کتاب Data-Driven Decision Making in Entrepreneurship: Tools for Maximizing Human Capital (تصمیم گیری داده محور در کارآفرینی: ابزارهایی برای به حداکثر رساندن سرمایه انسانی)
در عصر اطلاعات و تحلیل دادهها، اتخاذ تصمیمات دقیق و مبتنی بر شواهد حیاتی است، خصوصاً در حوزه پرچالش و پرتغییر کارآفرینی. کتاب “تصمیمگیری مبتنی بر داده در کارآفرینی: ابزارهایی برای حداکثرسازی سرمایه انسانی”، نگاهی عمیق و کاربردی به این موضوع ارائه میدهد تا خوانندگان را قادر سازد تصمیمات حکیمانهتری بگیرند.
کتاب Data-Driven Decision Making in Entrepreneurship، پلی است بین تئوریهای روانشناسی، مدیریت سرمایه انسانی و دانش فنی دادهکاوی، و شامل راهنماییهای عملی است که به کارآفرینان کمک میکند تا با استفاده از دادهها، کیفیت بینشهای خود را افزایش دهند.
کتاب Data-Driven Decision Making in Entrepreneurship در بردارنده رویکردهای نوین و دادهمحوری است که در تجزیه و تحلیل عملکرد کسبوکار، ارزیابی استعدادها و پیشبینی روندهای بازار کاربرد دارد.
کتاب Data-Driven Decision Making in Entrepreneurship با مثالهای عملی و مطالعات موردی، خواننده را به چالش میکشد تا فراتر از روشهای سنتی تصمیمگیری بروند و سیستمهای هوشمند در اتخاذ تصمیم نقش پررنگتری داشته باشند. از سیستمهای پیشنهاددهنده گرفته تا الگوریتمهای یادگیری ماشین و آنالیتیکس پیشرفته، این کتاب یک منبع جامع برای هر کارآفرینی است که میخواهد در عصر دیجیتال موفق شود.
در ادامه مقدمهای از کتاب Data-Driven Decision Making in Entrepreneurship را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.
مقدمهای بر کتاب Data-Driven Decision Making in Entrepreneurship:
وقتی که دانشجوی فارغ التحصیل روانشناسی صنعتی و سازمانی (I-O) بودم، هیچ آموزش رسمی در زمینه کارآفرینی دریافت نکردم. بنابراین، زمانی که شروع به مشاوره برای یک شرکت سرمایهگذاری مخاطرهآمیز کردم، تا حد امکان در مورد علم و عمل کارآفرینی و سرمایهگذاری مخاطرهآمیز مطالعه کردم.
آنزمان بود که با چند آمار روبرو شدم که ذهنم را منفجر کرد، اما نه به شکل خوبی: (۱) حدود ۹۷٪ از سرمایهگذاری مخاطرهآمیز در ایالات متحده به موسسان مرد اعطا میشود و عمدتاً مردان سفیدپوستی که ارتباطاتی با درهی سیلیکون دارند، و (۲) فقط یک بخش کوچک (حدود ۱۰٪) از استارتاپها موفق میشوند.
با دانش علمی انباشته در مورد عملکرد سازمانی در زمینههای مختلف (مانند مدیریت، روانشناسی، اقتصاد)، اینها معیارهایی هستند که نمیتوان برای آنها عذر و بهانهای آورد. به عنوان یک زن لاتینتبار، این مسائل را بسیار شخصی گرفتم. به عنوان یک روانشناس I-O، دلسرد شدم و احساس مسئولیت کردم.
اگر یک سازمان معتبر ۹۷٪ مرد استخدام کند، این یک نقض قانون کار محسوب میشود: یک نادیدهگیری آشکار از قانون حقوق مدنی سال ۱۹۶۴. خوب، استارتاپهای موفق نهایتاً فراتر از ۱۵ نفر گسترش مییابند، که ایجاب میکند با قوانین فدرال کار، از جمله قانون حقوق مدنی سال ۱۹۶۴، تطابق داشته باشند.
بنابراین، اولویتدادن به تنوع به عنوان یک هدف اساسی برای استارتاپها باید یک امر قانونی باشد. علاوه بر این، تنوع به موفقیت هر دو استارتاپ و سرمایهگذار کمک میکند، زیرا تأثیر مثبتی بر سودآوری دارد. پس چرا شاهد بیعدالتی در فرآیندها هستیم؟ چرا استارتاپهایی که توسط موسسان از گروههای محروم رهبری میشوند، سرمایهگذاری نمیشوند؟
همچنین، چرا نرخ شکست بسیار بالا است؟ موسسان به ابزارهای رایگان زیادی دسترسی دارند و اطلاعات گستردهای در انجمنهای عمومی موجود است.
جوامع متعددی وجود دارند که از موسسان پشتیبانی میکنند، از جمله فضاهای کار اشتراکی، مراکز رشد، اکسلراتورها و استودیوهای مخاطرهپذیر. سرمایهگذاران مخاطرهآمیز دانش و تجربهی گستردهای در ساخت شرکتها دارند.
پس چرا، نرخ موفقیت استارتاپهای پشتیبانیشده توسط سرمایهگذاری مخاطرهآمیز اینقدر ناچیز است؟ سرمایهگذاران مخاطرهآمیز چگونه استارتاپها را برای سرمایهگذاری انتخاب میکنند؟ تصمیمگیریهای سرمایهگذاری مخاطرهآمیز چگونه انجام میشود؟ سوالات زیادی وجود دارد.
در جستجوی پاسخها، هر اطلاعاتی را که میتوانستم در مورد نحوه تصمیمگیریهای سرمایهگذاری مخاطرهآمیز پیدا کنم مطالعه کردم. به سرعت واضح شد: ما با مشکلات آشنایی روبرو هستیم که با یک زمینه ناآشنا پوشانده شدهاند.
اول، صنعت سرمایهگذاری مخاطرهآمیز، که توسط ترکیبی عمدتا مردانه مشخص میشود، به موسسان با ‘معرفیهای گرم’ اولویت میدهد، که به تامین مالی نابرابر موسسان مرد منجر میشود.
در اصطلاحات I-O، تعصبات ناخودآگاه تصمیمگیری انتخاب را آلوده میکنند. دوم، زمانی که بررسی دقیقی روی موسسان انجام میدهیم، برقراری تماسهای مرجع و مصاحبههای غیرساختاری رایجترین روشها هستند، که ما میدانیم (از تحقیقات I-O) کمسودترین روشها برای ارزیابی سرمایه انسانی هستند.
نسخههای اولیه روشها و فرآیندهای انتخاب در قرن بیستم تفاوتی نداشتند. سپس، روانشناسان I-O آزمونهای روانسنجی و کمکهای تصمیمگیری مکانیکی را معرفی کردند تا دقت و انصاف تصمیمگیریهای استخدامی را افزایش دهند.
تا سال ۲۰۱۹، بیش از ۷۵٪ شرکتهای بزرگ (فورچون ۵۰۰) از آزمونهای روانسنجی در جریان استخدام و انتخاب استفاده میکردند، زیرا مؤثر بودند. همانطور که استفاده گسترده از روشهای انتخاب استاندارد در شرکتهای بزرگ نشان میدهد، روانشناسان I-O تأثیر قابل توجهی داشتهاند.
در قرن بیستم، I-Oها همچنین برای تغییر سیاستهای اطراف شیوههای استخدامی تبلیغ کردند. I-Oها به کمیته مشاورهای تست و انتخاب منصوب شدند تا در توسعه راهنمای یکسان رویههای انتخاب کارمندان کمک کنند، چارچوبی که برای کمک به سازمانها در رعایت قانون فدرال ممنوعیت تبعیض طراحی شده بود. بدون شک، حوزه ما به تغییر مثبت کمک کرده است. با این وجود، اصلیترین سودبرندگان شرکتهای بزرگ هستند.
غفلت از استارتاپها در علم I-O به وضعیت کنونی اکوسیستم کارآفرینی منجر شده است: انحصاری است و عملکرد ضعیفی دارد. فقدان مداخلات روانشناسی I-O در مراحل اولیه شرکتها ناخوشایند و صادقانه بیمسئولیتی است.
من مسئولیت این غفلت را به عهده گرفتهام و هدفم برانگیزاندن تغییر و تعبیه علم و عمل روانشناسی در اکوسیستم کارآفرینی است. ما به یک اکوسیستم کارآفرینی سالم بیش از هر زمان دیگری احتیاج داریم. به عنوان یک جامعه جهانی، ما به استارتاپها و سازمانها نگاه میکنیم تا راهحلهای نوآورانهای را توسعه دهند که به ما در حل چالشهای بزرگمان کمک کنند.
میتوانستم درباره طبیعت آخرالزمانی مشکلاتمان بیشتر توضیح دهم، اما از نق زدن خودداری میکنم. نکته این است: بشریت رنج میکشد و در خطر است. دیگر نمیتوانیم در سرمایهگذاریهای تجملی شرکت کنیم؛ قبول نیست که ۹ از ۱۰ استارتاپ شکست بخورند. ما منابع مالی یا سیارهای برای هدر دادن نداریم و زمان در حال تیکتاک است. این مشکلات به طور جادویی ناپدید یا کمرنگ نخواهند شد. فقط یک گزینه داریم، عمل کردن همین حالا!
روانشناسی و حوزههای مرتبط میتوانند نقش قابل توجهی در مواجهه با بحرانهای جهانی از طریق بهبود سازمانی ایفا کنند. ما باید وقت، تحقیقات و بودجههای خود را به ترویج یک اکوسیستم کارآفرینی سالم و عادلانه اجتماعی سرمایهگذاری کنیم.
ما شاهد موثر بودن روشهایمان با سازمانهای بزرگ بودهایم، و استارتاپها چیزی نیستند جز سازمانهای تازه تأسیس. ما پیش از این تفاوت ایجاد کردهایم و میتوانیم دوباره این کار را انجام دهیم.
همین است که من و همکار ویرایشکنندهام، مورین مککاسکر، روح و انرژیمان را در این کتاب ریختهایم، و عمدا علم و عمل را با هم در هم آمیختهایم.
هر فصل کتاب Data-Driven Decision Making in Entrepreneurship، نشان میدهد که چگونه استفاده از علم روانشناسی در اکوسیستم کارآفرینی میتواند به بهبود نرخ موفقیت استارتاپها و افزایش تنوع کمک کند.
همزمان، فصلهای کتاب Data-Driven Decision Making in Entrepreneurship، شکافهای موجود در ادبیات علمی را نشان میدهند و خواستار تحقیقات بیشتر در آینده هستند. ما همچنین این جلد را طراحی کردهایم تا الهامبخشی برای تبدیل شدن قانون کار و سیاستهای آن باشد. بنابراین، به شما، خوانندهی ما، برای وقت گذاشتن و پیوستن به این موضوع، از شما سپاسگزارم.
امیدواریم کتاب Data-Driven Decision Making in Entrepreneurship شما را به اقدام القا کند – چه به پیشبرد درک علمی ما از استارتاپها چه کاربرد ابزارهای روانشناسی I-O، یا تبلیغ برای تغییر. ما به هر دو علم و عمل نیاز داریم تا یک اکوسیستم کارآفرینی سالم، نوآورانه و مولد ایجاد کنیم.
سرفصلهای کتاب Data-Driven Decision Making in Entrepreneurship:
- Cover
- Title Page
- Copyright Page
- Dedication
- Preface
- Acknowledgements
- Table of Contents
- About the Contributors
- Part I Human Capital Assessment and Development
- 1. Introduction
- 2. Work Analysis-based Job Descriptions: The Secret to Finding the Right Startup Talent at the Right Time
- 3. Identifying and Measuring Entrepreneurial Talent in the Age of Artificial Intelligence
- 4. Professional Human Capital Development for Startup Founders and Workers
- 5. Selection and Training for Teamwork: Implications for Diverse, Virtual, and Human-Machine Teams
- 6. Human Capital Due Diligence: Leveraging Psychometric Testing for Wiser Investment Decisions
- Part II Startup Situations, Environments, and Support Systems
- 7. Opportunity or Threat? Entrepreneurs’ Well-Being and Performance in the Data-Driven Era
- 8. Using Data to Build More Diverse, Equitable, and Inclusive Startups
- 9. An Introduction to the Utilization and Application of Text Analysis
- 10. Promoting Well-Being and Innovation in Startups: The Role of the Social Environment
- 11. Understanding the Basics of Startup Development Organizations
- Part III Measurement of Startup Performance
- 12. Cultures of Evaluation: Leveraging Academia for Due Diligence in Angel Investments
- 13. More Than Money: Considering Nonfinancial Measures of Organizational Performance in Startups
- 14. Incentivizing Investors to Make Impactful Investments: Introducing a Model for Impact-Linked Carry
- Part IV Concluding Remarks
- 15. The Answer to Decreasing the Startup Failure Rate: Human Capital
- Index
- About the Editors
جهت دانلود کتاب Data-Driven Decision Making in Entrepreneurship میتوانید پس از پرداخت، دریافت کنید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.