کتاب Flutter Cookbook (کتاب آشپزی Flutter: بیش از 100 دستور العمل گامبهگام برای ساختن برنامههای چند پلتفرمی و حرفه ای با Flutter 3.10.x و Dart 3.x، نسخه دوم) با پشتبیانی از آخرین نسخههای فلاتر و دارت، یک راهنمای کامل برای آموزش برنامهنویسی گوشیهای هوشمند است که در 16 فصل از مطالب مقدماتی تا نکات حرفهای را به شما آموزش میدهد.
در ادامه مقدمهای از کتاب Flutter Cookbook را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.
مقدمهای بر کتاب Flutter Cookbook:
این دستور العملها مهمترین ویژگیهای Flutter را پوشش میدهند که به شما امکان میدهد برنامههای دنیای واقعی را توسعه دهید. در هر دستور غذا، با برخی از ابزارهایی که فلاتر را بسیار موفق میکنند آشنا میشوید و بلافاصله از آنها استفاده میکنید: ابزارکها، مدیریت وضعیت، برنامهنویسی ناهمزمان، اتصال به سرویسهای وب، دادههای ماندگار، ایجاد انیمیشن، استفاده از Firebase و یادگیری ماشین، و توسعه برنامههای واکنشگرا. که روی سکوهای مختلف از جمله دسکتاپ و وب کار میکنند.
Flutter یک جعبه ابزار متن باز و مناسب برای توسعه دهندگان است که توسط Google ایجاد شده است و میتوانید از آن برای ایجاد برنامههای کاربردی برای دستگاههای تلفن همراه Android و iOS، وب و دسکتاپ استفاده کنید.
16 فصل در کتاب Flutter Cookbook وجود دارد که میتوانید آنها را به طور مستقل از یکدیگر بخوانید: هر فصل حاوی دستور العملهایی است که یک ویژگی فلاتر را برجسته میکند و از آنها استفاده میکند. اگر از مفاهیم اطمینان دارید، میتوانید جریان کتاب را دنبال کنید یا به هر فصلی بروید.
فلاتر از دارت به عنوان یک زبان برنامهنویسی استفاده میکند. فصل 3، دارت: زبانی که از قبل میدانید، مقدمهای بر دارت، نحو و الگوهای آن است و دانش لازم را به شما میدهد تا هنگام استفاده از دارت در فلوتر، سازنده باشید.
در فصلهای بعدی کتاب Flutter Cookbook، دستور العملهایی را خواهید دید که فراتر از نمونههای اولیه هستند. شما قادر خواهید بود با کد بازی کنید و تجربه عملی در استفاده از ابزارهای پایه، متوسط و پیشرفته فلاتر کسب کنید.
کتاب Flutter Cookbook برای چه کسی است:
این کتاب برای توسعهدهندگانی است که با یک زبان برنامهنویسی شیگرا آشنا هستند. اگر مفاهیمی مانند متغیرها، توابع، کلاسها و اشیاء را درک میکنید، این کتاب برای شما مناسب است.
دانش قبلی دارت لازم نیست زیرا در فصل 3، دارت: زبانی که قبلاً میدانید معرفی شده است.
اگر از قبل زبانهایی مانند جاوا، سیشارپ، سوئیفت، کاتلین و جاوا اسکریپت را میدانید و استفاده میکنید، یادگیری Dart به طرز شگفتانگیزی آسان است.
آنچه کتاب Flutter Cookbook پوشش میدهد:
فصل 1، شروع به کار با فلاتر، به شما کمک میکند تا محیط توسعه خود را تنظیم کنید.
فصل 2، ایجاد اولین برنامه Flutter شما، نحوه ایجاد اولین برنامه خود را نشان میدهد و بررسی کنید که محیط توسعه شما همانطور که انتظار میرود کار کند.
فصل 3، دارت: زبانی که از قبل میدانید، دارت، نحو و الگوهای آن را معرفی میکند.
فصل 4، مقدمه ای بر ابزارکها، نحوه ساخت رابط کاربری ساده با فلاتر را نشان میدهد.
فصل 5، تسلط بر چیدمان و رام کردن درخت ویجت، نحوه ساخت صفحات پیچیدهتر از چندین ویجت را نشان میدهد.
فصل 6، افزودن تعامل و پیمایش به برنامه شما، شامل چندین دستور العمل است که تعامل با برنامههای شما را اضافه میکند، از جمله تعامل با دکمهها، خواندن متن از یک TextField، تغییر صفحه نمایش، و نمایش هشدارها.
فصل 7، مدیریت پایه ایالت، مفهوم State را در Flutter معرفی میکند: به جای داشتن صفحههایی که فقط ویجتها را نشان میدهند، یاد میگیرید که چگونه صفحههایی بسازید که میتوانند دادهها را نگهداری و مدیریت کنند.
فصل 8، آینده اکنون است: مقدمه ای بر برنامهنویسی ناهمزمان، شامل چندین مثال از یکی از مفیدترین و جالب ترین ویژگی های زبان های برنامهنویسی است: مفهوم اجرای ناهمزمان وظایف.
فصل 9، پایداری داده و برقراری ارتباط با اینترنت، ابزارهایی را برای اتصال به سرویسهای وب و ماندگاری دادهها در دستگاه خود در اختیار شما قرار میدهد.
فصل 10 کتاب Flutter Cookbook، مدیریت پیشرفته حالت با استریمها، نحوه برخورد با Stream ها را نشان میدهد که مسلما بهترین ابزار برای ایجاد برنامههای واکنشی هستند.
فصل 11، استفاده از بستههای فلاتر، نحوه انتخاب، استفاده، ساخت و انتشار بستههای فلاتر را توضیح میدهد.
فصل 12، افزودن انیمیشنها به برنامه شما، ابزارهایی را در اختیار شما قرار میدهد که برای ساخت انیمیشنهای جذاب در برنامههای خود نیاز دارید.
فصل 13، با استفاده از Firebase، نشان میدهد که چگونه میتوان از یک باطن قدرتمند بدون هیچ کدی استفاده کرد.
فصل 14، Firebase Machine Learning، نحوه افزودن ویژگیهای یادگیری ماشین را با استفاده از Firebase به برنامههای خود نشان میدهد.
فصل 15، Flutter Web and Desktop، به شما نشان میدهد که چگونه از همان پایه کد برای ساختن برنامهها برای وب و دسکتاپ استفاده کنید.
فصل 16، توزیع برنامه تلفن همراه، مراحل مورد نیاز برای انتشار یک برنامه در فروشگاههای اصلی تلفن همراه: Google Play Store و Apple App Store را تشریح میکند.
سرفصلهای کتاب Flutter Cookbook:
- Preface
- Chapter 1: Getting Started with Flutter
- Chapter 2: Creating Your First Flutter App
- Chapter 3: Dart: A Language You Already Know
- Chapter 4: Introduction to Widget
- Chapter 5: Mastering Layout and Taming the Widget Tree
- Chapter 6: Adding Interactivity and Navigation to Your App
- Chapter 7: Basic State Management
- Chapter 8: The Future is Now: Introduction to Asynchronous Programming
- Chapter 9: Data Persistence and Communicating with the Internet
- Chapter 10: Advanced State Management with Streams
- Chapter 11: Using Flutter Packages
- Chapter 12: Adding Animations to Your App
- Chapter 13: Using Firebase
- Chapter 14: Firebase Machine Learning
- Chapter 15: Flutter Web and Desktop
- Chapter 16: Distributing Your Mobile App
- Other Books You May Enjoy
- Index
جهت دانلود کتاب Flutter Cookbook میتوانید پس از پرداخت، دریافت کنید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.