب Observability Engineering برای جه افرادی است؟

از آنجا که مشاهده‌پذیری عمدتاً بر دستیابی به درک بهتری از نحوه عملکرد نرم‌افزار در دنیای واقعی متمرکز است، کتاب Observability Engineering برای مهندسین نرم‌افزار که مسئول توسعه برنامه‌های کاربردی تولید هستند بسیار مفید است. هرکسی که از عملکرد نرم‌افزار در تولید پشتیبانی کند نیز از محتوای این کتاب بهره زیادی خواهد برد.

به‌علاوه، مدیران تیم‌های تحویل نرم‌افزار و عملیاتی که علاقه‌مند به درک اینکه چگونه تمرین مشاهده‌پذیری می‌تواند برای سازمانشان مفید باشد، در کتاب Observability Engineering ارزش پیدا می‌کنند، به‌ویژه در فصل‌هایی که بر پویایی، فرهنگ و مقیاس تیم تمرکز دارند. هرکسی که به تیم‌ها کمک می‌کند تا نرم‌افزار تولیدی را ارائه و راه‌اندازی کنند و در مورد این چیز جدید به نام «مشاهده‌پذیری» و اینکه چرا مردم در مورد آن صحبت می‌کنند کنجکاو هستند، باید این کتاب را نیز مفید بدانند.

فصل 5 	کتاب Observability Engineering

چرا کتاب Observability Engineering را نوشتیم؟

مشاهده‌پذیری به یک موضوع محبوب تبدیل شده است که به سرعت مورد توجه و توجه زیادی قرار گرفته است. با افزایش محبوبیت، متأسفانه مشاهده‌پذیری به عنوان مترادف نظارت یا تله‌متری سیستم به اشتباه توصیف شده است. مشاهده‌پذیری یکی از ویژگی‌های سیستم‌های نرم‌افزاری است. علاوه بر این، این ویژگی تنها زمانی می‌تواند به طور موثر در سیستم‌های نرم‌افزاری تولید مورد استفاده قرار گیرد که تیم ها شیوه‌های جدیدی را اتخاذ کنند که از توسعه مداوم آن پشتیبانی می کند. معرفی قابلیت مشاهده به سیستم شما هم یک چالش فنی و هم یک چالش فرهنگی است.

ما به ویژه در مورد موضوع مشاهده‌پذیری پرشور و صریح هستیم. ما آنقدر به آن علاقه داریم که شرکتی را راه‌اندازی کردیم که تنها هدف آن رساندن قدرت مشاهده‌پذیری به همه تیم‌هایی است که نرم‌افزار تولید را مدیریت می‌کنند. ما پیشتاز دسته جدیدی از ابزارهای مشاهده‌پذیری بودیم و سایر فروشندگان نیز از آن پیروی کردند. در حالی که همه ما برای لانه زنبوری کار می‌کنیم، این کتاب اینجا نیست تا ابزارهای ما را به شما بفروشد.

ما کتاب Observability Engineering را نوشته‌ایم تا توضیح دهیم که چگونه و چرا مفهوم اصلی مشاهده‌پذیری را برای مدیریت سیستم‌های نرم‌افزاری مدرن تطبیق داده‌ایم. شما می‌توانید با ابزارهای مختلف و به روش‌های مختلف به قابلیت مشاهده دست پیدا کنید. با این حال، ما معتقدیم که تعهد ما به پیشبرد عمل مشاهده‌پذیری در صنعت نرم‌افزار، ما را واجد شرایط منحصربه‌فرد برای نوشتن راهنمائی می‌کند که چالش‌های رایج و راه‌حل‌های مؤثر را با جزئیات کامل توصیف می‌کند. شما می توانید بدون توجه به انتخاب ابزار خود، مفاهیم این کتاب را برای تمرین ساختن سیستم‌های نرم‌افزاری تولید با قابلیت مشاهده به کار ببرید.

هدف کتاب Observability Engineering این است که نگاهی به ملاحظات، قابلیت‌ها و چالش‌های مختلف مرتبط با تیم‌هایی که از قابلیت مشاهده برای مدیریت سیستم‌های نرم‌افزار تولیدی خود استفاده می‌کنند، ارائه دهد. گاهی اوقات، کتاب Observability Engineering ممکن است نگاهی به کاری که Honeycomb انجام می‌دهد به عنوان نمونه‌ای از چگونگی پرداختن به یک چالش رایج ارائه دهد. این‌ها به عنوان تأیید لانه زنبوری نیستند، بلکه بیشتر به عنوان تصاویری عملی از مفاهیم انتزاعی هستند. هدف ما این است که به شما نشان دهیم چگونه می‌توانید این اصول را بدون توجه به ابزاری که استفاده می‌کنید در محیط‌های دیگر اعمال کنید.

فصل 10 کتاب Observability Engineering

آنچه در کتاب Observability Engineering خواهید آموخت:

شما خواهید آموخت که مشاهده‌پذیری چیست، چگونه یک سیستم قابل مشاهده را شناسایی کنید، و چرا مشاهده‌پذیری برای مدیریت سیستم‌های نرم‌افزاری مدرن مناسب است. شما خواهید آموخت که چگونه مشاهده‌پذیری با نظارت متفاوت است و همچنین چرا و چه زمانی یک رویکرد متفاوت ضروری است. ما همچنین توضیح خواهیم داد که چرا روندهای صنعت به محبوبیت نیاز به مشاهده‌پذیری کمک کرده است و چگونه آن را در فضاهای نوظهور، مانند اکوسیستم بومی ابری، جا می‌دهد.

در مرحله بعد، ما اصول مشاهده‌پذیری را پوشش خواهیم داد. ما بررسی خواهیم کرد که چرا رویدادهای ساختاریافته بلوک‌های سازنده سیستم‌های قابل مشاهده هستند و چگونه می‌توان آن رویدادها را به هم پیوند داد. رویدادها توسط تله‌متری تعبیه شده در نرم‌افزار شما ثبت می‌شوند و شما با ابتکارات منبع باز مانند OpenTelemetry آشنا خواهید شد که به شروع سریع فرآیند ابزار دقیق کمک می‌کند. ابزار دقیق برای تجزیه و تحلیل رویدادهای سیستم وجود دارد، و شما هم نحوه عملکرد آن تجزیه و تحلیل و هم اینکه چگونه قابلیت مشاهده و نظارت می‌توانند همزمان وجود داشته باشند، وجود دارد.

پس از مقدمه‌ای بر مفاهیم فنی پشت قابلیت مشاهده، با عناصر اجتماعی و فرهنگی که اغلب با پذیرش مشاهده‌پذیری همراه هستند آشنا خواهید شد. مدیریت نرم‌افزار در تولید یک ورزش تیمی است و شما خواهید آموخت که چگونه باید از قابلیت مشاهده برای کمک به شکل دادن بهتر پویایی تیم استفاده کرد. شما در مورد اینکه چگونه قابلیت مشاهده در فرآیندهای کسب و کار متناسب است، بر زنجیره تامین نرم‌افزار تاثیر می‌گذارد و خطرات پنهان را آشکار می‌کند، خواهید آموخت. و شما در مورد تقاطع بین اهداف تجاری، نیازهای تیم مهندسی، و تجربه کاربری که با اهداف ServiceLevel و نقش آن‌ها در سیستم‌های قابل مشاهده ثبت می‌شود، آشنا خواهید شد.

مشاهده‌پذیری چالش‌های بیشتری را برای سازمان‌های در مقیاس بزرگ ایجاد می‌کند. در مورد چالش‌های ذخیره‌سازی کارآمد داده برای رویدادهای سیستم، مدیریت مقادیر زیادی از داده‌ها با خطوط لوله، تصمیم‌گیری در مورد زمان و نحوه معرفی راه‌حل‌های نمونه‌گیری رویداد، و ملاحظاتی که باید هنگام شروع مسیر ساخت راه‌حل مشاهده‌پذیری خود در نظر بگیرید، یاد خواهید گرفت.

در نهایت، ما به رویکردهای سازمانی برای اتخاذ فرهنگ مشاهده‌پذیری نگاه می‌کنیم. فراتر از معرفی قابلیت مشاهده به تیم خود، راه‌های عملی برای مقیاس‌بندی شیوه‌های مشاهده‌پذیری در کل سازمان را خواهید آموخت. شما یاد خواهید گرفت که چگونه ذی‌نفعان کلیدی را شناسایی کرده و با آن‌ها کار کنید، از رویکردهای فنی برای به دست آوردن متحدان استفاده کنید، و چگونه یک مورد تجاری برای اتخاذ شیوه‌های مشاهده‌پذیری ایجاد کنید.

فصل 15 کتاب Observability Engineering

همچنین شما می‌توانید علاوه بر کتاب Observability Engineering، از کتاب Modern Software Engineering نیز برای یادگیری مهندسی نرم‌افزار مدرن استفاده نمائید.

سرفصل‌های کتاب Observability Engineering:

  • Chapter 1. What is Observability?
  • Chapter 2. How Observability Differs from Monitoring
  • Chapter 3. Lessons from Scaling Without Observability
  • Chapter 4. How Observability Relates to DevOps, SRE, and Cloud Native
  • Chapter 5. Structured Events Are the Building Blocks of Observability
  • Chapter 6. Stitching Events into Traces
  • Chapter 7. Analyzing Events to Achieve Observability
  • Chapter 8. How Observability and Monitoring Come Together
  • Chapter 9. Applying observability practices in your team
  • Chapter 10. ObservabilityDriven Development
  • Chapter 11. Using Service Level Objectives for Reliability
  • Chapter 12. Using observability data to model actionable SLOs
  • Chapter 13. Cheap and Accurate Enough: Sampling
  • Chapter 14. The Business Case for Observability
  • Chapter 15. An Observability Maturity Model

فایل کتاب Observability Engineering را می‌توانید پس از پرداخت، دریافت کنید.

فرمت کتاب

PDF

ویرایش

Early Access, First

ISBN

978-1-492-07637-7

تعداد صفحات

228

انتشارات

سال انتشار

حجم

2.36 مگابایت

نویسنده

, ,

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب Observability Engineering”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید کتاب Observability Engineering:

۲۴,۰۰۰ تومان

  • نسخه کتاب فعلی به زبان لاتین می‌باشد.
  • کتاب به صورت فایل می‌باشد و پس از خرید بلافاصله در دسترس شما قرار می‌گیرد.
  • در صورت هرگونه سؤال با ایمیل و یا شماره پشتیبانی سایت در تماس باشید.
دسته‌یندی کتاب‌ها:
سبد خرید
پیمایش به بالا