کتاب Godot 4 Game Development Cookbook: Over 50 solid recipes for building high-quality 2D and 3D games with improved performance (کتاب راهمای توسعه بازی Godot 4: بیش از 50 دستور العمل ثابت برای ساخت بازی های دو بعدی و سه بعدی با کیفیت بالا با عملکرد بهبود یافته) در 10 فصل به صورت کاربردی نرمافزار بازیسازی Godot 4 را آموزش میدهد.
در ادامه مقدمهای از کتاب Godot 4 Game Development Cookbook را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.
مقدمهای بر کتاب Godot 4 Game Development Cookbook:
آیا میخواهید از گودو ۳ به ۴ منتقل شوید؟ به کتاب راهنمای توسعه بازی Godot ۴ نگاه نکنید. این راهنمای جامع همه چیزهایی را که برای مهارت در آخرین رابط کاربری گرافیکی، GDscript ۲. ۰، Vulkan ۲D/۳D رندر، shader، صدا، فیزیک، TileSet/TileMap، وارد کردن، صدا/موسیقی، انیمیشن و گردش کار چند نفره نیاز دارید را پوشش میدهد. با دستور العملهای دقیق خود، این کتاب هیچ سنگ تمام نمیگذارد.
کتاب Godot 4 Game Development Cookbook با کاوش در رابط کاربری گرافیکی به روز شده شروع میشود و به شما کمک میکند تا با ویژگیهای جدید GDscript ۲. ۰ آشنا شوید. در مرحله بعد، با استفاده از رندر Vulkan به رندر کارآمد گرافیکهای دو بعدی و سه بعدی میپردازد.
از آنجایی که کتاب Godot 4 Game Development Cookbook شما را در پیمایش پلتفرم جدید Godot ۴ راهنمایی میکند، درک عمیقی از سایهزنها، از جمله آخرین پیشرفتهای زبان شیدر ارائه میدهد. علاوه بر این، طیف وسیعی از موضوعات دیگر، از جمله وارد کردن از Blender، کار با صدا، و رفع ابهام از Vulkan Renderer جدید و اضافات فیزیک برای ۲D و ۳D را پوشش میدهد.
کتاب Godot 4 Game Development Cookbook همچنین به شما نشان میدهد که چگونه تغییرات جدید در TileSet و TileMap توسعه بازیهای دو بعدی را آسان میکند. موضوعات پیشرفته مانند وارد کردن در Godot ۴، افزودن صدا و موسیقی به بازیها، ایجاد تغییرات در ویرایشگر انیمیشن، و شامل گردش کار برای چند نفره در Godot ۴ به تفصیل پوشش داده شده است.
در پایان این کتاب توسعه بازی، درک بهتری از Godot ۴ به دست خواهید آورد و به تکنیکهای قدرتمند مختلف برای افزایش کارایی بازی Godot خود مجهز خواهید شد.
کتاب Godot 4 Game Development Cookbook برای چه کسی است؟
کتاب راهنمای توسعه بازی Godot ۴ برای توسعهدهندگان بازی باتجربه است که میخواهند مهارتهایی را در ساخت بازی با استفاده از یک موتور بازیسازی معاصر کسب کنند. این یک منبع ارزشمند برای توسعهدهندگان بازیهای مستقل و توسعهدهندگان Godot است که با Godot ۳ آشنا هستند و تا حدی در مانور رابط مهارت دارند.
آنچه کتاب Godot 4 Game Development Cookbook پوشش میدهد:
فصل ۱، کاوش در ویرایشگر Godot ۴، تغییرات ویرایشگر Godot از Godot ۳. x به Godot ۴. ۰ و ویژگیهای جدید در تنظیمات پروژه و تنظیمات ویرایشگر را پوشش میدهد.
فصل ۲، انتقال به GDScript ۲. ۰، به شما در مورد حاشیهنویسیها، ویژگیها، کلمه کلیدی await و برنامههای اساسی، کلمه کلیدی فوقالعاده، آرایههای تایپ شده، توابع لامبدا و استفاده از تماس با سیگنالها میآموزد.
فصل ۳، رندر دو بعدی و سه بعدی با Vulkan، به شما کمک میکند تا با استفاده از عکس برگردان، روشنایی جهانی SDF، مه حجمی، گره FogVolume و گرههای ذرات را درک کنید.
فصل ۴، تمرین فیزیک و مدیریت ناوبری در گودو ۴، به شما میآموزد که چگونه از Heightmap برای زمینهای سه بعدی استفاده کنید، یک بدنه CharacterBody۲D/۳D را تنظیم و حرکت دهید، از NavigationServer۳D/۲D و استفاده از SoftBody برای بازیهای سه بعدی استفاده کنید.
فصل ۵، بازی با Shader در Godot ۴، به شما کمک میکند تا سایه بانها را با گفتگوی Shader Creation ایجاد کنید، و آرایههای یکنواخت را در زبان سایه زن، یونیفرمهای جهانی و نمونه، منوی زمینه ویژوال شیدر، گرههای عدد صحیح و نظر، ایجاد گرهها با استفاده از Texture۳D را پوشش میدهد. و CurveTexture و با استفاده از گرههای Billboard و UVFunc، Sky Shader و Fog Shader.
فصل ۶، وارد کردن داراییهای سه بعدی در گودو ۴، به شما میآموزد که چگونه فایلهای ترکیبی Blender، فایلهای FBX و فایلهای glTF را وارد کنید و از کادر گفتگوی Import استفاده کنید.
فصل ۷، افزودن صدا و موسیقی به بازی خود، به شما کمک میکند تا نحوه استفاده از پشتیبانی پلی فونیک در AudioStreamPlayer و صدای جهت دار با دو بعدی و سه بعدی را درک کنید.
فصل ۸، آسانتر کردن بازیهای دو بعدی با TileSet و TileMap، به شما کمک میکند ویرایشگر جدید TileSet، لایههای TileMap، ابزار TileMap، ویرایش Tile Atlas، فیزیک TileSet، و ناوبری، ایجاد لایههای داده سفارشی با TileSet، نقاشی و انتقال زمین در TileSet را درک کنید. و سازماندهی کاشیهای ایزومتریک با TileSet.
فصل ۹، دستیابی به انیمیشنهای بهتر با استفاده از ویرایشگر جدید انیمیشن، تغییرات با آهنگهای تبدیل، گردش کار جدید Bezier Curve، انیمیشنهای چرخش سهبعدی، قابلیتهای استخوانی، راهاندازی یک انتقال و حالت جدید Movie Maker را به شما آموزش میدهد.
فصل ۱۰، بررسی ویژگیهای چندنفره جدید در گودو ۴، به شما کمک میکند تا با استفاده از کلاس UPNP از حالت Headless و حمل و نقل پورت در شبکههای همتا به همتا مطلع شوید.
سرفصلهای کتاب Godot 4 Game Development Cookbook:
- Godot 4 Game Development Cookbook
- Contributors
- About the author
- About the reviewers
- Preface
- Chapter 1: Exploring the Godot 4 Editor
- Chapter 2: Transitioning to GDScript 2.0
- Chapter 3: 2D and 3D Rendering with Vulkan
- Chapter 4: Practicing Physics and Handling Navigation in Godot 4
- Chapter 5: Playing with Shaders in Godot 4
- Chapter 6: Importing 3D Assets in Godot 4
- Chapter 7: Adding Sound and Music to Your Game
- Chapter 8: Making 2D Games Easier with TileSet and TileMap
- Chapter 9: Achieving Better Animations Using the New Animation Editor
- Chapter 10: Exploring New Multiplayer Features in Godot 4
- Index
- Other Books You May Enjoy
جهت دانلود کتاب Godot 4 Game Development Cookbook میتوانید پس از پرداخت، دریافت کنید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.