کتاب Game Design Workshop, 5th Edition: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games (کارگاه طراحی بازی، ویرایش پنجم: رویکردی بازی محور برای ایجاد بازیهای نوآورانه) رویکرد بازی محور برای ایجاد بازیهای نوآورانه» کاوشی جامع و عملی در فرآیند طراحی بازی ارائه میدهد که حول یک رویکرد مبتنی بر بازی متمرکز است که بر خلاقیت و نوآوری تأکید دارد.
کتاب Game Design Workshop راهنمایی عملی برای طراحان مشتاق بازی فراهم میکند و آنها را با ابزارها، تکنیکها و طرز فکر مورد نیاز برای مفهومسازی، توسعه، و اصلاح بازیهای جذاب و تأثیرگذار مجهز میکند.
با تمرکز بر یادگیری تعاملی و نمونههای دنیای واقعی، این نسخه از خوانندگان دعوت میکند تا فعالانه در فرآیند طراحی تکراری شرکت کنند و درک عمیقی از مکانیک بازی، داستان سرایی و تجربه بازیکن را تقویت کنند.
چه یک طراح مشتاق بازی، توسعهدهنده، یا صرفاً علاقهمند به هنر خلق بازی باشید، این کتاب به عنوان یک همراه پویا و ضروری برای تقویت مهارتهای خود در دنیای هیجانانگیز طراحی بازی عمل میکند.
در ادامه مقدمهای از کتاب Game Design Workshop را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.
مقدمهای بر کتاب Game Design Workshop:
از زمانی که بیست سال پیش اولین نسخه کتاب Game Design Workshop را نوشتم، خیلی چیزها در صنعت بازی تغییر کرده است. انفجاری در پلتفرمهای جدید بازی و ظهور بازارها و ژانرهای جدید هیجانانگیز بازیها رخ داده است. امروز به نظر میرسد که همه در همه جا بازی میکنند.
تنها چیزی که من در این دنیای تغییر میبینم، نیاز به طراحان بازیهای مبتکر برای درک پتانسیل بازی در همه این پلتفرمها و مکانهای جدید است و بنابراین من این نسخه بیستمین سالگرد به روز شده را ارائه میدهم، با تمرکز قوی آن همچنان بر یادگیری فرآیند بازی محوری طراحی و تکرار، اما با تکنیکها وایدههای بهروز شدهای که از صنعت امروز نشات گرفتهاند و مملو از دیدگاههای طراحان جدید که در خط مقدم رویارویی با چالشها و فرصتهای طراحی امروز – طراحانی مانند جین مک گونیگال، ایان دالاس، دن کوک، رن بریر، درک یو، شاون الکساندر آلن، الیزابت لاپنسی، مری فلانگان، بروس استریلی، نیل جونز، آنا آنتروپی، کریستینا نورمن، و بیشتر.
این نسخه شامل نوارهای جانبی در مورد استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند خلاقیت، طراحی ضربات بازی و روایت برای لحظات تأثیرگذار بازی، ایجاد تیمهای فراگیر، طراحی بازیهای موبایلی نوآورانه و محتوای واقعیت مجازی، بازیهای هنری و بازیهای اجتماعی، و تکنیکهایی برای تنظیم بازیها و استفاده از معیارها برای دریافت بهترین تجربه بازیکن.
زمانی که اولین نسخه کتاب Game Design Workshop را نوشتم، این حس در این زمینه وجود داشت که طراحی بازی چیزی نیست که بتوان آن را آموزش داد. شما یا در بازیها \”مهارت\” داشتید یا نداشتید. نیازی به گفتن نیست، من موافق نبودم.
بیشتر بخوانید: کتاب Game Development Patterns with Unreal Engine 5
سریع به جلو بیست سال و حس کاملاً متفاوت است. اکنون، برنامههای طراحی بازی، مانند برنامهای که من در USC ایجاد کردم، بهعنوان انکوباتورهایی برایایدهها و افراد نوآورانه دیده میشوند. آموزشهایی که دانشآموزان در چنین برنامههایی دریافت میکنند در مجموعهای از بهترین شیوهها ادغام میشود که افراد خلاقی را به وجود میآورد که میتوانند به خوبی در تیمهای مختلف کار کنند، و مهارتهای طراحی قوی و درک چگونگی ایجاد مکانیکهای بازی جالب دارند.
برخی از این برنامهها در دانشکدههای فنی، برخی در دانشکدههای هنر، و برخی دیگر در رشتههای متنوعی که از علوم انسانی، هنر و علوم تلاقی میکنند، به وجود آمدهاند. طراحی بازی همه جا هست.
نه تنها همه در حال یادگیری طراحی بازی هستند، بلکه همه آن را انجام میدهند. دانشآموزان امروزی از بازیهای ساخت و ساز مانند Minecraft یا Roblox برای یادگیری همه چیز از هنر و کدنویسی گرفته تا تاریخ و آگاهی محیطی استفاده میکنند. عشق آنها به بازیها آنها را به یادگیری مهارتهای مهم مانند تفکر سیستمی و رویه سوق میدهد. آنها در حال تعدیل و ساختن و بازی کردن و یادگیری هستند و مرزهای بین این چیزها دیگر مشخص یا مهم نیست.
بیست سال دیگر، زمانی که کودکانی که از سیستمهای بازی یاد میگیرند و در آن فکر میکنند، بزرگسال شوند، جهان چگونه خواهد بود؟
آن وقت آنها میخواهند چه بازیهایی انجام دهند؟ آنها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جهان با چه سیستمهایی درگیر خواهند شد؟ من به سختی میتوانم صبر کنم تا ببینم.
دانشآموزانی که در حین نوشتن نسخههای قبلی کتاب Game Design Workshop با من طراحی بازی میخواندند، با استعداد و بینش خود کاملاً مرا متحیر کردند. آنها سطوح جدیدی از انتظارات زیباییشناختی را برای کل زمین تعیین کردهاند و عمیقاً در تغییراتی که نسل بعدی بازی را تعریف میکند، تعبیه شدهاند.
بازیهایی که امروز میبینم از صنعت بیرون میآیند، بهویژه در دنیای طراحیهای تجربی و مستقل، به من این باور را میدهند که این تنها آغاز تکامل بازی است که از نظر فرهنگی، خلاقانه و تجاری شاهد آن خواهیم بود.
من بسیار هیجانزده هستم که بخشی از این تغییر هستم و میدانم که کتاب Game Design Workshop الهام بخش بسیاری از افراد برای دنبال کردن مسیر طراحی نوآورانه بازی است. فقط میتوانمامیدوار باشم که دانشجویان و طراحانی که این نسخه جدید را میخوانند، با همان علاقه و تعهدی که در بیست سال گذشته انجام دادهاند، این کار را انجام دهند. بازی کن
سرفصلهای کتاب Game Design Workshop:
- Cover
- Endorsements Page
- Half Title
- Title Page
- Copyright Page
- Table of Contents
- Foreword
- Preface
- Acknowledgments
- Image Credits and Copyright Notices
- Introduction
- Part 1 Game Design Basics
- Chapter 1 The Role of the Game Designer
- Chapter 2 The Structure of Games
- Chapter 3 Working with Formal Elements
- Chapter 4 Working with Dramatic Elements
- Chapter 5 Working with System Dynamics
- Part 2 Designing a Game
- Chapter 6 Ideation
- Chapter 7 Prototyping
- Chapter 8 Digital Prototyping
- Chapter 9 Playtesting
- Chapter 10 Functionality, Completeness, and Balance
- Chapter 11 Fun and Accessibility
- Part 3 Working as a Game Designer
- Chapter 12 Team Structures
- Chapter 13 Stages and Methods of Development
- Chapter 14 Communicating Your Designs
- Chapter 15 Understanding the New Game Industry
- Chapter 16 Selling Yourself and Your Ideas to the Game Industry
- Conclusion
- Index
جهت دانلود کتاب Game Design Workshop میتوانید پس از پرداخت، دریافت کنید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.