کتاب Learning C# by Developing Games with Unity 2021 یا یادگیری سیشارپ به وسیله توسعهی بازی توسط Unity یک کتاب آموزشی هم برای یادگیری زبان برنامهنویسی سیشارپ و هم برای یادگیری موتور بازیسازی یونیتی میباشد. این کتاب در 14 فصل به آموزش جامع این نرمافزار بازیسازی پرداخته و شما را با تکنیکها و آخرین به روز رسانیها این نرمافزار آشنا میکند.
در ادامه مقدمهای از کتاب Learning C# by Developing Games with Unity 2021 را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.
مقدمهای بر کتاب Learning C# by Developing Games with Unity 2021:
یونیتی یکی از محبوبترین موتورهای بازی در جهان است که به علاقهمندان، استودیوهای حرفهای AAA و شرکتهای تولید فیلم پاسخ میدهد. در حالی که یونیتی به دلیل استفاده از آن به عنوان یک ابزار سهبعدی شناخته میشود، دارای مجموعهای از ویژگیهای اختصاصی است که از بازیهای دو بعدی و واقعیت مجازی گرفته تا انتشارات پس از تولید و چند پلتفرم پشتیبانی میکند. توسعهدهندگان رابط کشیدن و رها کردن و ویژگیهای داخلی آن را دوست دارند، اما توانایی نوشتن اسکریپتهای C# سفارشی برای رفتارها و مکانیکهای بازی است که واقعاً یونیتی را بیش از پیش میبرد.
یادگیری نوشتن کد سیشارپ ممکن است مانع بزرگی برای یک برنامه نویس باتجربه با زبانهای دیگر نباشد، اما برای کسانی از شما که تجربه برنامهنویسی ندارند میتواند دلهرهآور باشد. اینجاست که این کتاب وارد میشود، زیرا من شما را از ابتدا با بلوکهای سازنده برنامهنویسی و زبان C# آشنا میکنم، در حالی که یک نمونه اولیه بازی سرگرمکننده و قابل بازی در Unity میسازم.
کتاب Learning C# by Developing Games with Unity 2021 برای چه کسانی است؟
این کتاب برای کسانی از شما نوشته شده است که هیچ تجربهای با اصول اولیه برنامهنویسی یا سیشارپ ندارید. با این حال، اگر شما یک مبتدی یا حرفهای کارکشته هستید که از زبان دیگری یا حتی سیشارپ میآیید، اما نیاز دارید که با توسعه بازی در Unity دست به کار شوید، این همان جایی است که میخواهید باشید.
آنچه کتاب Learning C# by Developing Games with Unity 2021 پوشش میدهد:
فصل 1، آشنایی با محیط خود، با فرآیند نصب Unity
ویژگیهای اصلی ویرایشگر، و یافتن مستندات برای C# و موضوعات خاص Unity شروع میشود. ما همچنین ایجاد اسکریپتهای C# را از داخل Unity میگذرانیم و نگاهی به ویژوال استودیو خواهیم داشت، برنامهای که تمام ویرایش کد ما در آن انجام میشود.
فصل 2، بلوکهای سازنده برنامهنویسی
فصل دوم کتاب Learning C# by Developing Games with Unity 2021، با طرح مفاهیم سطح اتمی برنامهنویسی آغاز میشود و به شما این فرصت را میدهد که متغیرها، روشها و کلاسها را به موقعیتهای زندگی روزمره مرتبط کنید. از آنجا به سراغ تکنیکهای ساده اشکالزدایی، قالببندی و کامنتگذاری مناسب میرویم و اینکه چگونه یونیتی اسکریپتهای C# را به کامپوننت تبدیل میکند.
فصل 3، غواصی در متغیرها، انواع و روشها
فصل سوم کتاب Learning C# by Developing Games with Unity 2021، نگاهی عمیقتر به بلوکهای ساختمان از فصل 2 دارد. این شامل انواع دادههای C#، قراردادهای نامگذاری، اصلاحکنندههای دسترسی، و هر چیز دیگری که برای پایهگذاری یک برنامه نیاز دارید، میشود. همچنین نحوه نوشتن متدها، افزودن پارامترها و استفاده از انواع برگشتی را بررسی خواهیم کرد و با یک نمای کلی از متدهای Unity استاندارد متعلق به کلاس MonoBehaviour پایان می دهیم.
فصل 4، کنترل جریان و انواع مجموعه
رویکردهای متداول برای تصمیمگیری در کد را معرفی میکند که شامل دستورات if-else و switch میباشد. از آنجا به کار با آرایهها، لیستها و فرهنگ لغتها و ترکیب دستورات تکرار برای حلقه زدن در انواع مجموعهها میرویم. ما فصل را با نگاهی به عبارات حلقه شرطی و یک نوع داده خاص C# به نام enumerations پایان میدهیم.
فصل 5، کار با کلاسها، ساختارها، و OOP
اولین فعالیت ما با ساخت و نمونهسازی کلاسها و ساختارها را شرح میدهد. ما مراحل اولیه ایجاد سازندهها، اضافه کردن متغیرها و متدها، و اصول زیر کلاسبندی و وراثت را طی میکنیم. این فصل با توضیح جامع برنامهنویسی شیگرا و نحوه کاربرد آن در سیشارپ به پایان میرسد.
فصل 6، دستان خود را کثیف کنید با یونیتی
نشاندهنده خروج ما از نحو سیشارپ به دنیای طراحی بازی، ساخت سطح و ابزارهای ویژه یونیتی است. ما با مرور اصول اولیه یک سند طراحی بازی شروع میکنیم و سپس به مسدود کردن هندسه سطح خود و اضافه کردن نور و یک سیستم ذرات ساده ادامه میدهیم.
فصل 7، حرکت، کنترلهای دوربین، و برخوردها
فصل هفتم کتاب Learning C# by Developing Games with Unity 2021، روشهای مختلف برای جابجایی یک جسم بازیکن و راهاندازی دوربین سوم شخص را توضیح میدهد. ما در مورد ترکیب فیزیک Unity برای جلوههای حرکتی واقعیتر و همچنین نحوه کار با اجزای برخورددهنده و عکسبرداری از تعاملات درون یک صحنه بحث خواهیم کرد.
فصل 8، اسکریپتنویسی مکانیک بازی
مفهوم مکانیک بازی و نحوه پیادهسازی مؤثر آنها را معرفی میکند. ما با افزودن یک عمل پرش ساده شروع میکنیم، یک مکانیک تیراندازی ایجاد میکنیم و با افزودن منطق برای مدیریت مجموعه آیتمها، کد فصلهای قبلی را ایجاد میکنیم.
فصل 9، هوش مصنوعی پایه و رفتار دشمن
با مروری کوتاه بر هوش مصنوعی در بازیها و مفاهیمی که برای Hero Born به کار خواهیم برد، شروع میشود. موضوعات پوشش داده شده در این فصل شامل ناوبری در یونیتی، با استفاده از هندسه سطح و یک مش ناوبری، عوامل هوشمند، و حرکت خودکار دشمن خواهد بود.
فصل 10، بازبینی انواع، روشها و کلاسها
نگاهی عمیقتر به انواع دادهها، ویژگیهای روش میانی و رفتارهای اضافی دارد که میتوانند برای کلاسهای پیچیدهتر استفاده شوند. این فصل به شما درک عمیقتری از تطبیقپذیری و گستردگی زبان سیشارپ میدهد.
فصل 11، معرفی پشتهها، صفها و هشستها
فصل یازدهم کتاب Learning C# by Developing Games with Unity 2021، به انواع مجموعههای میانی و ویژگیهای آنها میپردازد. موضوعات پوشش داده شده در این فصل شامل استفاده از Stacks ،Queues و HashSets و سناریوهای مختلف توسعه است که هر کدام به طور منحصر به فرد برای آنها مناسب است.
فصل 12، ذخیره، بارگیری و سریالسازی دادهها
فصل دوازدهم کتاب Learning C# by Developing Games with Unity 2021، شما را آماده میکند تا اطلاعات بازیهای خود را مدیریت کنید. موضوعات مورد بحث در این فصل شامل کار با سیستم فایل و ایجاد، حذف و بهروزرسانی فایلها است. ما همچنین انواع مختلف داده از جمله XML ،JSON و دادههای باینری را پوشش میدهیم و با بحثی عملی در مورد سریالسازی اشیاء C# مستقیماً در قالبهای داده پایان میدهیم.
فصل 13، کاوش کلیات، نمایندگان و فراتر از آن
ویژگیهای میانی زبان سیشارپ و نحوه اعمال آنها در سناریوهای عملی و واقعی را شرح میدهد. ما با مروری بر برنامهنویسی عمومی و پیشرفت به مفاهیمی مانند تفویض اختیار، رویدادها و رسیدگی به استثناها شروع میکنیم.
فصل 14، سفر ادامه دارد
فصل آخر کتاب Learning C# by Developing Games with Unity 2021، موضوعات اصلی را که در طول کتاب آموختهاید مرور میکند و منابعی را برای مطالعه بیشتر در C# و Unity در اختیار شما قرار میدهد. در این منابع مطالب خواندنی آنلاین، اطلاعات گواهینامه، و میزبانی از کانالهای آموزشی ویدیویی مورد علاقه من گنجانده شده است.
همچنین شما میتوانید برای مطالعهی بیشتر بر روی نرمافزار Unity از کتاب Hands-On Unity 2021 Game Development نیز استفاده نمائید.
سرفصلهای کتاب Learning C# by Developing Games with Unity 2021:
- Preface
- Getting to Know Your Environment
- The Building Blocks of Programming
- Diving into Variables, Types, and Methods
- Control Flow and Collection Types
- Working with Classes, Structs, and OOP
- Getting Your Hands Dirty with Unity
- Movement, Camera Controls, and Collisions
- Scripting Game Mechanics
- Basic AI and Enemy Behavior
- Revisiting Types, Methods, and Classes
- Introducing Stacks, Queues, and HashSets
- Saving, Loading, and Serializing Data
- Exploring Generics, Delegates, and Beyond
- The Journey Continues
- Index
فایل کتاب Learning C# by Developing Games with Unity 2021 را میتوانید پس از پرداخت، دریافت کنید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.