کتاب Introduction to Generative AI

  • کتاب Introduction to Generative AI
کتاب Introduction to Generative AI

خرید کتاب Introduction to Generative AI:

۳۰,۰۰۰ تومان

  • نسخه کتاب فعلی به زبان لاتین می‌باشد.
  • کتاب به صورت فایل می‌باشد و پس از خرید بلافاصله در دسترس شما قرار می‌گیرد.
  • در صورت هرگونه سؤال با ایمیل و یا شماره پشتیبانی سایت در تماس باشید.

کتاب Introduction to Generative AI (مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی مولد)، چگونه و چرایی هوش مصنوعی مولد را به زبانی ساده به شما ارائه می‌دهد.

در ادامه مقدمه‌ای از کتاب Introduction to Generative AI را از زبان نویسنده شرح خواهیم داد.

مقدمه‌ای بر کتاب Introduction to Generative AI:

در پیچ و تاب سرنوشت، تئوری‌های توطئه اینترنتی وحشی ما دو نفر را به هم نزدیک کرد – ما با سیستم‌های پردازش زبان طبیعی در حال توسعه برای اندازه‌گیری و درک محتوای افراطی آنلاین آشنا شدیم.

وقتی مدل‌های زبان بزرگ (LLM) و انواع دیگر مدل‌های مولد در آگاهی عمومی جهانی قرار گرفتند، متوجه شدیم که رشته ما برای همیشه تغییر خواهد کرد. ایجاد و انتشار محتوا هرگز ارزان‌تر نبوده است. در عین حال، نیاز به توانایی ما برای طبقه‌بندی محتوا در مقیاس هرگز بیشتر از این نبوده است.

در حین نوشتن این کتاب، یک بازخورد به یاد ماندنی از داور دریافت کردیم که می‌گوید: «نویسندگان باید موضع خود را در مورد هوش مصنوعی مولد روشن کنند. موافق هستند یا مخالف؟» خواننده، متأسفانه نمی‌توانیم موضع خود را در مورد هوش مصنوعی مولد در یک کلمه بیان کنیم، اما در عوض، سعی کرده‌ایم مفاهیم ظریف توسعه و استفاده از آن را در این کتاب بیان کنیم.

برای انجام این کار، ابتدا درک درستی از نحوه آموزش LLM‌ها، داده‌هایی که بر روی آن‌ها آموزش داده شده‌اند و الگوریتم‌هایی که در خروجی نهایی آن‌ها نقش دارند ایجاد می‌کنیم: متنی که عملاً از متن نوشته شده توسط یک انسان قابل تشخیص نیست.

این خروجی‌ها و سایر انواع مدل‌های تولیدی، کاربرد‌های مفید و مخرب زیادی دارند. قابلیت‌های آن‌ها شبیه سیستم‌هایی است که قبلاً دیده‌ایم، اما عملکرد‌های پر زرق و برق در معیار‌هایی مانند تست‌های استاندارد می‌تواند محدودیت‌های شدید آن‌ها از جمله سوگیری، توهم و نسل‌های ناامن را پنهان کند.

تولید آن‌ها همچنین سؤالات مهمی را در مورد حقوق قانونی محتوا، اخلاق تعامل انسان و هوش مصنوعی، اقتصاد کار با کمک هوش مصنوعی و موارد دیگر مطرح می‌کند.

در حالی که ما با استناد به مقالات تحقیقاتی و برنامه‌های کاربردی در دنیای واقعی سعی کرده‌ایم موضع خود را در این جلد مشخص کنیم، هیچ توهمی نداریم که این مشکلات حل شده‌اند.

سؤالات زیادی باقی مانده است و پاسخ به آن‌ها فرآیندی تکراری خواهد بود که نیاز به پاسخ کل جامعه دارد. بنابراین‌امیدواریم که این راهنما مبتدیان، علاقمندان و متخصصان با تجربه را تشویق کند تا در گفتگوی عمومی در مورد هوش مصنوعی مولد شرکت کنند.

این حوزه هنوز تحت تسلط صدا‌های بسیار کمی است، که منجر به گفتگو‌های محدودی می‌شود که دیدگاه‌های گروه‌های به حاشیه رانده شده، کارگران مزدبگیر، هنرمندان و سازندگان، و تعداد بیشماری از گروه‌های دیگر تحت تأثیر هوش مصنوعی را نادیده می‌گیرند. مردم آگاه بزرگترین دارایی ما برای ایجاد آینده‌ای است که با هوش مصنوعی مولد می‌خواهیم.

ما‌ امیدواریم که در تلاش برای شکل دادن به جهانی که در آن هوش مصنوعی به جای جایگزینی مردم کمک کند و تمرکز اصلی بر روی تجربه انسانی باقی بماند، به ما بپیوندید.

انتشار ChatGPT در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲، هم تخیل میلیون‌ها کاربر را برانگیخت و هم ناظران قدیمی فناوری را در مورد کاستی‌های عامل گفتگو احتیاط کرد. در این کتاب، هوش مصنوعی مولد را در سطح بالایی با تأکید بر مدل‌های زبان بزرگ (LLM) پوشش می‌دهیم.

ما در مورد پیشرفت مدل‌های مولد، نحوه عملکرد مدل‌های مولد، و وعده‌ها و خطرات ناشی از فناوری بحث می‌کنیم. ما همچنین به مفاهیم اخلاقی، اجتماعی و حقوقی گسترده‌تر این فناوری تحول‌آفرین می‌پردازیم. در نهایت، ما بهترین شیوه‌ها را برای آموزش مسئولانه و استفاده از LLM بر اساس تجربه ترکیبی ما در ایجاد فناوری مسئول، امنیت داده‌ها و حریم خصوصی توصیه می‌کنیم.

کتاب Introduction to Generative AI تعادل ظریف و ظریف بین پتانسیل عظیم فناوری هوش مصنوعی مولد و نیاز به سیستم‌های هوش مصنوعی مسئول را هدایت می‌کند.

چه کسی باید کتاب Introduction to Generative AI را بخواند؟

این کتاب برای هر کسی نوشته شده است که به فناوری هوش مصنوعی مولد علاقه دارد و می‌خواهد بفهمد که چگونه می‌تواند در این حوزه از نوآوری یک شرکت مسئول باشد. در حالی که قرار گرفتن در معرض اولیه با مفاهیم یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی (NLP) مفید است، نیازی به آن نیست.

هیچ کد یا ریاضی در این کتاب وجود ندارد – این کتاب به گونه‌ای طراحی شده است که منبعی در دسترس برای کسانی باشد که می‌خواهند در مورد خطرات و وعده‌های LLM و زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و قانونی گسترده‌تر که این سیستم‌ها در آن کار می‌کنند، آگاهی پیدا کنند.

در حالی که کتاب Introduction to Generative AI به توسعه و استقرار LLM‌ها نمی‌پردازد، منینگ چندین کتاب فنی دیگر در این زمینه دارد که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید.

ما‌امیدواریم که این کتاب نه تنها منبعی برای متخصصان یادگیری ماشین، بلکه برای عموم مردم باشد. همه ما می‌توانیم در کاهش خطرات ناشی از مدل‌های مولد نقش داشته باشیم و در عین حال از پیشرفت تکنولوژیک بهره ببریم و از آن لذت ببریم.

نحوه سازماندهی کتاب Introduction to Generative AI: نقشه راه

در فصل‌های این کتاب، ما اغلب از واژه‌های عامل گفتگو، ربات گفتگو، عامل مکالمه یا سیستم مکالمه به جای یکدیگر استفاده می‌کنیم تا به یک سیستم هوش مصنوعی اشاره کنیم که توسط یک مدل زبان بزرگ (مگر اینکه در غیر این صورت مشخص شده باشد) و آموزش داده شده برای مکالمه با کاربران در اینجا شرح مختصری از آنچه در هر فصل خواهید دید آمده است:

فصل ۱ مقدمه‌ای بر مدل‌های زبان بزرگ (LLM) ارائه می‌دهد. این فصل از کتاب Introduction to Generative AI، به تشریح این موضوع می‌پردازد که چگونه LLM‌ها در زمینه NLP، کاربرد‌ها و محدودیت‌هایشان به چنین برتری رسیدند. همچنین به طور خلاصه مدل‌های محاوره‌ای LLM قابل توجهی را که در اواخر سال ۲۰۲۲ و اوایل سال ۲۰۲۳ منتشر شدند، مورد بحث قرار می‌دهد.

فصل ۲ به بررسی نحوه آموزش LLM‌ها می‌پردازد. این فصل از کتاب Introduction to Generative AI، به این بحث می‌پردازد که چگونه ویژگی‌های ذاتی آموزش LLM، هم قابلیت‌های منحصربه‌فرد و هم آسیب‌پذیری‌های بالقوه ایجاد می‌کند.

فصل ۳ به کاهش آسیب‌پذیری‌هایی می‌پردازد که از داده‌های آموزشی ناشی می‌شوند. این فصل شامل استراتژی‌هایی برای کنترل نسل‌های ناامن است و ملاحظات و مقررات حفظ حریم خصوصی داده‌ها را مورد بحث قرار می‌دهد.

فصل 3 کتاب Introduction to Generative AI

فصل ۴ روش‌ها، فرصت‌ها و خطرات ایجاد رسانه‌های مصنوعی را مورد بحث قرار می‌دهد. این فصل از کتاب Introduction to Generative AI، بیشتر به تشریح چشم انداز قانونی در مورد مالکیت معنوی و نقض حق نسخه‌برداری می‌پردازد.

فصل ۵ انواع مختلفی از سوء استفاده از LLM‌ها، هم استفاده مخرب هدفمند و هم سوء استفاده غیرعمدی را شرح می‌دهد. این فصل همچنین توصیه‌هایی برای کاهش سوء استفاده عمدی و تصادفی از طریق ترکیبی از سیستم‌های فنی و آموزش کاربر ارائه می‌دهد.

فصل ۶ کاربرد LLM‌ها را در محیط‌های شخصی، حرفه‌ای و آموزشی نشان می‌دهد. این فصل از کتاب Introduction to Generative AI، همچنین تشخیص محتوای تولید شده توسط ماشین را بررسی می‌کند و تغییرات احتمالی را که این فناوری در آموزش و اقتصاد ایجاد می‌کند در نظر می‌گیرد.

فصل 6 کتاب Introduction to Generative AI

فصل ۷ نمونه‌هایی از LLM‌های مورد استفاده به عنوان چت ربات‌های اجتماعی را ارائه می‌دهد که هدف اصلی آن‌ها ایجاد ارتباطات اجتماعی با کاربران است. این فصل در مورد خطرات بالقوه برای ارتباط انسانی بحث می‌کند و توصیه‌هایی برای تعامل انسان و چت بات ارائه می‌دهد.

فصل ۸ خطرات و وعده‌های LLM معرفی شده در سراسر کتاب را برجسته می‌کند و این‌ایده‌ها را با هم مرتبط می‌کند. این فصل همچنین حوزه‌های آینده توسعه LLM را شناسایی می‌کند، چشم‌انداز قانونی هوش مصنوعی را پوشش می‌دهد و مسیر‌هایی را برای آینده‌ای بهتر و عادلانه پیشنهاد می‌کند.

فصل نهم یک ضمیمه است که به عنوان پسوند ارزشمند کتاب با موضوعات مکمل عمل می‌کند. این فصل از کتاب Introduction to Generative AI، در مورد هوش عمومی مصنوعی (AGI) و احساسات AI، اثرات زیست محیطی LLM‌ها و جامعه منبع باز بحث می‌کند.

فصل 9 کتاب Introduction to Generative AI

کتاب Introduction to Generative AI باید به ترتیبی که بر اساس‌ایده‌های معرفی شده در فصل‌های قبل نوشته شده است، خوانده شود. در این کتاب، فصل ۸ به عنوان فصل پایانی عمل می‌کند در حالی که فصل ۹‌ ایده‌هایی را مورد بحث قرار می‌دهد که مکمل مفاهیم معرفی شده در هشت فصل اول هستند.

سرفصل‌های کتاب Introduction to Generative AI:

  • inside front cover
  • Introduction to Generative AI
  • Copyright
  • dedication
  • contents
  • front matter
  • 1 Large language models: The power of AI
  • 2 Training large language models
  • 3 Data privacy and safety with LLMs
  • 4 The evolution of created content
  • 5 Misuse and adversarial attacks
  • 6 Accelerating productivity: Machine-augmented work
  • 7 Making social connections with chatbots
  • 8 What’s next for AI and LLMs
  • 9 Broadening the horizon: Exploratory topics in AI
  • references
  • index
  • inside back cover

جهت دانلود کتاب Introduction to Generative AI می‌توانید پس از پرداخت، دریافت کنید.

فرمت کتاب

epub

ویرایش

First

ISBN

9781633437197

تعداد صفحات

336

انتشارات

سال انتشار

حجم

7.14 مگابایت

نویسنده

,

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “کتاب Introduction to Generative AI”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید کتاب Introduction to Generative AI:

۳۰,۰۰۰ تومان

  • نسخه کتاب فعلی به زبان لاتین می‌باشد.
  • کتاب به صورت فایل می‌باشد و پس از خرید بلافاصله در دسترس شما قرار می‌گیرد.
  • در صورت هرگونه سؤال با ایمیل و یا شماره پشتیبانی سایت در تماس باشید.
دسته‌یندی کتاب‌ها:
سبد خرید
اسکرول به بالا