کتاب Interactive Web Development with Three.js and A-Frame: Create Captivating Visualizations and Projects in Immersive Creative Technology for 3D, WebAR, … Using Three.js and A-Frame (توسعه وب تعاملی با Three.js و A-Frame: ایجاد تجسمها و پروژههای جذاب در فناوری خلاقانه همه جانبه برای 3D، WebAR، … با استفاده از Three.js و A-Frame) مفاهیم وب تعاملی را با استفاده ز Three.js و A-Frame شرح میدهد.
در ادامه مقدمهای از کتاب Interactive Web Development with Three.js and A-Frame را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.
مقدمهای بر کتاب Interactive Web Development with Three.js and A-Frame:
توسعه خلاق یک حوزه نسبتا کمتر شناخته شده در توسعه نرم افزار است. این شامل ابزارهای خلاقانه مختلفی است که با زبانهای کدنویسی به هم چسبانده شده اند. در حالی که برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده خلاق، نیازی به استاد بودن در سه بعدی، طراحی یا حتی طراحی صدا ندارید، مهم است که اصول همه این زمینهها را بدانید و به خصوص درک کنید که چگونه آنها را کنار هم قرار دهید تا برنامههای جذاب بسازید.
کتاب Interactive Web Development with Three.js and A-Frame به دلیل محبوبیت و منحنی یادگیری نسبتا پایین آنها، که اساساً بر HTML، CSS و جاوا اسکریپت تکیه میکنند، بر ابزارهای وب – به ویژه Three.js و A-Frame تمرکز دارد.
کتاب Interactive Web Development with Three.js and A-Frame در نه فصل تنظیم شده است تا شما را از اصول Three.js به درسهای پیچیده تر و تخصصی تر راهنمایی کند. در پایان این کتاب، میتوانید برنامههای توسعه خلاقانه را بر اساس وب، هم برای پلتفرمهای دسکتاپ و هم برای موبایل بسازید.
شما یاد خواهید گرفت که با محتوای غنی مانند داراییهای سه بعدی، ویدیوها و موارد دیگر تعامل داشته باشید. حتی اگر شما یک توسعه دهنده با تجربه Three.js هستید، کتاب Interactive Web Development with Three.js and A-Frame حاوی نمونهها و الگوهای مفیدی است که به شما کمک میکند پروژههای خود را ارتقا دهید.
فصل 1. شروع به کار با Three.js: این فصل پایههای Three.js را پوشش میدهد، زمینه ای را در مورد کتابخانه، نحوه کارکرد آن بر روی کامپیوتر و ابزارهای اساسی مورد نیاز برای شروع کار با آن ارائه میدهد.
فصل 2. صحنه اول ما: این فصل به مفاهیم اولیه سه بعدی، مواد، نورها و سایهها میپردازد. نحوه استفاده از دوربینهای Three.js و راه اندازی حلقه انیمیشن برای ارائه نتیجه نهایی را بیاموزید: اولین صحنه Three.js ما.
فصل 3. تعامل با صحنه ما: این فصل به شما میآموزد که چگونه با استفاده از صفحه کلید، ماوس و دادههای تلفن همراه با صحنه تعامل کنید. مفاهیم اولیه raycasting را کشف کنید و نحوه کلیک کردن و تعامل با اشیاء صحنه را بیاموزید. در نهایت، ما به کنترل دوربین میپردازیم تا دوربین را به اطراف حرکت دهیم و همه چیز را کنار هم قرار دهیم تا یک بازی تیراندازی اول شخص ساده بسازیم.
فصل 4. افزودن مقداری واقع گرایی: این فصل راههایی را برای افزودن واقع گرایی بیشتر به صحنه بررسی میکند، از جمله افزودن اشیاء سه بعدی شخص ثالث، تنظیم مواد و بافتهای واقعی، و افزودن یک موتور فیزیک برای ساخت صحنههای سه بعدی جالب تر.
فصل 5. پردازش پست: این فصل با افزودن جلوههای پس از پردازش، شما را یک گام بیشتر در واقعگرایی صحنه راهنمایی میکند تا ویژگیهای پیچیدهای مانند درخشش و شکوفایی، عمق میدان و موارد دیگر به صحنه شما بدهد.
فصل 6. مقدمهای بر WebAR و WebVR: این فصل شما را با مفاهیم WebAR و WebVR آشنا میکند و مبانی چارچوب A-Frame 3D را ارائه میدهد.
فصل 7. ایجاد اولین تجربه WebAR: این فصل شما را به دنیای WebAR میبرد، دانش A-Frame بیشتری را اضافه میکند و نحوه ساخت صحنههای AR 3DoF، ردیابی تصویر، و ردیابی چهره را توضیح میدهد.
فصل 8. ایجاد اولین تجربه WebVR: این فصل شما را در دنیای WebVR راهنمایی میکند، اصول تعامل VR را توضیح میدهد و یک نمایشگاه مجازی در VR ارائه میدهد.
فصل 9. بویلرپلیتهای مفید برای شروع پروژههایتان: این فصل بهترین شیوههای توسعه خلاق را به شما ارائه میکند و تمام درسهای کتاب را در هفت بویلرپلیت مفید جمعآوری میکند که میتوانید از آنها استفاده کنید و آنها را برای ساختن پروژههای خود تطبیق دهید.
کتاب Interactive Web Development with Three.js and A-Frame مملو از مثالهای عملی و واقعی است که به شما کمک میکند تا مهارتهای توسعه خلاقانه خود را با Three.js و A-Frame شروع کرده و بهبود بخشید. امیدواریم این کتاب به شما قدرت دهد تا پروژههای توسعه خلاقانه خود را بسازید و کنجکاوی و هیجان بیشتری در مورد این منطقه توسعه باورنکردنی به شما بدهد. کد نویسی مبارک!
سرفصلهای کتاب Interactive Web Development with Three.js and A-Frame:
- Cover Page
- Title Page
- Copyright Page
- Dedication Page
- About the Author
- About the Technical Reviewer
- Acknowledgements
- Preface
- Errata
- Table of Contents
- 1. Getting Started with Three.js
- 2. Our First Scene
- 3. Interacting with Our Scene
- 4. Adding Some Realism
- 5. Post Processing
- 6. Introduction to WebAR and WebVR
- 7. Creating Your First WebAR Experience
- 8. Creating Your First WebVR Experience
- 9. Useful Boilerplates to Start Your Projects
- Index
جهت دانلود کتاب Interactive Web Development with Three.js and A-Frame میتوانید پس از پرداخت، دریافت کنید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.