کتاب Game Development Patterns with Unreal Engine 5: Build maintainable and scalable systems with C++ and Blueprint (الگوهای توسعه بازی با Unreal Engine 5: ساخت سیستم های قابل نگهداری و مقیاس پذیر با C++ و Blueprint) یک راهنمای عملی برای توسعه بازیهای ویدیویی با استفاده از موتور بازی Unreal Engine است.
این کتاب به توسعهدهندگان بازیها کمک میکند تا الگوها، تکنیکها و روشهای بهینه برنامهنویسی بازیهای ویدیویی با استفاده از Unreal Engine را یاد بگیرند. این اثر به صورت عملی و با مطالعه موردیهای واقعی، به خوانندگان کمک میکند تا برنامههای بازیسازی خود را بهبود بخشند و بازیهایی جذابتر و بهینهتر ایجاد کنند.
در ادامه مقدمهای از کتاب Game Development Patterns with Unreal Engine 5 را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.
مقدمهای بر کتاب Game Development Patterns with Unreal Engine 5:
به الگوهای توسعه بازی با موتور Unreal ۵ خوش آمدید. در این کتاب، الگوهای طراحی، مجموعهای از ابزارها و تمرینها را بررسی میکنیم که از طریق آنها میتوانیم یاد بگیریم که سریعتر و راحتتر با کد بنویسیم. ما همچنین طیف وسیعی از الگوهای مختلف را بررسی خواهیم کرد و یاد خواهیم گرفت که آنها را برای توسعه پروژه در Unreal Engine ۵ به کار ببریم.
در پایان این کتاب، شما میتوانید سیستمهایی را با ترکیب کامل C++/Blueprint برای سیستمهای قابل نگهداری و مقیاسپذیر طراحی کنید.
بیشتر بخوانید: کتاب Unreal Engine 5
کتاب Game Development Patterns with Unreal Engine 5 برای چه کسی است؟
این کتاب برای توسعهدهندگان بازیهای مبتدی و متوسط که با Unreal Engine کار میکنند و میخواهند شیوههای کدنویسی ++C خود را بهبود بخشند، هدف قرار گرفته است. این کتاب به شما کمک میکند تا کدهای تمیز و قابل استفاده مجدد را با استفاده از الگوهای طراحی تولید کنید. ما برخی از وظایف مقدماتی را پوشش خواهیم داد تا مبانی کلیدی استفاده از Unreal Engine ۵ و برخی از ابزارهای آن را نشان دهیم. با این حال، ما Unreal Engine را از ابتدا به شما آموزش نمیدهیم.
شما از داشتن تجربه با Unreal Engine ۴ یا ۵ سود خواهید برد، اما نیازی به درک عمیق کاری از مجموعه ابزار ندارید.
بیشتر بخوانید: کتاب Blueprints Visual Scripting for Unreal Engine 5
آنچه کتاب Game Development Patterns with Unreal Engine 5 پوشش میدهد:
فصل ۱، درک Unreal Engine ۵ و لایههای آن، Unreal Engine ۵ را بررسی میکند و تاریخچه مختصری را ارائه میدهد. ما به لایه \”فازی\” که شکاف بین C++ و Blueprint را پر میکند نگاه میکنیم و یاد میگیریم که چگونه Blueprint را به C++ برگردانیم.
فصل ۲، \”الگوهای سلام\”، بر اصولی تمرکز دارد که زیربنای همه کدهای خوب هستند. ما الگوهای طراحی و همچنین برخی از اشتباهات رایج بلوپرینت را بررسی خواهیم کرد و به چگونگی رفع آنها خواهیم پرداخت.
فصل ۳، الگوهای UE۵ در عمل – بافر دوگانه، وزن پرواز و پارتیشنبندی فضایی، کشف میکند که چگونه Unreal Engine ۵ از این سه الگوی طراحی استفاده میکند، همانطور که ما طیف وسیعی از ابزارها را در موتور بررسی میکنیم.
فصل ۴ کتاب Game Development Patterns with Unreal Engine 5، الگوهای از پیش ساخته شده در UE۵ – کامپوننت، درخت رفتار، و روش به روزرسانی، از پیادهسازیهای از پیش ساخته شده این سه الگوی طراحی استفاده میکند و ابزارهای درون موتور را برای گسترش سیستمهای ساده بررسی میکند.
فصل ۵، فراموش کردن تیک، درک شما از تیک را توسعه میدهد، به این میپردازد که چرا استفاده از آن میتواند مشکلاتی ایجاد کند، و دو رویکرد برای ساختن سیستمها بدون آن را بررسی میکند.
فصل ۶، ارتباطات پاک – الگوهای مشاهدهگر رابط و رویداد، الگوهای طراحی را بررسی میکند که به ما امکان میدهد نحوه برقراری ارتباط بازیگران مختلف با یکدیگر را بهبود بخشیم و راهحلهای کارآمدتری برای ارتباطات تولید کنیم.
فصل ۷ کتاب Game Development Patterns with Unreal Engine 5، یک سیستم کاملاً جدا شده، کشف میکند که چگونه میتوانیم از UML به عنوان روشی برای برنامهریزی سلسله مراتب کلاسها برای جدا کردن قطار مرجع استفاده کنیم.
فصل ۸، الگوهای طراحی ساختمان – Singleton، Command و State، این سه الگوی طراحی را بررسی میکند تا کاربرد، محدودیتها و مناسب بودن آنها را در طیف وسیعی از ژانرهای بازی درک کند.
فصل ۹، ساختار کد با الگوهای رفتاری – الگو، زیر کلاس Sandbox و Type Object، سه الگوی ساختاری رایج را در حین ساخت کلاسهای سلاح در C++ بررسی میکند، که با Blueprint گسترش میدهیم و چگونگی استفاده از این دو زبان را با هم بررسی میکنیم.
فصل ۱۰، بهینهسازی از طریق الگوها، با بررسی الگوهای طراحی پرچم کثیف، مکان داده و ادغاماشیا، به عناصر کلیدی بهینهسازی قبل از انتشار بازی میپردازد.
سرفصلهای کتاب Game Development Patterns with Unreal Engine 5:
- Game Development Patterns with Unreal Engine 5
- Foreword
- Contributors
- About the authors
- About the reviewer
- Preface
- Part 1: Learning from Unreal Engine 5
- Chapter 1: Understanding Unreal Engine 5 and its Layers
- Chapter 2: “Hello Patterns”
- Chapter 3: UE5 Patterns in Action – Double Buffer, Flyweight, and Spatial Partitioning
- Chapter 4: Premade Patterns in UE5 – Component, Update Method, and Behavior Tree
- Part 2: Anonymous Modular Design
- Chapter 5: Forgetting Tick
- Chapter 6: Clean Communication – Interface and Event Observer Patterns
- Chapter 7: A Perfectly Decoupled System
- Part 3: Building on Top of Unreal
- Chapter 8: Building Design Patterns – Singleton, Command, and State
- Chapter 9: Structuring Code with Behavioral Patterns – Template, Subclass Sandbox, and Type Object
- Chapter 10: Optimization through Patterns
- Index
- Other Books You May Enjoy
جهت دانلود کتاب Game Development Patterns with Unreal Engine 5 میتوانید پس از پرداخت، دریافت کنید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.