کتاب Design for Developers (طراحی برای توسعهدهندگان) مفاهیم به روز طراحی را برای به کارگیری در ایجاد صفحات وب شرح میدهد.
در ادامه مقدمهای از کتاب Design for Developers را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.
مقدمهای بر کتاب Design for Developers:
من مدتها قبل از اینکه به دانشگاه بروم طراحی برای وب را شروع کردم. من عشق سفارشی کردن چیزهایی مانند Myspace و LiveJournal را کشف کردم و شروع به کشف نحوه استفاده از فتوشاپ و ویرایش صفحات وب خود با CSS کردم.
در نوجوانی این یک سرگرمی بود و تا سال آخر دبیرستان طراحی گرافیک را به عنوان یک مسیر شغلی در نظر نمیگرفتم. من واقعاً میخواستم وارد طراحی مد شوم، اما نمونه کارهایم بیشتر برای طراحی گرافیک مناسب بود.
در دانشگاه، من وارد برنامه طراحی با تخصص به نام “طراحی رسانههای جدید” شدم که وب، تعامل، ویدئو و جلوههای ویژه را پوشش میداد.
در حالی که به یاد میآورم که اصول اولیه HTML و CSS را یاد گرفتهام، ابزار اصلی که زمان زیادی را در آن صرف کردهام Adobe Flash و زبان ActionScript 3.0 بود. فارغ التحصیلی من در سال 2010 چقدر زمان بندی شده بود، درست قبل از اینکه فلش به عنوان یک رسانه برای وب بمیرد.
دو شغل اول طراحی من قبل از اینکه به سمت نقشی برسم که کاتالیزور غواصی در توسعه frontend بود، دورههای کوتاهی بود. من تحقیقات تجربه کاربر، طراحی تجربه کاربر، طراحی بصری، و توسعه frontend را انجام دادم و با یک توسعهدهنده برای عملکرد پیچیده تر Backend و جاوا اسکریپت کار کردم.
در نقش فرانتاند و در روابط با توسعهدهندگان تمام وقت، با این مشکل مواجه شدم که طراحان ایدههای بزرگی داشتند که در آن زمان قابل اجرا نبودند، بنابراین طراحی را تغییر دادم.
بیشتر بخوانید: کتاب The Designer’s Guide to Figma
من چهار سال را در این نقش گذراندم قبل از اینکه به تیم مایکروسافت اج رفتم، جایی که خودم را در حال انجام همان نوع کار اما با آزادی متفاوتی یافتم. من فضای بیشتری برای یادگیری و زمان بیشتری برای صرف کردن با توسعهدهندگان برای درک تجربه توسعهدهندگان و مشکلاتی که آنها با آن مواجه میشوند داشتم.
من یاد گرفتم که چگونه از Git و تغییرات فشار استفاده کنم (و اغلب برای بازنشانی چیزها با Node و npm به کمک نیاز داشتم – متشکرم، آنتون، برای رفع آنها برای من).
من ابزارهای توسعهدهنده را طراحی کردم، تجربیاتی برای توسعهدهندگان ایجاد کردم، و شروع به درگیر شدن با استانداردها و ویژگیهای پلتفرم وب کردم، که منجر به کار به عنوان مدیر محصول روابط با توسعهدهم شد.
من اغلب خود را در یک تقاطع میبینم، و در آن پرمشغله هستم – طراح که تبدیل به یک طراح شد که میتوانست کدنویسی کند، مدیر محصولی شد که ابزار طراحی و ساختن توسعهدهندگان را بر عهده داشت، و مدیر محصول شد که در حالی که هنوز ویژگیهای پلتفرم وب و مرورگر را بشارت میداد. طراحی و توسعه بیتهایی که برای انجام آن کار نیاز داشتم.
اما در نهایت، من خود را به عنوان رابطی بین توسعهدهندگان و طراحان میبینم. من هر دو را درک و با آنها همدلی میکنم.
در زمان من به عنوان یک مدیر محصول روابط توسعهدهنده، متوجه شدم که برخی از توسعهدهندگان وب آرزو داشتند میتوانستند آنچه را که میسازند بهتر طراحی کنند.
موضوع رایجی که شنیدم این بود که میتوانستند یک سایت بسازند، اما هرگز درست به نظر نمیرسید و کار با رنگ سخت بود. من این چیزها را کنار گذاشتم. آنها در آن زمان مشکلی برای حل کردن نبودند.
و یک روز، شخصی از منینگ در صندوق پستی من بود، و ناگهان آن مشکلات طراحی برای توسعهدهندگان وب، مشکلات من برای حل شد.
در مورد کتاب Design for Developers
Design for Developers برای آموزش اصول طراحی، اصول تجربه کاربر و عناصر کلیدی طراحی که به یک وبسایت جان میبخشد و به آن شخصیت میبخشد، نوشته شده است.
این آموزش میآموزد که چگونه میتوان از عناصر طراحی برای انتقال یک لحن و پیام استفاده کرد و چگونه آن لحن و پیام را میتوان از طریق آن عناصر طراحی تغییر داد. این کتاب به ترتیب یک چرخه پروژه معمولی تنظیم شده است. قبل از شروع مرحله طراحی بصری یا تجربه کاربر، با اصول طراحی اصلی اصلی شروع میشود.
این به مرحله تجربه کاربر میرود، که هم تحقیق و هم طراحی را پوشش میدهد، جایی که شما پایه و اساس اعمال عناصر طراحی بصری را در فصلهای بعدی کتاب Design for Developers میسازید. این با آزمایش طراحی، چرخه تکراری و توسعه شما به پایان میرسد، که هسته اصلی فرآیند طراحی است زیرا طرح را به وب میآورد و آن را قابل استفاده میکند. این هسته برای کل تجربه کاربری یک وب سایت است.
چه کسی باید کتاب Design for Developers را بخواند؟
Design for Developers برای توسعه دهندگان وب نوشته شده است که وبسایتها و برنامههای وب میسازند و میخواهند اصول اولیه را بیاموزند که چه چیزی باعث میشود یک وب سایت یا برنامه وب به خوبی طراحی شده باشد و چگونه تصمیمات و انتخابهای طراحی را با اطمینان انجام دهند.
چه یک توسعهدهنده آزاد باشید و چه در تیمی با طراحان کار میکنید، محتوای این کتاب ابزار و واژگانی را در اختیار شما قرار میدهد تا با مشتریان یا تیم طراحی خود در مورد طراحی و نحوه ارتباط آن با شغل شما به عنوان یک توسعهدهنده صحبت کنید. سطح ورودی مجدد یا پیشرفته.
کتاب Design for Developers بر آموزش توسعهدهندگان در مورد اصول طراحی بصری و تجربه کاربر در زمینه وب و نحوه اعمال این اصول در نقش فعلی یا آینده خود تمرکز دارد.
اصطلاح توسعهدهنده وب در محیط حرفه ای امروزی میتواند به معنای چیزهای مختلفی باشد. نوع توسعهدهنده ای که بیشترین سود را از این کتاب خواهد برد، کسی است که کدی را مینویسد که در نهایت روی صفحه وبسایت یا آنچه کاربر میبیند تأثیر میگذارد.
این توسعهدهندگان عناوین شغلی مانند توسعهدهنده تمام پشته، توسعهدهنده frontend و توسعهدهنده برنامه وب خواهند داشت.
ما به شدت روی کد تمرکز نخواهیم کرد، اما از آنجایی که این کتاب درباره طراحی و تجربه کاربر برای وب است، برخی از منابع کد وجود خواهد داشت. اکثر افرادی که از این کتاب بهرهمند میشوند، دارای پیشینه کد قوی در جاوا اسکریپت یا PHP هستند و درک درستی از HTML و CSS با دانش اندک یا بدون دانش طراحی یا اصول تجربه کاربر دارند.
نحوه سازماندهی کتاب Design for Developers: نقشه راه
بخش 1 مزایای درک اصول طراحی و اینکه اصول طراحی اصلی چیست را پوشش میدهد. فصل 1 به این موضوع میپردازد که چرا توسعه دهندگان باید اصول طراحی را بیاموزند و تأثیر مثبتی که میتواند بر ارتباطات بین تیمها داشته باشد.
فصل 2 به طور عمیق به اصول طراحی اصلی میپردازد. آنها برای درک اینکه چه چیزی باعث میشود یک طرح جلا و سازماندهی شده به نظر برسد، اساسی هستند.
قسمت 2 کتاب Design for Developers چرخه طراحی را با اصول تجربه کاربر آغاز میکند. فصل 3 کتاب Design for Developers یک مرور کلی مقدماتی از بسیاری از جنبههای تجربه کاربر، از جمله تحقیق، کپی رایتینگ و طراحی است.
فصل 4 مرحله تحقیق را پوشش میدهد و یک نمای کلی از اینکه چرا تحقیقات کاربر ضروری است، انواع مختلف دادههایی که میتوانید جمعآوری کنید و برخی از متداولترین تمرینها برای جمعآوری دادهها ارائه میدهد. در فصل 5 کتاب Design for Developers، با سازماندهی محتوا و مشخص کردن جریانهای کاربر، با تمرکز بر مرحله طراحی تجربه کاربر، شروع به پی ریزی پایه طراحی خود میکنیم.
قسمت 3 کتاب Design for Developers راههای بیشتری برای تفکر در مورد چیدمان و نحوه لایه بندی عناصر اصلی طراحی برای زنده کردن پایه خود از فصل 5 را معرفی میکند. فصل 6 انواع چیدمان متداول، نحوه تنظیم شبکه، الگوهای خواندن و ملاحظات چیدمان را هنگام طراحی نسخه ریسپانسیو سایت یا برنامه شما پوشش میدهد.
فصل 7 به انیمیشن میپردازد، اینکه چگونه میتوانید طرحبندی و رابط کاربری خود را با ترکیب انیمیشن بهبود بخشید، و اینکه چرا نباید فکری بعدی باشد.
فصل 8 کتاب Design for Developers جایی است که ما اصول تایپوگرافی را بررسی میکنیم و اینکه چگونه انتخاب نوع شما توانایی تغییر لحن وب سایت شما را دارد. فصل 9 به شدت بر رنگ تمرکز دارد و بر انتخاب تصاویر بسته به پالت رنگ شما تمرکز دارد.
فصل 10 جایی است که همه آنها را گرد هم میآوریم و از آنچه از فصلهای 4 تا 9 کتاب Design for Developers آموختهاید برای ساخت و طراحی یک صفحه اصلی با رویکرد لایهای که از فصلهای این کتاب پیروی میکند استفاده میکنیم.
بخش 4 چرخه طراحی را به پایان میرساند، که طرحهای آزمایشی و اینکه چرا توسعه ستون فقرات تجربه کاربر در وب است را پوشش میدهد. فصل 11 در مورد آزمایش طرحهای شما و تأیید اینکه آنها به اهداف سایت شما می رسند است. فصل 12 کتاب را با تجربه کاربر و ارتباطات و ملاحظات توسعه به پایان میرساند.
سرفصلهای کتاب Design for Developers:
- Design for Developers
- Copyright
- dedication
- contents
- front matter
- Part 1. Design basics
- 1 Bridging the gap between design and development
- 2 Design fundamentals
- Part 2. User experience
- 3 User experience basics
- 4 User research
- 5 User experience design
- Part 3. Visual design elements
- 6 Web layout and composition
- 7 Enhancing web layout with animation
- 8 Choosing and working with typography on the web
- 9 Color theory
- 10 Building a website
- Part 4. After visual design
- 11 Test, validate, iterate
- 12 Developer choices and user experience
- Appendix. Further resources
- index
جهت دانلود کتاب Design for Developers میتوانید پس از پرداخت، دریافت کنید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.