کتاب Python Programming in Context, 4th Edition (برنامه نویسی پایتون در زمینه، ویرایش چهارم) مقدمهای جامع و قابل دسترس برای اصول پایتون ارائه میدهد. نسخه چهارم که با Python ۳. ۱۰ به روز شده است، یک مرور کلی از چندین حوزه کاربردی از جمله پردازش تصویر، رمزنگاری، نجوم، اینترنت و بیوانفورماتیک ارائه میدهد.
با اتخاذ یک رویکرد یادگیری فعال، هر فصل از کتاب Python Programming in Context، با یک پروژه جامع دنیای واقعی شروع میشود که تکنیکهای طراحی اصلی و برنامهنویسی پایتون را آموزش میدهد تا بلافاصله دانشآموزان را درگیر کند.
زبان اولایدهآل برای زبانآموزانی که وارد حوزههای در حال گسترش علوم کامپیوتر، علوم داده و برنامهریزی علمی میشوند، پایتون به دانشآموزان یک پلت فرم محکم از مهارتهای کلیدی حل مسأله میدهد که به راحتی در زبانهای برنامهنویسی ترجمه میشود.
کتاب Python Programming in Context به عنوان اولین دوره در علوم کامپیوتر طراحی شده است که بر حل مسأله تمرکز دارد و ویژگیهای زبان در صورت لزوم برای حل مشکل در دست معرفی شده است.
در ادامه مقدمهای از کتاب Python Programming in Context را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.
مقدمهای بر کتاب Python Programming in Context:
علم کامپیوتر با افرادی سروکار دارد که مشکلاتی برای حل کردن دارند. الگوریتمها به یافتن راه حل برای آن مشکلات کمک میکنند. دانشمند کامپیوتر بودن قبل از هر چیز به این معنی است که شما یک حلال مشکل هستید و قادر به ساخت الگوریتمها از ابتدا یا با استفاده از الگوهای تجربی گذشته هستید.
تنها راه موفقیت در یادگیری علوم کامپیوتر از طریق قرار گرفتن آگاهانه و تدریجی باایدههای اساسی این رشته است. یک دانشجوی مبتدی علوم کامپیوتر برای ایجاد درک کامل از مفاهیم قبل از ادامه دادن به بخشهای پیچیدهتر برنامه درسی، نیاز به تمرین دارد. علاوه بر این، یک مبتدی به فرصتی برای موفقیت و کسب اعتماد به نفس نیاز دارد. همانطور که دانشآموزان در توالی مقدماتی علوم کامپیوتر پیشرفت میکنند، ما میخواهیم آنها بر جنبههای حل مسأله، توسعه الگوریتم و درک الگوریتم تمرکز کنند.
در این متن، ما از Python به عنوان زبان برنامهنویسی استفاده میکنیم زیرا دارای یک نحو ساده و تمیز و یک محیط کاربری بصری است. مجموعههای اصلی قدرتمند هستند اما استفاده از آنها آسان است. ماهیت تعاملی زبان مکانی را برای آزمایشایدهها بدون نیاز به کدنویسی زیاد ایجاد میکند. در نهایت، پایتون نمادی شبیه به کتاب درسی برای نمایش الگوریتمها ارائه میکند که نیاز به یک لایه اضافی از شبه کد را کاهش میدهد. این اجازه میدهد تا بسیاری از مسائل مرتبط، مدرن و جالب را که از الگوریتمها استفاده میکنند، به تصویر بکشند.
بیشتر بخوانید: کتاب Fluent Python
ویژگیهای کلیدی کتاب Python Programming in Context
این کتاب به عنوان اولین دوره در علوم کامپیوتر طراحی شده است که بر حل مسأله تمرکز دارد و ویژگیهای زبان در صورت لزوم برای حل مشکل در دست معرفی شده است. ما متن را حول مسائل مورد علاقه عمومی به جای ساختار سنتی زبان-عنصر ساختار دادهایم. بنابراین، عناوین فصلهایی مانند «حلقهها» و «شرطها» را در این متن نخواهید دید – اما عناوین فصلهایی مانند «اجرای سیاره» و «بازی بر اساس قوانین» را خواهید دید.
در سرتاسر کتاب Python Programming in Context، مفاهیم با استفاده از مدل مارپیچی معرفی میشوند. از آنجایی که سینتکس پایتون به راحتی قابل یادگیری است، میتوانیم به سرعت اصول اولیه ساختارهای برنامهنویسی استاندارد را معرفی کنیم. همانطور که دانشآموزان در متن پیشرفت میکنند، جزئیات و پس زمینه بیشتری برای این سازهها به جعبه ابزار آنها اضافه میشود. به این ترتیب، دانشآموزان در زمانی که به آن مفاهیم برای حل یک مشکل نیاز است، در معرض مفاهیم مهم علوم کامپیوتر قرار میگیرند.
تصویری از اینکه چگونه این رویکرد مارپیچی بر یک موضوع خاص به طرق مختلف تأثیر میگذارد را میتوان در ارائه ما از توابع مشاهده کرد. دانشآموزان شروع به نوشتن توابع با پارامترها در فصل ۱ میکنند.
سپس فصل ۲ توابع را با مقادیر بازگشتی معرفی میکند. در فصل ۶، دانشآموزان با انتقال توابع به عنوان پارامتر به سایر توابع و جزئیات قوانین محدوده پایتون آشنا میشوند. در فصل ۸، آنها با کلمه کلیدی پایتون و پارامترهای اختیاری روبرو میشوند. فصل ۹ توابع بازگشتی را پوشش میدهد.
در فصل ۱۰، دانشآموزان در مورد توابع نوشتن که متدهای یک کلاس هستند، یاد میگیرند. در فصل ۱۲، دانشآموزان نوشتن روشهای انتزاعی را یاد میگیرند. در نهایت، در فصل ۱۳، دانشآموزان با نوشتن توابع پاسخ به تماس برای برنامهنویسی رویداد محور آشنا میشوند.
سرفصلهای کتاب Python Programming in Context:
- Cover
- Title Page
- Copyright Page
- Dedication Page
- Brief Contents
- Contents
- Preface
- Acknowledgments
- CHAPTER 1 Introduction to Python
- CHAPTER 2 Playing by the Rules
- CHAPTER 3 Codes and Other Secrets
- CHAPTER 4 Introducing the Python Collections
- CHAPTER 5 Bigger Data: File I/O
- CHAPTER 6 Image Processing
- CHAPTER 7 Data Mining: Cluster Analysis
- CHAPTER 8 Cryptanalysis
- CHAPTER 9 Fractals: The Geometry of Nature
- CHAPTER 10 Planet Objects
- CHAPTER 11 Simulation
- CHAPTER 12 A Hierarchy of Shapes
- CHAPTER 13 Interactive Games
- Appendix A: Installing the Required Software
- Appendix B: Python Quick Reference
- Appendix C: turtle Reference
- Appendix D: Answers to Selected Try It Out Exercises
- Glossary
- Index
جهت دانلود کتاب Python Programming in Context میتوانید پس از پرداخت، دریافت کنید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.