کتاب Lean DevOps

  • کتاب Lean DevOps
  • فصل 5 کتاب Lean DevOps
  • فصل 10 کتاب Lean DevOps
  • فصل 15 کتاب Lean DevOps
کتاب Lean DevOps

خرید کتاب Lean DevOps:

۲۴,۰۰۰ تومان

  • نسخه کتاب فعلی به زبان لاتین می‌باشد.
  • کتاب به صورت فایل می‌باشد و پس از خرید بلافاصله در دسترس شما قرار می‌گیرد.
  • در صورت هرگونه سؤال با ایمیل و یا شماره پشتیبانی سایت در تماس باشید.

کتاب Lean DevOps (دوآپس ناب: راهنمای عملی برای تحویل خدمات بر اساس تقاضا) یک راهنمای عملی، جامع و کامل برای DevOps است. این کتاب در 15 فصل به طور کامل در مورد DevOps و ابزارهای آن بحث و بررسی خواهد کرد.

در ادامه مقدمه‌ای از کتاب Lean DevOps را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.

مقدمه‌ای بر کتاب Lean DevOps:

ارائه خدمات بر اساس تقاضا به خوبی هرگز آسان نیست. موفقیت شما منوط به داشتن توانایی و ظرفیت برای ارائه آنچه مشتری شما نیاز دارد در حالی که این کار را با سرعت بالا با ثبات، قابلیت اطمینان، امنیت، حفظ حریم خصوصی و مقرون به صرفه‌ای که آن‌ها انتظار دارند، انجام می‌دهد. این به همان اندازه درست است که آیا شما یک سرویس فناوری اطلاعات ارائه می‌دهید یا یک پیک سنتی یا خدمات برقی.

با این حال، بر خلاف خدمات سنتی‌تر، ارائه‌دهندگان خدمات فناوری اطلاعات کمتر از نظر اندازه سازمانی یا مکان فیزیکی محدود می‌شوند. با بسیاری از ابزارهای قابل استقرار سریع و قابلیت‌های ابری موجود، حتی کوچک‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات فناوری اطلاعات اکنون می‌توانند فوراً مقیاس شوند تا تقریباً هر نیاز بازار شناسایی شده در سطح جهانی را برطرف کنند.

جایی که ارائه‌دهندگان خدمات فناوری اطلاعات با مشکل مواجه می‌شوند، ارائه خدماتی است که به طور قابل پیش بینی و قابل اعتماد مطابق با انتظارات مشتری است. این البته مهم است. هیچ کس خواهان ناامیدی و ناامیدی از خدماتی نیست که از آنچه لازم است کم است. چیزی که این موضوع را به ویژه ناامیدکننده می‌کند این است که چنین کمبودهایی به دلیل درک نادرست نیاز بازار یا عملکردی که مشتریان به دنبال آن هستند ایجاد نمی‌شود.

در هر صورت، فناوری اطلاعات مملو از ابزارها و تکنیک‌هایی است که به کسب و کارها اجازه می‌دهد ایده‌ها را به سرعت تجزیه و تحلیل و اعتبار سنجی کنند. در عوض، مشکلات ناشی از شکاف‌های آگاهی ناشی از نحوه ارائه و مدیریت خدمات توسط سازمان‌ها است.

با افزایش پیچیدگی مجموعه خدمات فناوری اطلاعات، تعیین اینکه چه رسد به اطمینان از اینکه پویایی بین اجزای خدمات و اکوسیستم تحویل با آنچه مشتری انتظار دارد مطابقت دارد، بسیار دشوارتر می‌شود. تیم‌های تحویل به‌جای اتخاذ تدابیری برای بهبود آگاهی و درک خود از این پویایی‌ها، بر عوامل دیگری مانند ارائه سریع‌تر، استفاده از جدیدترین فناوری‌های ابری و رویکردهای معماری، یا اتخاذ فرآیند یا روش‌شناسی بیشتر تمرکز کرده‌اند. متأسفانه، در این فرآیند، تیم‌های تحویل ناخودآگاه قطع‌های بیشتری ایجاد می‌کنند که جریان اطلاعات و زمینه لازم برای درک آن پویایی‌ها را تکه تکه می‌کند.

از آنجایی که شکاف حاصل بین آنچه که تیم‌های تحویل معتقدند ارائه می‌کنند و آنچه که در واقع ارائه می‌شود افزایش می‌یابد، توانایی تیم برای حفظ زمینه کافی برای تصمیم‌گیری مؤثر به طور پیوسته کاهش می‌یابد. حتی زمانی که قطع ارتباط پیدا می‌شود، سازمان‌ها اغلب فرآیندهای بیشتری را دوچندان می‌کنند و ابزارهای نادرست را درک می‌کنند که کمک چندانی به پر کردن شکاف‌ها نمی‌کنند. این یک حلقه باطل ایجاد می‌کند که با دور شدن تیم از توانایی ارائه برای برآورده کردن انتظارات مشتری، ناامیدی بیشتری ایجاد می‌کند.

آموزش نحوه دیدن

اجتناب‌ناپذیر نیست که تیم‌های تحویل در چنین مارپیچ ناکارآمدی قرار بگیرند. برای شکستن این چرخه، ابتدا باید راه‌های زیادی را که می‌توانید آگاهی موقعیتی خود را از دست بدهید، از عادات بد عمیقاً ریشه‌دار که جریان اطلاعات را تکه‌تکه می‌کنند تا سوگیری‌ها و ادراکاتی که درک شما را از یک موقعیت و آنچه مهم است مخدوش می‌کنند، درک کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید اقداماتی را برای مقابله با این تمایلات و بهبود آگاهی موقعیتی همه آغاز کنید.

تشدید آگاهی موقعیتی شما مانند به دست آوردن یک حس جدید یا ابرقدرت است که هرگز نمی‌دانستید دارید. من دوست دارم به آن به عنوان یادگیری نحوه دیدن فکر کنم.

هدف اصلی کتاب Lean DevOps کمک به شما در آن سفر است تا شما و سازمانتان بتوانید شکاف آگاهی را بپوشانید و خدماتی را ارائه دهید که مشتریان شما می‌توانند برای رسیدن به نتایج هدف خود از آن‌ها استفاده کنند.

کتاب Lean DevOps در درجه اول برای دو مخاطب تهیه شده است. اولین مورد شامل مشارکت کنندگان فردی است، مانند توسعه دهندگان نرم افزار و کارکنان عملیات فناوری اطلاعات، که در سنگر ارائه خدمات هستند. دیگر مخاطبان کلیدی شامل مدیران و رهبرانی هستند که مسئولیت ایجاد و هدایت آن تیم‌های تحویل را بر عهده دارند.

برای مشارکت کنندگان فردی، سفر با نگاه کردن به خود فرآیند تحویل آغاز می‌شود. اولین قدم این است که چگونه هدف کاری را که انجام می‌دهید تعیین می‌کنید. آیا می‌توان از آن برای بررسی میزان همسویی آنچه که ارائه می‌شود با نتایج هدف مشتری استفاده کرد، یا اینکه معیارها بیشتر بر خروجی متمرکز هستند، مانند تعداد ویژگی‌ها یا زمان به‌روزرسانی خدمات؟ سپس راه‌هایی وجود دارد که شما به دست می‌آورید، درک می‌کنید، یاد می‌گیرید و توانایی خود را برای ارائه بهبود می‌بخشید. تعدادی از تصورات نادرست وجود دارد که نقص‌هایی را به تصمیم‌گیری ما و در نهایت اثربخشی اقدامات ما تزریق می‌کند.

برای شکستن این چرخه، در کتاب Lean DevOps تکنیک‌های مختلفی را پیدا خواهید کرد که به شما کمک می‌کند آگاهی موقعیتی و کیفیت جریان اطلاعات در سراسر سازمان خود را اندازه‌گیری و بهبود بخشید تا بتوانید تصمیمات تحویل بهتری بگیرید که خدمات شما را به سمت ملاقات با مشتری نزدیک تر کند. نتایج هدف در طول مسیر، بسیاری از بهانه‌هایی که افراد برای تغییر نکردن رفتار و روش کار خود می‌آورند، از مدیریت کار گرفته تا رویه‌های حاکمیتی، از بین خواهند رفت تا شما و تیم بتوانید به پیشرفت خود ادامه دهید.

در اینجا، مدیران و رهبری تحویل، استراتژی‌هایی را برای کمک به تیم‌های تحویل پیدا می‌کنند تا شکاف‌های آگاهی و ناهماهنگی‌هایی را که مانع از تحویل مؤثر می‌شوند، شناسایی و حذف کنند. این کار با شناسایی مشکلات مختلفی که از بسیاری از سبک‌های مدیریت، تکنیک‌های مدیریت نیازمندی‌ها، فرآیندها، سبک‌های ارتباطی و ساختارهای انگیزشی ناشی می‌شوند که به طور سنتی برای هدایت و کنترل افراد متکی بوده‌اند، آغاز می‌شود.

این‌ها منجر به تصمیم‌گیری ضعیف، تعارض، کاهش یادگیری و بهبود و در نهایت عدم ارائه به روشی می‌شود که انتظارات مشتری را برآورده کند. همچنین در مورد قدرت فرماندهی ماموریت و همچنین راه‌هایی برای برقراری ارتباط، الهام بخشیدن و حمایت از اعضای تیم خود برای ارائه مؤثر به چشم‌انداز سازمان و نتایجی که مشتریان تلاش می‌کنند به دست آورند، خواهید آموخت.

کسانی که به طور منظم در یکی از دو مخاطبی که شرح داده شد نمی‌گنجند، احتمالاً در این صفحات ارزش پیدا می‌کنند. برای مثال، ممکن است تصورات نادرست خود در مورد ارائه خدمات را کشف و تصحیح کنید. این می‌تواند به شما در درک بهتر و تعامل موثرتر با تیم‌های ارائه خدمات کمک کند.

تفکر و تکنیک‌های موجود در کتاب Lean DevOps بخشی از رویکرد بزرگتر تحویل نتیجه Mobius است که می‌توانید آن را در https://mobiusloop.com بیابید. Mobius توسط جامعه‌ای توسعه داده شده است که از قدرت نوآوری و ارائه برتری برای دستیابی مؤثرتر به نتایج مهم استفاده می‌کند.

نحوه استفاده از کتاب Lean DevOps

کتاب Lean DevOps را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد. بخش اول پویایی‌های کلیدی را که زیربنای چالش ارائه خدمات است معرفی می‌کند. این صحنه را ایجاد می‌کند که چگونه کسانی از ما در ارائه خدمات فناوری اطلاعات در معرض خطر تمرکز بیش از حد بر حذف اصطکاک تحویل یا کاهش خطر تحویل درک شده هستیم، که اغلب به قیمت حفظ آگاهی موقعیتی و اطمینان از اینکه تیم‌ها توانایی یادگیری و بهبود را دارند.

درک این پویایی‌ها برای هر سازمان ارائه‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات، و به‌ویژه برای کسانی که می‌خواهند وعده DevOps را دنبال کنند، مهم است. نادیده گرفتن آن‌ها و از دست دادن اثرات آن‌ها چیزی است که باعث می‌شود بسیاری از کسانی که رویکردهای DevOps و تحویل چابک را دنبال می‌کنند از همان ابتدا به وعده خود عمل نکنند. این عدم آگاهی و قدردانی از روشی که آن‌ها می‌توانند نحوه درک ما از اکوسیستم تحویل را تحریف کنند، همان جایی است که بسیاری از رویکردهای ابزار اتوماسیون و هوش مصنوعی/یادگیری ماشینی (AI/ML) اغلب با شکست مواجه می‌شوند.

بخش دوم کتاب Lean DevOps به هر یک از عناصر کلیدی و نقش آن‌ها در ارائه خدمات می‌پردازد. اهمیت آن‌ها، نحوه استفاده نادرست از آن‌ها و پیامدهای ارائه خدمات و تیم را بررسی می‌کند. من شخصاً احساس می‌کنم که این مهم‌ترین بخش کتاب Lean DevOps است، و آن چیزی است که اغلب از بسیاری از راهنماهای بیرونی گم شده است.

بخش سوم و آخر کتاب Lean DevOps یک راهنمای عملی است که به شما کمک می‌کند اثربخشی ارائه خدمات خود را بهبود بخشد. این شامل راه‌هایی برای تعیین بلوغ تیم شما است تا اطمینان حاصل شود که عناصر کلیدی را برای ارائه به طور مداوم و مؤثر در اختیار دارید. همچنین تعدادی پیشنهاد برای نحوه سازماندهی و مدیریت جریان کار، ساخت و استقرار راه‌حل‌های ابزار دقیق و اتوماسیون، و برخورد با حاکمیت مرتبط با کنترل‌های داخلی و موارد مورد نیاز برای برآورده کردن الزامات قانونی و نظارتی دارد.

سفر خود من

کتاب Lean DevOps از سفر خود من که در سنگرها کار می‌کردم به‌عنوان یک مشارکت‌کننده فردی و بعداً یک رهبر فنی برای ایجاد خدمات عالی فناوری اطلاعات و بهبود اثربخشی تیم‌هایی که آن‌ها را ارائه می‌کنند، نشأت می‌گیرد. من از تجربه دست اول می‌دانم که هر اکوسیستمی چالش‌های متفاوتی دارد، و چیزهایی که از اشتباهات خود در این مسیر آموخته‌ام، مرا در سطحی بالاتر و عملی نگه داشته است.

بیش از هر چیز، من می‌خواهم کتاب Lean DevOps برای مدت طولانی یک مکمل مفید برای قفسه کتاب شما باشد. به همین دلیل است که تمرکز این کتاب این است که به شما کمک کند شرایط خود را بهتر درک کنید تا شما و سازمانتان بتوانید کارآمدتر ارائه دهید، نه اینکه در مورد فرآیند یا مجموعه ای از فناوری خاص صحبت کنیم که به سرعت توسط مد بزرگ بعدی جایگزین می‌شود.

من در طول زندگی حرفه‌ای‌ام از این برکت برخوردار بوده‌ام که در کنار تعدادی از افراد بسیار باهوش‌تر از خودم کار کرده‌ام که در اوایل کارم مرا با مفاهیم و شیوه‌های کار انقلابی آشنا کردند. برخی در کنار «مافیای جنگنده» جان بوید کار کرده بودند.

برخی دیگر از کهنه سربازان آموزش در داخل صنعت (TWI) بودند، یا باید مدت‌ها قبل از وجود مفاهیمی مانند محاسبات ابری یا تحویل مداوم، راه‌هایی برای ارائه خدمات بسیار قابل اعتماد ارائه می‌کردند. فقط بعداً متوجه شدم که آنچه در طول مسیر یاد گرفتم همان چیزی است که به من امکان داد تا به سرعت از سر و صدای اکوسیستم تحویل برای کمک به تیم‌ها برای غلبه بر مشکلات به ظاهر لاینحل غلبه کنم. گاهی اوقات مانند یک ابرقدرت احساس می‌شود، امیدوارم بتوانم آن را به اشتراک بگذارم تا به شما کمک کنم تا درد زایمان و ناامیدی خود را کاهش دهید تا موفقیتی تضمین شود.

سرفصل‌های کتاب Lean DevOps:

  • Cover Page
  • About This eBook
  • Half title Page
  • Title Page
  • Copyright Page
  • Dedication Page
  • Contents
  • Foreword
  • Figure Credits
  • Acknowledgments
  • About the Author
  • Introduction
  • Chapter 1. The Problem with IT Service Delivery
  • Chapter 2. How We Make Decisions
  • Chapter 3. Mission Command
  • Chapter 4. Friction
  • Chapter 5. Risk
  • Chapter 6. Situational Awareness
  • Chapter 7. Learning
  • Chapter 8. Embarking on the DevOps Journey
  • Chapter 9. Service Delivery Maturity and the Service Engineering Lead
  • Chapter 10. Automation
  • Chapter 11. Instrumentation and Observability
  • Chapter 12. Workflow
  • Chapter 13. Queue Master
  • Chapter 14. Cycles and Sync Points
  • Chapter 15. Governance
  • Appendix
  • Index

جهت دانلود کتاب Lean DevOps می‌توانید پس از پرداخت، دریافت کنید.

فرمت کتاب

PDF

ویرایش

First

ISBN

978-0-13-384750-5

تعداد صفحات

567

انتشارات

سال انتشار

حجم

13.29 مگابایت

نویسنده

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “کتاب Lean DevOps”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید کتاب Lean DevOps:

۲۴,۰۰۰ تومان

  • نسخه کتاب فعلی به زبان لاتین می‌باشد.
  • کتاب به صورت فایل می‌باشد و پس از خرید بلافاصله در دسترس شما قرار می‌گیرد.
  • در صورت هرگونه سؤال با ایمیل و یا شماره پشتیبانی سایت در تماس باشید.
دسته‌یندی کتاب‌ها:
سبد خرید
به بالا بروید