کتاب Real-Time Animation with Adobe Character Animator (انیمیشن بلادرنگ با Adobe Character Animator، با وبکم، میکروفون و اقدامات سفارشی، شخصیتها را در بلادرنگ متحرک کنید) یک منبع خلاصه و کامل برای یادگیری نرمافزار Adobe Character Animator است که در 13 فصل به صورت عملی و آسان این نرمافزار قدرتمند را آموزش میدهد.
در ادامه مقدمهای از کتاب Real-Time Animation with Adobe Character Animator را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.
مقدمهای بر کتاب Real-Time Animation with Adobe Character Animator:
Adobe Character Animator یک نرمافزار انیمیشن دوبعدی است که هدف آن افراد غیرانیمیشن است که به دنبال راهی سرگرمکننده برای ایجاد ارائهها یا ویدیوهای سرگرمی و تجاری هستند. Character Animator متکی به تعامل زنده کاربر با استفاده از وب کم، میکروفون، صفحه کلید و ماوس برای کنترل عروسکها یا کاراکترها روی صفحه است.
این کتاب با گرفتن یک شخصیت طراحی شده و تقلب درست آن را با دنیای شخصیت انیماتور آشنا میکند. ما ساختار لایه مناسب را برای PSD های کاراکتر خود و مواردی که هنگام وارد کردن و ریگ کردن در Character Animator باید به آن توجه کنیم را نشان خواهیم داد.
از آنجا، یاد خواهید گرفت که چگونه کاراکترها را از طریق فیزیک و رفتارها، که اقدامات خودکار یا مبتنی بر زمینه حساس هستند که به راحتی در Character Animator قابل تغییر هستند، تقویت کنید. تریگرها و مجموعههای مبادله امکان انیمیشنهای مبتنی بر توالی تصویر را میدهند. کار با انیمیشنهای از پیش تعیین شده، همگامسازی لب و حرکات سر باعث پویاتر شدن ریگ میشود.
در نهایت با این همه دانش، صحنه پیچیده تری را با استفاده از دو شخصیت و عناصر پس زمینه خواهیم ساخت. ما کار خود را قبل از انتشار در Media Encoder برای بررسی نهایی به After Effects و Premiere میآوریم.
تا زمانی که انیمیشن سازی را با ما به پایان رساندید، میتوانید این دانش را به دست آورید و شروع به ساخت محصولات انیمیشنی خود کنید. چه بخواهید از طریق یک برنامه استریم یک کمدی کمدی، ارائه تجاری یا حضور در کارتون بسازید، این کتاب اینجاست تا شما را در مسیر درست راهنمایی کند.
کتاب Real-Time Animation with Adobe Character Animator برای چه کسی است؟
این کتاب برای مبتدیانی است که به دنبال راه اندازی و انیمیشن شخصیتهای کارتونی با استفاده از وب کم و میکروفون هستند. سپس این میتواند مبنایی برای ساخت محصولات کاملاً ویرایش شده یا پخش جریانی بر روی پلتفرمهای مختلف باشد. این کتاب همچنین برای انیماتورهایی مفید است که به دنبال یادگیری رویکرد غیر سنتی Character Animator به انیمیشن هستند.
آنچه کتاب Real-Time Animation with Adobe Character Animator پوشش میدهد:
فصل 1، آنچه باید قبل از ریگ کردن و متحرک سازی بدانید، سیستم مورد نیاز برای Character Animator، محل دانلود برنامه و نحوه بازی با فایلهای نمونه را به شما میآموزد تا ویژگیهای اساسی نرم افزار را احساس کنید.
فصل 2 کتاب Real-Time Animation with Adobe Character Animator، مقایسه Adobe Character Animator با سایر برنامههای انیمیشن، به تواناییهای منحصربهفرد Character Animator میپردازد، که امکان خلق آثار فوقالعاده را فراهم میکند، اگرچه برنامههای کاربردی دیگری نیز وجود دارند که نقاط قوت خود را دارند. در اینجا، ما به برخی از این برنامههای انیمیشن میپردازیم و همچنین پیوندی که این برنامهها میتوانند با گردش کار Character Animator داشته باشند را توضیح میدهیم.
فصل 3 کتاب Real-Time Animation with Adobe Character Animator، آماده سازی یک کاراکتر در فتوشاپ، به گرفتن یک کاراکتر تکمیل شده و سازماندهی مجدد لایهها در فتوشاپ میپردازد تا از یک فرآیند روان هنگام ریگ کردن و متحرک سازی اطمینان حاصل کند. در حالی که Character Animator استفاده از هر سبک هنری را ممکن میسازد، مهم است که ساختار لایهای مناسب و استقلال شخصیتهای خود را درک کنید. همچنین درباره برچسبگذاری مناسب برای کمک به Character Animator برای برچسبگذاری مناسب قسمتهای بدن یاد خواهیم گرفت.
فصل 4 کتاب Real-Time Animation with Adobe Character Animator، وارد کردن و برچسب گذاری شخصیت شما، برچسب گذاری را بررسی میکند، که فرآیندی است که در آن لایهها و نقاط را شناسایی میکنیم تا Character Animator بداند که با آنها چه کاری انجام دهد. برخی از کارهایی که در فصل قبل انجام دادیم در اینجا به ما کمک میکند، زیرا Character Animator به طور خودکار برخی از لایهها را برچسبگذاری میکند، اما در اینجا به نحوه تگ کردن هر لایه میپردازیم تا اطمینان حاصل کنیم که هیچ دارایی پشت سر گذاشته نمیشود.
در فصل پنجم کتاب Real-Time Animation with Adobe Character Animator، ایجاد دستهها و رفتارهای کنترل، دستههای کنترلی که نقاطی از شخصیتی هستند که برای تعاملات مختلف تنظیم میکنیم و میتوانند به رفتارهایی برای ایجاد افکتهای مختلف مجهز شوند، بررسی میشود. این شامل کشیدن اندامها، اضافه کردن اصلاحات خم، و کار با گروههای مستقل برای تقلب پیشرفته است. این فصل در مورد تقویت و اصلاح کنترلهای ریگ شخصیت شما است.
فصل 6 کتاب Real-Time Animation with Adobe Character Animator، فیزیک، رفتارها و مشها، پس از قرار دادن یک دکل قابل اجرا در محل، بیشتر به نقاط قوت Character Animator میپردازد. ما میتوانیم یک دکل را راهاندازی کنیم تا نه تنها با جنبش یا موجودیتهای دیگر تعامل داشته باشد، بلکه رفتارهای خاص لایه و جهانی را نیز برای تعامل بیشتر و واقعگرایی اضافه کند. ما همچنین به مشها و اینکه چگونه میتوانند به تغییر بیشتر دکل کمک کنند نگاه خواهیم کرد.
فصل 7 کتاب Real-Time Animation with Adobe Character Animator، تخصیص دهانهها و پایهها با ستهای ماشه و تعویض، تریگرها و مجموعههای تعویض را معرفی میکند. همانطور که به توسعه شخصیتها و ساختن صحنهها ادامه میدهید، ممکن است متوجه شوید که به انعطافپذیری بیشتری در دستگاههای خود نیاز دارید. ماشهها و مجموعههای مبادله به شما امکان میدهند اشیایی را که ممکن است نامرئی باشند، فراخوانی کنید، در حین پرواز وسایل را تعویض کنید، یا حتی یک سری موقعیتهای دهانی ایجاد کنید که با هر وسیلهای کنترل میشوند. این فصل به نحوه تنظیم اینها و مواردی که باید به آنها توجه کرد میپردازد.
فصل 8 کتاب Real-Time Animation with Adobe Character Animator، پالایش لایهها و کاوش ویژگیهای دکل اختیاری، ویژگیهای دیگری را پوشش میدهد که میتوانیم پس از آماده شدن دکل ما برای قرار دادن در یک صحنه متحرک، از آنها استفاده کنیم. برخی از اینها انتخابهای سبک هستند، در حالی که برخی دیگر میتوانند هر دکلی را که استفاده میکنید بهبود بخشند. پلکها، تنفس و چرخش سر در این فصل پوشش داده شده است.
فصل 9، کار با اقدامات از پیش تعیین شده، اقدامات از پیش تعیین شده را بررسی میکند. در حالی که میتوانید تمام انیمیشنهای کاراکتر خود را از ابتدا بسازید، اقدامات از پیش تعیین شده برای کمک به حرکت شخصیت خود در آن گنجانده شده است. چرخههای پیاده روی، انیمیشنهای در حال اجرا و موارد دیگر را میتوان به راحتی با یک کلیک یک دکمه اضافه کرد. ما در مورد این و همچنین ترکیب اقدامات هنگام انیمیشن در جدول زمانی یاد خواهیم گرفت.
فصل 10 کتاب Real-Time Animation with Adobe Character Animator، متحرکسازی یک سکانس ساده، به متحرک سازی یک سکانس میپردازد. ما شخصیت خود را در یک صحنه وارد میکنیم، آنها را به اطراف منتقل میکنیم و با شخصیت دوم تعامل میکنیم. ما لحظات و اقدامات کلیدی را برای وصل شدن به صحنه تعیین خواهیم کرد. ما دیالوگ را با استفاده از دوربین و میکروفون خود ضبط میکنیم و همچنین از ویژگی همگام سازی لبههای صوتی خارجی استفاده میکنیم. این ما را برای ویرایش و صیقل دادن دنباله در فصل 11 آماده میکند.
فصل 11، تنظیم مجدد، صیقل دادن، و تقویت توالی ما، شامل گرفتن انیمیشنها و صداهای ذکر شده در فصل قبل میشود و از جدول زمانی برای ایجاد یک روایت منسجم استفاده میکند. این زمان همچنین زمانی خواهد بود که قبل از ارسال آن به After Effects و Premiere برای خروجی، هر گونه شکوفا یا محتوای اضافی را به صحنه اضافه کنید.
فصل 12 کتاب Real-Time Animation with Adobe Character Animator، خروجی، ویرایش، و به اشتراکگذاری دنباله انیماتور کاراکتر شما، مرحله بعدی را بعد از اینکه یک دنباله کامل را در انیماتور کاراکتر متحرک کردید، بررسی میکند. میتوانید دنباله را بهصورتی خروجی دهید که آن را با دوستان یا در رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارید، یا میتوانید آن را به After Effects یا Premiere برای افزودن جلوهها یا ویرایشهایی برای کمک به جریان انتقال دهید. ما میتوانیم از Character Animator برای بسیاری از پروژهها استفاده کنیم، بنابراین سعی میکنیم تا جایی که ممکن است منطقاً زمین را پوشش دهیم.
فصل 13 کتاب Real-Time Animation with Adobe Character Animator، ابزارها و ویژگیهای اضافی انیماتور کاراکتر، به ویژگیهای اضافی انیماتور کاراکتر میپردازد. در حالی که ما بسیاری از موارد ارائه شده را پوشش داده ایم، هنوز ویژگیهای بیشتری برای کشف وجود دارد. در زمان نگارش، برخی از این ویژگیها در جریان کار برنامهریزیشده کار نمیکردند. Character Animator حتی برخی از ویژگیها را در حین نگارش کتاب معرفی کرد که نمونهای عالی از نحوه پشتیبانی Adobe از محصولات خود است. بنابراین، ما میخواهیم این ویژگیها را برجسته کنیم، زیرا میتوانند انیمیشنهای شما را بهبود ببخشند، در زمان صرفهجویی کنند یا حتی به شما در اجرای زنده در انواع پلتفرمهای استریم کمک کنند.
سرفصلهای کتاب Real-Time Animation with Adobe Character Animator:
- Cover
- Title Page
- Copyright and Credits
- Dedicated
- Contributors
- Table of Contents
- Preface
- Part 1: Preparing Character Art for Rigging
- Chapter 1: What You Need to Know Before Rigging and Animating
- Chapter 2: Comparing Adobe Character Animator to Other Animation Apps
- Chapter 3: Preparing a Character Rig in Photoshop
- Part 2: Rigging Character Art for Animation
- Chapter 4: Importing and Tagging Your Character
- Chapter 5: Creating Control Handles and Behaviors
- Chapter 6: Physics, Behaviors, and Meshes
- Chapter 7: Assigning Mouths and Props with Triggers and Swap Sets
- Chapter 8: Refining Layers and Exploring Optional Rig Features
- Part 3: Animating and Refining Your Scene
- Chapter 9: Working with Preset Actions
- Chapter 10: Animating a Simple Sequence
- Chapter 11: Rearranging, Polishing, and Enhancing Our Sequence
- Chapter 12: Exporting, Editing, and Sharing Your Character Animator Sequence
- Chapter 13: Additional Character Animator Tools and Features
- Index
- Other Books You May Enjoy
جهت دانلود کتاب Real-Time Animation with Adobe Character Animator میتوانید پس از پرداخت، دریافت کنید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.