کتاب Programming for Game Design: A Hands-On Guide with Godot (برنامه نویسی برای طراحی بازی: راهنمای عملی با Godot) منبعی است که مقدمهای بر برنامهنویسی و طراحی بازی با استفاده از موتور بازی گودو را ارائه میدهد. این کتاب برای کمک به افراد در یادگیری نحوه ایجاد بازیهای خود با استفاده از اصول طراحی و برنامهنویسی بازی طراحی شده است.
در ادامه مقدمهای از کتاب Programming for Game Design را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.
مقدمهای بر کتاب Programming for Game Design:
ایجاد عناصر بازی ویدیویی با استفاده از موتور بازی گودو، کسب تجربه عملی در برنامهنویسی و توسعه بازیهای ویدیویی. موتور بازی گودو از زبان برنامهنویسی ساده شدهای به نام GDScript استفاده میکند که شباهت زیادی به پایتون دارد. با یادگیری GDScript میتوانید تمرکز بیشتری روی یادگیری اصول برنامهنویسی داشته باشید.
شما مفاهیمی مانند متغیرها و متغیرهای ساختار داده مورد استفاده برای ذخیره اطلاعات مربوط بهاشیاء بازیهای ویدیویی را که میتوان با استفاده از صفحه کلید یا ماوس دستکاری کرد، بررسی خواهید کرد.
بیشتر بخوانید: کتاب Godot 4 Game Development Projects
همچنین در مورد طراحی رابط کاربری، عبارات شاخهبندی و عبارات حلقهای یاد خواهید گرفت که به شما امکان میدهد به طور فعال در برنامهنویسی شرکت کنید و بازیهای تعاملی خود را ایجاد کنید.
در پایان کتاب، شما درک کاملی از نحوه عملکرد عناصر بازی ویدیویی و نحوه عملکرد اصول اولیه برنامهنویسی خواهید داشت. با برنامهنویسی عناصر ساده بازی ویدیویی در موتور بازی گودو، هم برنامهنویسی و هم اصول طراحی بازیهای ویدئویی دو بعدی را یاد خواهید گرفت.
آنچه شما در کتاب Programming for Game Design یاد خواهید گرفت:
- با ایجاد عناصر ساده بازی ویدیویی در موتور بازی گودو، اصول برنامهنویسی را درک کنید.
- متغیرها و ساختارهای داده را کاوش کنید تا به طور فعال اطلاعات مربوط بهاشیاء بازی ویدیویی را ذخیره و اصلاح کنید.
- درک عمیقتری از طراحی رابط کاربری به دستآورید.
- به زبانهای برنامهنویسی ساده مانند GDScript مسلط شوید.
این کتاب برای چه کسی است؟
برنامهنویسان مشتاق و علاقهمندان به بازی به دنبال مقدمهای جذاب برای برنامهنویسی از طریق ایجاد بازیهای ویدیویی هستند.
سرفصلهای کتاب Programming for Game Design:
- Table of Contents
- About the Authors
- About the Technical Reviewer
- Chapter 1: Why Learn Programming with the Godot Game Engine?
- Chapter 2: Getting to Know Godot
- Chapter 3: Writing Scripts
- Chapter 4: Storing Data in Variables
- Chapter 5: Mathematical Operations
- Chapter 6: Branching Statements
- Chapter 7: Looping Statements
- Chapter 8: Understanding Arrays
- Chapter 9: Understanding Dictionaries
- Chapter 10: Functions
- Chapter 11: Object-Oriented Programming
- Chapter 12: Getting Input from the User
- Chapter 13: Shooting Projectiles
- Chapter 14: Adding Projectiles to a Player
- Chapter 15: Hitting Enemies with Projectiles
- Chapter 16: Displaying a User Interface
- Chapter 17: Adding Physics
- Chapter 18: Playing Audio
- Chapter 19: Creating and Using Scenes
- Chapter 20: Using Signals
- Chapter 21: Creating a Simple Tic-Tac-Toe Game
- Index
جهت دانلود کتاب Programming for Game Design میتوانید پس از پرداخت، دریافت کنید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.