کتاب Elastic Stack 8.x Cookbook

  • کتاب Elastic Stack 8.x Cookbook
کتاب Elastic Stack 8.x Cookbook

خرید کتاب Elastic Stack 8.x Cookbook:

۳۰,۰۰۰ تومان

  • نسخه کتاب فعلی به زبان لاتین می‌باشد.
  • کتاب به صورت فایل می‌باشد و پس از خرید بلافاصله در دسترس شما قرار می‌گیرد.
  • در صورت هرگونه سؤال با ایمیل و یا شماره پشتیبانی سایت در تماس باشید.

کتاب Elastic Stack 8.x Cookbook: Over 80 recipes to perform ingestion, search, visualization, and monitoring for actionable insights (کتاب راهنمای Elastic Stack 8.x: بیش از ۸۰ دستورالعمل برای انجام دریافت داده، جستجو، تجسم‌سازی و مانیتورینگ جهت دستیابی به بینش‌های عملیاتی) شما را از طریق تبدیل داده‌ها و غنی‌سازی با اجزای مختلف الاستیک راهنمایی می‌کند و آخرین پیشرفت‌ها در برنامه‌های جستجو، از جمله جستجوی معنایی و هوش مصنوعی تولیدی را بررسی می‌کند. سپس داده‌های خود را تجسم و کاوش می‌کنید و داشبوردهایی را با استفاده از Kibana ایجاد می‌کنید.

در ادامه مقدمه‌ای از کتاب Elastic Stack 8.x Cookbook را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.

مقدمه‌ای بر کتاب Elastic Stack 8.x Cookbook:

کتاب راهنمای الاستیک 8.x: بیش از ۸۰ دستورالعمل برای حل چالش‌های واقعی داده با استفاده از آخرین نسخه‌های اجزای الاستیک استک شامل Elasticsearch، Kibana، Elastic Agent، Logstash و Beats. این کتاب شما را به دانش و مهارت‌های لازم برای باز کردن تمام پتانسیل الاستیک استک مجهز می‌کند.

کتاب Elastic Stack 8.x Cookbook با راهنماهای عملی در مورد نصب استک از طریق روش‌های مختلف استقرار شروع می‌شود.

سپس، به دریافت و جستجوی داده‌های محتوای عمومی می‌پردازد و نحوه توسعه تجربیات جستجوی پیشرفته را نشان می‌دهد. با پیشرفت، شما به دریافت داده‌های دارای برچسب زمانی، تبدیل داده‌ها و غنی‌سازی آن‌ها با استفاده از اجزای مختلف الاستیک استک خواهید پرداخت.

همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از Kibana داده‌های خود را تجسم سازی کنید، آن‌ها را بررسی کنید و داشبورد ایجاد کنید.

با حرکت به جلو، مهارت‌های خود را در تشخیص ناهنجاری و علم داده‌ها با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته در تحلیل فریم داده و پردازش زبان طبیعی تقویت خواهید کرد.

با مجهز شدن به این مفاهیم، پیشرفت‌های اخیر در فناوری جستجو، از جمله جستجوی معنایی و هوش مصنوعی ژنراتور را بررسی خواهید کرد.

علاوه بر این، شما موارد استفاده از قابلیت مشاهده الاستیک (Elastic Observability) برای مانیتورینگ لاگ (Log)، زیرساخت و مانیتورینگ مصنوعی، به همراه استراتژی‌های ضروری برای ایمن‌سازی الاستیک استک را بررسی خواهید کرد.

در نهایت، شما در عملیات الاستیک استک تخصص پیدا خواهید کرد و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا سیستم خود را به طور مؤثر مانیتور و مدیریت کنید.

در پایان کتاب Elastic Stack 8.x Cookbook، شما دانش و مهارت‌های لازم برای ساخت راه‌حل‌های تجزیه و تحلیل داده و جستجوی مقیاس‌پذیر، قابل اعتماد و کارآمد با الاستیک استک را به دست خواهید آورد.

توجه: راه‌حل امنیتی الاستیک، یک جزء مهم از الاستیک استک، از جمله نکات مهم قابل توجه در کتاب Elastic Stack 8.x Cookbook بود. با این حال، به دلیل ملاحظات مربوط به طول کتاب و مخاطبان هدف، تصمیم گرفتیم این بخش را در نسخه فعلی قرار ندهیم.

بیشتر بخوانید: کتاب Elasticsearch 8 for Developers

کتاب Elastic Stack 8.x Cookbook برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کاربران، توسعه‌دهندگان، متخصصان ابزروربیلیتی (قابلیت مشاهده) و متخصصان داده در همه سطوح، از مبتدی تا کارشناس، که به دنبال تجربه عملی با Elastic Stack هستند، در نظر گرفته شده است:

  • توسعه‌دهندگان: دستورالعمل‌های ساده‌ای برای استفاده از APIها و ویژگی‌ها برای ساخت برنامه‌های کاربردی قدرتمند پیدا خواهند کرد.
  • متخصصان ابزروربیلیتی: از موارد استفاده‌ای که APM، Kubernetes و مانیتورینگ ابری را پوشش می‌دهند، بهره‌مند خواهند شد.
  • مهندسان داده و علاقه‌مندان به هوش مصنوعی: دستورالعمل‌های اختصاصی با تمرکز بر جستجوی برداری و یادگیری ماشین در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
  • دانش قبلی در مورد Elastic Stack الزامی نیست.

بیشتر بخوانید: کتاب Elasticsearch in Action

کتاب Elastic Stack 8.x Cookbook چه چیزی را پوشش می‌دهد؟

فصل ۱، شروع به کار – نصب Elastic Stack، نصب Elastic Stack را در محیط‌های مختلف مانند Elastic Cloud و Kubernetes بررسی می‌کند، جزئیات راه‌اندازی Elasticsearch، Kibana و Fleet را به همراه بینش‌هایی در مورد اجزای خوشه و استراتژی‌های استقرار برای بهینه‌سازی استک شرح می‌دهد.

فصل ۲، دریافت داده‌های محتوای عمومی، به فرآیند دریافت داده می‌پردازد، با تمرکز بر عملیات فهرست‌نویسی، به‌روزرسانی و حذف در Elasticsearch، و بر تحلیل‌گرها، نگاشت‌های شاخص و الگوها برای مدیریت مؤثر شاخص Elasticsearch تأکید می‌کند.

فصل ۳، ساخت برنامه‌های کاربردی جستجو، شما را در ساخت تجربیات جستجو با استفاده از Query DSL الاستیک‌سرچ و ویژگی‌های جدید در Elastic Stack 8 راهنمایی می‌کند و در نهایت به برنامه‌های جستجوی جامع با پرس و جوهای پیشرفته و تجزیه و تحلیل منجر می‌شود.

فصل ۴، دریافت داده‌های دارای برچسب زمانی، با استفاده از ابزارهای Elastic Stack به تحول داده می‌پردازد و در مورد ساختاردهی داده، غنی‌سازی، بازآرایی و نمونه‌گیری پایین با استفاده از خطوط لوله ورودی (Ingest Pipelines)، پردازشگرها (Processors)، ترنسفورم (Transforms) و Logstash آموزش می‌دهد.

فصل 4 کتاب Elastic Stack 8.x Cookbook

فصل ۵، دگرگونی داده، با استفاده از ابزارهای Elastic Stack به تکنیک‌های تبدیل داده می‌پردازد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه داده‌های خود را برای به دست آوردن بینش‌های عملی ساختاردهی، غنی‌سازی، بازآرایی و نمونه‌گیری پایین انجام دهید.

این فصل از کتاب Elastic Stack 8.x Cookbook، دانش عملی در مورد استفاده از خطوط لوله ورودی (Ingest Pipelines)، پردازشگرها (Processors)، ترنسفورم (Transforms) و Logstash برای دستکاری کارآمد داده ارائه می‌دهد.

فصل ۶، تجسم‌سازی و کاوش داده، نحوه تبدیل داده‌های تغییر یافته به تجسمی‌سازی را نشان می‌دهد و کاوش داده در Discover، ایجاد بصری با Kibana Lens و استفاده از داشبوردها و نقشه‌ها را برای درک عمیق داده‌هایتان آموزش می‌دهد.

فصل ۷، هشدار و تشخیص ناهنجاری، چگونگی راه‌اندازی هشدارها و تشخیص ناهنجاری برای مدیریت پیشگیرانه داده را شرح می‌دهد و شامل ایجاد و نظارت هشدار، بررسی ناهنجاری و اجرای کار یادگیری ماشین بدون نظارت است.

فصل ۸ کتاب Elastic Stack 8.x Cookbook، تحلیل و پردازش پیشرفته داده، به یادگیری ماشین در Elastic Stack می‌پردازد که شامل تشخیص برون‌رفت (outlier detection)، رگرسیون، مدل‌سازی طبقه‌بندی و همچنین استقرار مدل‌های NLP برای بینش عمیق داده‌ها است.

فصل 8 کتاب Elastic Stack 8.x Cookbook

فصل ۹، جستجوی برداری و ادغام هوش مصنوعی تولیدکننده، فناوری‌های جستجوی پیشرفته و ادغام‌های هوش مصنوعی را بررسی می‌کند و در مورد جستجوی برداری، جستجوی ترکیبی و برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی تولیدکننده برای توسعه ابزارهای مکالمه‌محور مبتنی بر هوش مصنوعی پیشرفته به شما آموزش می‌دهد.

فصل ۱۰، راهکار مشاهده‌پذیری الاستیک، نحوه استفاده از Elastic Stack برای بینش جامع سیستم را نشان می‌دهد و شامل ابزارگذاری برنامه، نظارت بر کاربر واقعی، مشاهده‌پذیری Kubernetes، مانیتورهای مصنوعی و تشخیص رخداد است.

فصل ۱۱ کتاب Elastic Stack 8.x Cookbook، مدیریت کنترل دسترسی، در مورد کنترل دسترسی در Elastic Stack پیمایش می‌کند و با جزئیات به مدیریت احراز هویت، تعریف نقش سفارشی، امنیت فضای Kibana، استفاده از کلید API و اجرای ورود یکپارچه می‌پردازد.

فصل ۱۲، عملیات الاستیک استک، دستورالعمل‌های اساسی برای مدیریت Elastic Stack، مانند چرخه عمر شاخص، بهینه‌سازی جریان داده و مدیریت چرخه عمر اسنپشات را ارائه می‌دهد و اتوماسیون خوشه با Terraform و جستجوی بین خوشه‌ها را بررسی می‌کند.

فصل 12 کتاب Elastic Stack 8.x Cookbook

فصل ۱۳، نظارت بر الاستیک استک، شما را با تکنیک‌هایی برای نظارت و عیب‌یابی Elastic Stack مجهز می‌کند، با تمرکز بر راه‌اندازی نظارت بر استک، ایجاد تجسمی سفارشی، ارزیابی سلامت خوشه و استراتژی‌های ورود به log برای حسابرسی.

سرفصل‌های کتاب Elastic Stack 8.x Cookbook:

  • Elastic Stack 8.x Cookbook
  • Foreword
  • Contributors
  • About the authors
  • About the reviewers
  • Acknowledgments
  • Preface
  • Chapter 1: Getting Started – Installing the Elastic Stack
  • Chapter 2: Ingesting General Content Data
  • Chapter 3: Building Search Applications
  • Chapter 4: Timestamped Data Ingestion
  • Chapter 5: Transform Data
  • Chapter 6: Visualize and Explore Data
  • Chapter 7: Alerting and Anomaly Detection
  • Chapter 8: Advanced Data Analysis and Processing
  • Chapter 9: Vector Search and Generative Al Integration
  • Chapter 10: Elastic Observability Solution
  • Chapter 11: Managing Access Control
  • Chapter 12: Elastic Stack Operation
  • Chapter 13: Elastic Stack Monitoring
  • Index
  • Other Books You May Enjoy

جهت دانلود کتاب Elastic Stack 8.x Cookbook می‌توانید پس از پرداخت، دریافت کنید.

فرمت کتاب

epub

ویرایش

First

ISBN

978-1-83763-429-3

تعداد صفحات

688

انتشارات

سال انتشار

حجم

63.27 مگابایت

نویسنده

,

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “کتاب Elastic Stack 8.x Cookbook”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید کتاب Elastic Stack 8.x Cookbook:

۳۰,۰۰۰ تومان

  • نسخه کتاب فعلی به زبان لاتین می‌باشد.
  • کتاب به صورت فایل می‌باشد و پس از خرید بلافاصله در دسترس شما قرار می‌گیرد.
  • در صورت هرگونه سؤال با ایمیل و یا شماره پشتیبانی سایت در تماس باشید.
دسته‌یندی کتاب‌ها:
سبد خرید
اسکرول به بالا