کتاب 6G Wireless Communications and Mobile Networking

  • کتاب 6G Wireless Communications and Mobile Networking
کتاب 6G Wireless Communications and Mobile Networking

خرید کتاب 6G Wireless Communications and Mobile Networking:

۲۳,۰۰۰ تومان

  • نسخه کتاب فعلی به زبان لاتین می‌باشد.
  • کتاب به صورت فایل می‌باشد و پس از خرید بلافاصله در دسترس شما قرار می‌گیرد.
  • در صورت هرگونه سؤال با ایمیل و یا شماره پشتیبانی سایت در تماس باشید.

کتاب 6G Wireless Communications and Mobile Networking (ارتباطات بی‌سیم 6G و شبکه موبایل) از جمله اولین و جدیدترین منابع یادگیری شبکه 6G می‌باشد. این کتاب در 7 فصل به آموزش و شرح این شبکه خواهد پرداخت.

در ادامه مقدمه‌ای از کتاب 6G Wireless Communications and Mobile Networking را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.

مقدمه‌ای بر کتاب 6G Wireless Communications and Mobile Networking:

اگرچه شبکه‌های تلفن همراه 5G از سال 2020 در سراسر جهان استاندارد و مستقر شده‌اند، الزامات خدمات ارتباطی بی‌سیم با در نظر گرفتن برنامه‌های کاربردی صنعتی و چالش برانگیز دیگر به طور کامل برآورده نشده‌اند.

بنابراین، فناوری‌های بی‌سیم 6G تحقیقات اولیه را آغاز کردند و انتظار می‌رود در حدود سال 2030 به کار گرفته شوند. شبکه‌های نسل بعدی، متفاوت از 5G، ویژگی‌های جدیدی مانند دقت بالا در زمان و همگام‌سازی فاز، پوشش جغرافیایی نزدیک به 100 درصد و کارایی بالا را برجسته می‌کنند. در مقایسه با نرخ انتقال داده در سطح Gbps در 5G، تعدادی از برنامه‌های کاربردی مفید در 6G، مانند ویدئوی سه‌بعدی با کیفیت بالا، واقعیت مجازی (VR) و ترکیبی از VR و واقعیت افزوده (AR)، به انتقال در سطح Tbps نیاز دارند.

نرخ داده‌ای که می‌توان با تراهرتز (THz) و فناوری‌های نوری به دست آورد. با توجه به مجموعه داده‌های بزرگ تولید شده توسط شبکه‌های ناهمگن، فناوری هوش مصنوعی (AI) به عنوان یک کمک امیدوارکننده برای سیستم‌های بی‌سیم در تلاش برای بهبود کیفیت خدمات (QoS)، کیفیت تجربه (QoE)، امنیت، خطا در نظر گرفته می‌شود. مدیریت و بهره‌وری انرژی

با رونق فرکانس بالاتر و تجهیزات صرفه‌جویی در انرژی بیشتر، ارتباطات THz و فوتونیک از نظر اقتصادی امکان‌پذیر می‌شوند. فناوری مدار مجتمع پیشرفته (IC) امروزه باعث می‌شود دستگاه‌ها و آنتن‌های فرکانس رادیویی (RF) انعطاف‌پذیرتر طراحی شده و بسیار یکپارچه شوند. اجزای RF انعطاف‌پذیر می‌توانند با الگوریتم‌های هوش مصنوعی (AI) کار کنند تا شبکه‌های بی‌سیم را با تقاضای کاربر و محیط RF سازگارتر کنند. 6G بدون شک فرکانس را از زیر 95 گیگاهرتز به محدوده موج فرکانس میلی‌متری و تراهرتز افزایش می‌دهد. این باندهای فرکانس جدید با امکان طراحی دستگاه‌های RF بسیار ریزتر برای پشتیبانی از فناوری‌هایی مانند آرایه‌های آنتن بسیار عظیم، بر ارتباطات کوتاه برد تمرکز خواهند کرد.

شبکه‌های 6G به‌صورت تمام‌بعدی پیش‌بینی می‌شوند و هر تقاضای بالقوه خدمات را برطرف می‌کنند. شهر هوشمند یک سناریوی معمولی است که در آن برنامه‌های مختلف اینترنت اشیا (IoT) برای کمک به خدمات شهروندان تکثیر می‌شوند. به غیر از سناریوهای مرسوم، خدمات اینترنت اشیاء شهر هوشمند برای پوشش گسترده، تأخیر بسیار کم و اتصال قابل اعتماد به شبکه‌های 6G متکی خواهند بود.

از آنجایی که برنامه‌های مختلف اینترنت اشیا ممکن است دارای دارندگان خدمات متفاوتی باشند، استفاده از برش شبکه (NS) برای به دست آوردن شبکه‌های مجازی متمایز و تضمین کیفیت متمایز خدمات ضروری است. در این میان، فناوری‌های محاسباتی مانند محاسبات ابری، محاسبات مه، و محاسبات لبه‌ای برای انعطاف‌پذیری شبکه، تأخیر کمتر و همگام‌سازی زمانی حیاتی هستند.

رایانش ابری امکان استفاده از خدمات انعطاف‌پذیر و تلسکوپی را از طریق سرویس‌های میزبانی مختلف ارائه شده توسط اینترنت فراهم می‌کند. از سوی دیگر، محاسبات لبه، پلتفرم باز را با استفاده از شبکه، محاسبات، منابع ذخیره‌سازی نزدیک به سایت شی ترجیح می‌دهد تا از تأخیر نسبتا طولانی دسترسی به مرکز داده ابری جلوگیری کند. در نهایت، فناوری کلان داده می‌تواند با 6G برای دریافت الگوهای پنهان، ارتباط ناشناخته، روندهای بالقوه و سایر اطلاعات کار کند.

خلاصه مطالب کتاب 6G Wireless Communications and Mobile Networking به شرح زیر است.

1. در فصل 1، ما یک چشم‌انداز کلی از 6G، از جمله اجتناب‌ناپذیر بودن تحقیقات 6G، سازمان‌های بین‌المللی برای استانداردسازی 6G، و همچنین پیشرفت تحقیقات 6G را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهیم.

2. در فصل 2، فناوری‌های موج میلی‌متری در 6G را معرفی می‌کنیم، از جمله سیستم‌های MIMO در مقیاس بزرگ، فناوری پیش‌کدینگ، و انواع مختلف ساختارهای شکل‌دهی پرتو. همچنین به طور سیستماتیک الزامات دستگاه‌های موج میلی متری 6G را خلاصه می‌کند.

فصل 2 کتاب 6G Wireless Communications and Mobile Networking

3. در فصل 3 کتاب 6G Wireless Communications and Mobile Networking، ما بر توسعه آخرین فناوری آنتن 6G تمرکز می‌کنیم. به طور خاص، روندهای فنی یک آنتن در مقیاس بزرگ را از طراحی و سنتز آنتن تا شبکه تغذیه و انتخاب آنتن برجسته می‌کند.

4. در فصل 4، ویژگی‌ها و زمینه‌های کاربردی موج تراهرتز، به ویژه کاربرد در ارتباطات بی‌سیم را برجسته می‌کنیم. دو سیستم ارتباطی بی‌سیم تراهرتز اصلی به تفصیل در زمینه 6G توضیح داده شده‌اند.

فصل 4 کتاب 6G Wireless Communications and Mobile Networking

5. در فصل 5 کتاب 6G Wireless Communications and Mobile Networking، ما یک معماری برش شبکه مبتنی بر شبکه خود سازمان‌دهی (SON) را پیشنهاد می‌کنیم، که در آن شبکه‌های تعریف شده توسط نرم‌افزار (SDN) و مجازی‌سازی عملکرد شبکه (NFV) به عنوان فعال‌کننده‌های کلیدی عمل می‌کنند. برخی از نتایج شبیه‌سازی اولیه برای تأیید کارایی طراحی ارائه شده است.

6. در فصل 6 کتاب 6G Wireless Communications and Mobile Networking، مروری بر روند توسعه برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا ارائه می‌کنیم و در مورد ارتباط آن با 6G بحث می‌کنیم. این فصل همچنین چالش‌ها و راه‌حل‌های IoT عظیم سلولی آینده را روشن می‌کند.

فصل 6 کتاب 6G Wireless Communications and Mobile Networking

7. در فصل 7 کتاب 6G Wireless Communications and Mobile Networking، ما یک مقدمه سیستماتیک برای محاسبات ابری/لبه و سیستم کلان داده در 6G ارائه می‌کنیم. برنامه‌های کاربردی جدید، مانند سنجش، موقعیت‌یابی، و عملکرد خاص برش، می‌توانند به طور قابل توجهی از معماری جدید محاسبات شبکه و تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ مبتنی بر هوش مصنوعی بهره‌مند شوند.

Xianzhong Xie
دانشکده مهندسی الکترونیک نوری

دانشگاه پست و مخابرات چونگ کینگ

چونگ کینگ، روابط عمومی چین

Be Rong

شرکت بین المللی مایکاتل

کبک، کانادا

و

Michael Kadoch

École de Technologie Supérieure،

دانشگاه کبک،

مونترال، کبک، کانادا

سرفصل‌های کتاب 6G Wireless Communications and Mobile Networking:

  • Welcome
  • Table of Content
  • Title
  • BENTHAM SCIENCE PUBLISHERS LTD.
  • PREFACE
  • List of Contributors
  • Explaining 6G Spectrum THz, mmWave, Sub 6, and Low-Band
  • Millimeter Wave Communication Technology
  • Antenna Evolution for Massive MIMO
  • Terahertz Technology Applied in Mobile Communications
  • Intelligent Network Slicing Management and Control for 6G Mobile Networks
  • Applications and Implementations of 6G Internet of Things
  • Cloud/edge Computing and Big Data System with 6G

جهت دانلود کتاب 6G Wireless Communications and Mobile Networking می‌توانید پس از پرداخت، دریافت کنید.

فرمت کتاب

PDF

ویرایش

First

ISBN

9781681087986

تعداد صفحات

268

انتشارات

سال انتشار

حجم

6.56 مگابایت

نویسنده

, ,

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب 6G Wireless Communications and Mobile Networking”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید کتاب 6G Wireless Communications and Mobile Networking:

۲۳,۰۰۰ تومان

  • نسخه کتاب فعلی به زبان لاتین می‌باشد.
  • کتاب به صورت فایل می‌باشد و پس از خرید بلافاصله در دسترس شما قرار می‌گیرد.
  • در صورت هرگونه سؤال با ایمیل و یا شماره پشتیبانی سایت در تماس باشید.
دسته‌بندی کتاب‌ها:
سبد خرید
پیمایش به بالا